Adaptrarpc.se legit?

Permalänk

Adaptrarpc.se legit?

Hej,

Jag håller på att leta efter en strömadapter till en skärm. Den har en egen trafo och därav även en DC plugg som kontakt. Jag har först vart nere hos Kjell & Co och kollat ifall deras alternativ skulle fungera med skärmen, men icke!

Så efter lite mera googlingar dök adaptrarpc.se upp. Jag kan inte hitta mycket information om företaget och sidan i sig själv ser lite suspekt ut, så innan jag lägger en beställning tänkte jag höra här på forumet ifall någon handlat där och kan rekommendera det?

Permalänk
Hedersmedlem

Obskyra köpvillkor, ingen info om företaget osv. osv. Troligen fejk alt. nån slags drop shipping. Bättre att köpa direkt från Ebay, Banggood/Aliexpress eller Amazon imo.
Har du en länk till adaptern?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Obskyra köpvillkor, ingen info om företaget osv. osv. Troligen fejk alt. nån slags drop shipping. Bättre att köpa direkt från Ebay, Banggood/Aliexpress eller Amazon imo.
Har du en länk till adaptern?

Alright, var lite det jag funderade på! Sure: Här!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LordRunar:

Alright, var lite det jag funderade på! Sure: Här!

Vilken skärm har du? Om det är en S22B350H är det kanske vettigare att köpa en bättre beg skärm för samma peng? Lägg till nån hundring och du får en 23-24" IPS.

Edit: Flyttade tråden åt dig

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Alla våra produkter är garanterade mot defekter i 30 dagar från leveransdagen. Med undantag för vad som uttryckligen anges häri, lämnar vi inga garantier, antingen uttryckta eller underförstådda, av något slag med avseende på de produkter som säljs på denna webbplats.

Känns som en seriös sida (inte). Det betyder alltså att den inte ligger inom EU eftersom det då krävs minst 2 års garanti. Jag skulle aldrig våga koppla in en adapter som dom säljer om jag inte är ok med att bränna ner huset. Dvs samma som de flesta adaptrar från aliexpress.

*edit*
Eh, fast på en annan sida skriver dom:

Citat:

Vi garanterar våra produkter i 1 år under normal, icke-kommersiell användning. Under de första nittio (90) dagarna från inköpsdatum reparerar eller ersätter vi eventuella defekta produkter.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Vilken skärm har du? Om det är en S22B350H är det kanske vettigare att köpa en bättre beg skärm för samma peng? Lägg till nån hundring och du får en 23-24" IPS.

Mjo, det är den jag har, eller rättare sagt lånat/fått av en kompis. Behöver egentligen bara en billig andra skärm med HDMI när jag jobbar.
Men ah kollar lite vilka möjligheter jag har, får se, inte jätteförtjust i att beställa den här typen av adaptrar heller ifrån sidor som amazon och ebay etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Känns som en seriös sida (inte). Det betyder alltså att den inte ligger inom EU eftersom det då krävs minst 2 års garanti. Jag skulle aldrig våga koppla in en adapter som dom säljer om jag inte är ok med att bränna ner huset. Dvs samma som de flesta adaptrar från aliexpress.

*edit*
Eh, fast på en annan sida skriver dom:

Du får skilja på garanti och reklamationsrätt.
Garanti finns det inga krav på utan är upp till säljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du får skilja på garanti och reklamationsrätt.
Garanti finns det inga krav på utan är upp till säljaren.

Sant, jag blandade ihop det. Du har rätt och jag har fel

Permalänk
Medlem

Adaptrarpc.se legit?

Hej,

Såg just inläggen under denna tråd. Jag hann beställa, och betala (den 28 /4) en laddare till en Dell-Laptop innan jag läste detta inlägg. Med tanke på webbsidans sparsmakade innehåll är frågeställningen befogad. Jag återkommer med rapport om/när jag får leverans.

Permalänk
Skrivet av TäbyBo:

Adaptrarpc.se legit?

Hej,

Såg just inläggen under denna tråd. Jag hann beställa, och betala (den 28 /4) en laddare till en Dell-Laptop innan jag läste detta inlägg. Med tanke på webbsidans sparsmakade innehåll är frågeställningen befogad. Jag återkommer med rapport om/när jag får leverans.

