Väggfäste till 42" TV som matchar hål i väggen

Permalänk
Medlem

Väggfäste till 42" TV som matchar hål i väggen

Jag undrar om någon kan känna igen vad för väggfäste som kan passa till hålen jag redan har i väggen? Jag har nyligen flyttat, men vill ha TVn på samma ställe som tidigare ägare. Enklast vore om jag kunde återanvända hålen som redan finns. (TVn är en 42" med VESA 200x200)

Det är ~450mm i bredd mellan dom två översta hålen, ~505mm i bredd i andra och tredje raden. I höjd är det ~130mm mellan varje rad med hål.

Permalänk
Medlem

Skruva typ en vit skiva i hålen du har, och i skivan kan du sen använda valfritt fäste. Du får väl kanske ta dubbla skivor, och inte allt för långa skruvar då

Permalänk
Medlem

Ah, det kanske är en god idé. Inte riktigt lika enkelt som att bara sätta ett fäste direkt, men det verkar lite svårt att hitta

Permalänk
Medlem

Mollys, en borr samt skruvdragare så gör du nya hål bredvid på 5minuter, tvn täcker dom gamla hålen så det är bara att låta skiten sitta. Superenkelt

Permalänk
Medlem

@vb: Om jag ser rätt på bilden så har han nog haft väggfästet på 3 olika höjder och inte ett fäste som passar alla hålen. Kan gissa att hama eller vogels väggfästen passar ett hålpar, märk upp dom olika hålavstånden på en kartongbit och far förbi valfri tv handlare och se vilket fäste som passar hålbilden. Alternativt köp valfritt och sätt nya mollypluggar där det passar för dig.

Permalänk
Medlem

Borde det inte gå att lösa med ett fäste typ detta om det bara handlar om att inte göra nya hål i väggen? https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=4954785 passar inte hålen i delen som skruvas fast i väggen går det säkert att borra nya.

Permalänk
Skrivet av harno72:

Borde det inte gå att lösa med ett fäste typ detta om det bara handlar om att inte göra nya hål i väggen? https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=4954785 passar inte hålen i delen som skruvas fast i väggen går det säkert att borra nya.

Jo det där kommer funka
Din tv väger troligtvis så lite att du kan använda 2st hål bara. Ser ut som det sitter mollyplugg i väggen nu och har för mig de ska klara upp mot 30kg per hål?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p