Härligt, är fortfarande av intresse för mig, då jag inte hittat en annan skärm än!

Permalänk
Medlem

Har nu fått leverans av batteri från Adaptrapc

På fråga om Adaptrapc.se är legit?
kan jag i mitt fall meddela att jag inom utlovad tid fått min nya batteriladdare till min Dell Pc. Detta betyder att åtminstone leverans till undertecknad fungerat. Bra pris också. Dock har jag inte dristat mig till att klicka på några länkar, tex den där man kan se leveransstatus. Normal försiktighet i säkerhetshänseende rekommenderas, för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

Även jag har köpt en reservladdare till min Dell.

Lite långsam hantering, beställde i torsdags, paketet skickades idag. Vid beställning påstår de att leveransen ska ta 3-7 dagar, nu skriver de helt plötsligt 7-10.

Väntar ivrigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ej fått leverans från adaptrarpc

Även jag har köpt en laddare till en Sony PC. Beställde och betalade den 17 maj och har ännu inte fått den. Återkommer om/när jag får den.

Permalänk
Hjälpsam

Nästan garanterat en dropshipment portal med leveranser från Asien eller liknande. Går oftast bra att få saker från sådana sidor, även om det tar tid. Problem är det oftast endast om något problem uppstår och man behöver reklamera.

Bättre att beställa direkt från Kina istället för att sponsra mellanhänder.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Nej, jag beställde en adapter (61W USB-C Laddare Adapter Apple A1947 + USB Ladekabel) på denna websidan. I beskrivingen står att det tillverade av Apple. Men när jag får den i handen så finns inget Apple märket på adaptern. Bl.a man kan inte sätta fast den USB kabeln fast med den adapten, den kan röras 1-2mm. Trash. Beställa inte på www.adaptrarpc.se.

Permalänk
Medlem

Perfekt leverans från Adaptrarpc.se!

Hej på er,

Har haft en superbra upplevelse med perfekt kundservice och leverans av en välfungerande adapter från Adaptrarpc.se och vill bara rapportera för de som är tveksamma att beställa hos dem, att det kan gå bra (kan såklart inte garantera att ni får en likadan upplevelse). (Om mitt svenska låter konstigt är det för att jag är dansk - bara så ni inte tror det är en kines som låtsas skriva en bra recension

Jag var också lite skeptisk att beställa från Adaptrarpc.se. Hemsidan verkar hyfsat seriös men man hittar ingen riktig information om vem som står bak (personer/företag). Det är bara en address i Kina, hmm. Men jag tog chansen och beställda en Apple 150W adapter (SEAP-Apple-150W-A1098) till min Apple 30-inch Cinema HD Display som hade gått i svart. Eftersom jag har två 30 tum skärmar testade jag byta adapter, och då funkade andra skärmen, så jag visste, att det var adaptern som hade gett upp. Adaptrarpc.se var ända stället jag hittade som erbjöd nya sånna adaptrar och jag ville inte köpa en begagnad på t.ex. eBay för att det ju just var att den var gammal som var problemet. Adaptern var något dyrare (1553 kr inkl leverans från Kina) än de begagnade som låg runt 700-900 kr (+ leverans!).

Nuväl, efter att ha betalat med mitt kreditkort genom PayPal (faktiskt ett extra lager av säkerhet för att kunna reklamera ifall nått går snett!), blev jag vänligt kontaktat personligt via min email från företaget där de frågade om jag kunna ge dem mitt mobilnummer så att jag kunna bli kontaktat av lokala postutdelningen. Och nu här på morgonen plingade ett sms till i min mobil om att mitt paket hade levererats! Låg i min postlåda! Kanske tur att jag aldrig fick betala tull/moms, vet inte. Satte i skärmen och den funkade direkt!! Hurrahh!

På adaptern satt en liten klistermärk med en "May become hot"-varning över Apple logan på båda sidorna av adaptern och när jag tog av den sågs det att Logo-nedsänkningen i plasten inte var perfekt som på min originala Apple adapter. Så antigen är det en kopia (där de döljer loggan för att den tydligen inte blev 100% perfekt) eller också är det en "måndags-exemplar" från riktiga Apple produktionen som de har "lagt åt sidan" (för senare försäljning). Vilket som, då är jag lycklig att ha fått en adapter som har fått min skärm att funka igen! Mycket billigare än att köpa en ny skärm. Sen hoppas jag såklart att adaptern kommer hålla i många år.

Direkt efter att ha lagd ordern fick jag trackingnummer och länk till trackingsida där jag kunde följa mitt paket. Här är min leveranshistorik (21 dagar totalt från min beställning den 4e okt):

2019-10-25 08:20
Levererat i min postlåda
2019-10-23 14:00
HALMSTAD - SWEDEN, delivery to local courier
2019-10-22 15:55
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Shipment in transit by truck
2019-10-22 10:32
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Custom clearance completed
2019-10-20 18:52
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Arrived at AMSTERDAM AIRPORT, Custom clearance processing.
2019-10-19 18:02
HONGKONG - HONG KONG, CHINA, Departed Facility in HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT
2019-10-17 15:00
HONGKONG - HONG KONG, CHINA, Arrived at Sort Facility HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT
2019-10-16 13:08
SHENZHEN, Departed Facility in SHENZHEN
2019-10-14 23:14
SHENZHEN, Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2019-10-07 18:42
Shipment information received

Avslutningsvis tror jag ganska enkelt det är så här att Adaptrarpc.se är ett gäng kineser som har skapat en svensk sida för svenska kunder (och säkert fler motsvarande sidor i andra länder). De skulle nog skapa mer trovärdighet om de var tydligare med vem de är, men det är kanske svårt om deras produkter är i en "gråzon".

Hoppas detta kan hjälpa andra att värdera om de vill använda Adaptrarpc.se och att ni kommer få en lika bra upplevelse som jag har fått!

/Marc

Permalänk
Medlem

PayPal vägrade min betalning om 170:- till adaptrarpc.se nu. Är det ett tecken?

Skickades från m.sweclockers.coam

EDIT: det blev köp via fyndiq istället, för 39:- mer...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

@pandemon: Beställde 2 adaptrar i somras. Ingen dök upp men pengar drog de

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcgrue:

Hej på er,

Har haft en superbra upplevelse med perfekt kundservice och leverans av en välfungerande adapter från Adaptrarpc.se och vill bara rapportera för de som är tveksamma att beställa hos dem, att det kan gå bra (kan såklart inte garantera att ni får en likadan upplevelse). (Om mitt svenska låter konstigt är det för att jag är dansk - bara så ni inte tror det är en kines som låtsas skriva en bra recension

Jag var också lite skeptisk att beställa från Adaptrarpc.se. Hemsidan verkar hyfsat seriös men man hittar ingen riktig information om vem som står bak (personer/företag). Det är bara en address i Kina, hmm. Men jag tog chansen och beställda en Apple 150W adapter (SEAP-Apple-150W-A1098) till min Apple 30-inch Cinema HD Display som hade gått i svart. Eftersom jag har två 30 tum skärmar testade jag byta adapter, och då funkade andra skärmen, så jag visste, att det var adaptern som hade gett upp. Adaptrarpc.se var ända stället jag hittade som erbjöd nya sånna adaptrar och jag ville inte köpa en begagnad på t.ex. eBay för att det ju just var att den var gammal som var problemet. Adaptern var något dyrare (1553 kr inkl leverans från Kina) än de begagnade som låg runt 700-900 kr (+ leverans!).

Nuväl, efter att ha betalat med mitt kreditkort genom PayPal (faktiskt ett extra lager av säkerhet för att kunna reklamera ifall nått går snett!), blev jag vänligt kontaktat personligt via min email från företaget där de frågade om jag kunna ge dem mitt mobilnummer så att jag kunna bli kontaktat av lokala postutdelningen. Och nu här på morgonen plingade ett sms till i min mobil om att mitt paket hade levererats! Låg i min postlåda! Kanske tur att jag aldrig fick betala tull/moms, vet inte. Satte i skärmen och den funkade direkt!! Hurrahh!

På adaptern satt en liten klistermärk med en "May become hot"-varning över Apple logan på båda sidorna av adaptern och när jag tog av den sågs det att Logo-nedsänkningen i plasten inte var perfekt som på min originala Apple adapter. Så antigen är det en kopia (där de döljer loggan för att den tydligen inte blev 100% perfekt) eller också är det en "måndags-exemplar" från riktiga Apple produktionen som de har "lagt åt sidan" (för senare försäljning). Vilket som, då är jag lycklig att ha fått en adapter som har fått min skärm att funka igen! Mycket billigare än att köpa en ny skärm. Sen hoppas jag såklart att adaptern kommer hålla i många år.

Direkt efter att ha lagd ordern fick jag trackingnummer och länk till trackingsida där jag kunde följa mitt paket. Här är min leveranshistorik (21 dagar totalt från min beställning den 4e okt):

2019-10-25 08:20
Levererat i min postlåda
2019-10-23 14:00
HALMSTAD - SWEDEN, delivery to local courier
2019-10-22 15:55
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Shipment in transit by truck
2019-10-22 10:32
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Custom clearance completed
2019-10-20 18:52
AMSTERDAM - NETHERLANDS, Arrived at AMSTERDAM AIRPORT, Custom clearance processing.
2019-10-19 18:02
HONGKONG - HONG KONG, CHINA, Departed Facility in HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT
2019-10-17 15:00
HONGKONG - HONG KONG, CHINA, Arrived at Sort Facility HONG KONG INTERNATIONAL AIRPORT
2019-10-16 13:08
SHENZHEN, Departed Facility in SHENZHEN
2019-10-14 23:14
SHENZHEN, Arrived at Sort Facility SHENZHEN
2019-10-07 18:42
Shipment information received

Avslutningsvis tror jag ganska enkelt det är så här att Adaptrarpc.se är ett gäng kineser som har skapat en svensk sida för svenska kunder (och säkert fler motsvarande sidor i andra länder). De skulle nog skapa mer trovärdighet om de var tydligare med vem de är, men det är kanske svårt om deras produkter är i en "gråzon".

Hoppas detta kan hjälpa andra att värdera om de vill använda Adaptrarpc.se och att ni kommer få en lika bra upplevelse som jag har fått!

/Marc

Ser snarare ut som att det är bättre att köpa en egen no-name adapter från Kina istället för att gå via en mellanhand och få samma skräp.

Fortfarande absolut ingen företagsinformation under "om oss".

Så det är fortfarande befogat att inte handla från denna sida.

Deras adress är;
"Sandalmakarbacken 28AE
Gothenburg,Stockholm 41132"

Om företaget inte vet vilken stad de bor i så är det inte direkt betryggande, och postnumret går till GBG. Men där finns det ingen Sandalmakarbacken.

Så håll er borta.

Och att du har registrerat dig för att enbart skriva detta inlägg bidrar väldigt mycket till att visa att detta är en sida att hålla sig borta ifrån.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Bäst att undvika. Jag beställde en laddare - insåg inte att det var drop shipping då det stod att varan fanns i lager - kontaktade dem efter en vecka och fick först då veta att det kommer från Kina. Efter tre veckor kom paketet och inuti det fanns ett rep med tillhörande kork-anordning! Känns som ett skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Ser snarare ut som att det är bättre att köpa en egen no-name adapter från Kina istället för att gå via en mellanhand och få samma skräp.

Fortfarande absolut ingen företagsinformation under "om oss".

Så det är fortfarande befogat att inte handla från denna sida.

Deras adress är;
"Sandalmakarbacken 28AE
Gothenburg,Stockholm 41132"

Om företaget inte vet vilken stad de bor i så är det inte direkt betryggande, och postnumret går till GBG. Men där finns det ingen Sandalmakarbacken.

Så håll er borta.

Och att du har registrerat dig för att enbart skriva detta inlägg bidrar väldigt mycket till att visa att detta är en sida att hålla sig borta ifrån.

Jag skulle också undvika men jag är nyfiken på hur dessa som alltid ska prata gott om sidan lyckas sniffa upp tråden. Jag har en liten regel att jag aldrig beställer från en site med gmail.com

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag skulle också undvika men jag är nyfiken på hur dessa som alltid ska prata gott om sidan lyckas sniffa upp tråden. Jag har en liten regel att jag aldrig beställer från en site med gmail.com

Uppenbart att det är någon som jobbar med sidan eller iaf närstående. Hade jag haft en dropship liknande denna hade jag ju helt klart googlat mitt namn då och då för att kolla läget. Hade dock varit smartare att starta konton på de vanligaste forumen och få ihop iaf ett 20 tal inlägg så det inte blir helt uppenbart.