Nvidia Super läcker ut – hela Geforce RTX 2000-serien uppgraderas

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Super läcker ut – hela Geforce RTX 2000-serien uppgraderas

Nya rapporter anger att Nvidia uppgraderar hela Geforce RTX-familjen med fler kärnor och högre klockfrekvenser, och toppkortet Geforce RTX 2080 Ti Super påstås använda en ny grafikkrets.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så detta är egentligen TI kortet 😁
Pris? 30000?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Öh va? Börjar bli lite för många kort nu kan jag tycka.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Då är jag rätt nöjd med att jag fortsatte köra med mitt gamla GTX 1080. Nu blir det antagligen en uppgradering om inte priserna blir mer astronomiska än de redan är...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Nvidia super? Det visste vi väl redan...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Öh va? Börjar bli lite för många kort nu kan jag tycka.

Ja det borde bara finnas 1 kort.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Man har ju tyckt att Nvidia tagit oss konsumenter i baken med priserna på denna generation.
Men kommer RTX 2080ti Super för 7tkr? Då kan det bli så att både plånbok och stjärt kommer stå på vid gavel

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Hur mycket kommer priset stiga denna gången nvidia börjar nog svettas som Intel efter att konkurrensen ökar. Riktigt bra för oss konsumenter i slutänden.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Logisk namngivning är liksom inte nVidias grej... (Förvisso inte AMDs heller.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter Super får vi säkert en Ultra version också. Och till sist en Super Ultra Mega Turbo version. Då måste tredjepartstillverkare verkligen vara kreativa för att komma på coolare namn än referens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Efter Super får vi säkert en Ultra version också. Och till sist en Super Ultra Mega Turbo version. Då måste tredjepartstillverkare verkligen vara kreativa för att komma på coolare namn än referens.

Efter Super kommer väl "Duper"?

Permalänk
Medlem

@Boredbynoobs:

Super Ultra Mega Turbo of DOOM kommer därefter

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Ja de här var ju inte SUPERspännande direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Hjälpsam

Jag är fortfarande skeptisk.
Lansering om en vecka?
Jag tvivlar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tillbaka med 2080ti, nu blir det 2080ti SUPAH!

Permalänk
Medlem

Det man behöver göra,tycker jag är att minst dubblera rtxprestandan så har man kort som börjar se riktigt trevliga ut, knöla ur 10-15 % mer fps per segment, ja, ok, bra, men inte ögonbrynshöjande. förutom ev för TI då det är 4k som har det lite tufft, de lägre segmenten spottar ut 1440+1080 upplösningar med hög fps som det är. Det är när man drar på med ordentlig dxr som det brakar ihop.

Prestandan är alltsåninte så intressant, men priset är. Är lite som med navi, priset är det intressanta där med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan man byta 2080ti mot detta å lägga pengar på mellanskillnaden. Hoppas de inte kostar för mkt bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Öh va? Börjar bli lite för många kort nu kan jag tycka.

Ju fler Nvidia-kort, desto mindre utrymme för Amd-kort - tänker Nvidia.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då kanske man får prestandaskillnaden vi var ute efter tillslut? Dock lär de inte kunna ta mer betalt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Antar att det blir superdyrt också...

Hoppas att de går ner en nod också, så att de kan få ner TDPn till runt 120W, det hade varit super

Permalänk
Medlem

Ja det är åtminstone bättre än att återvända samma namn som innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Trist att så snabbt efter sitt köp känna att man gjorde ett dåligt köp:(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Trist att så snabbt efter sitt köp känna att man gjorde ett dåligt köp:(

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lugnt kompis. Så är det alltid i hårdvarubranchen. Bara att sälja det du har och köpa det nya och förlora någon tusenlapp eller vara nöjd med det du har för det funkar säkert kanon ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Efter Super får vi säkert en Ultra version också. Och till sist en Super Ultra Mega Turbo version. Då måste tredjepartstillverkare verkligen vara kreativa för att komma på coolare namn än referens.

Just causing confusion!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NutCracker:

Trist att så snabbt efter sitt köp känna att man gjorde ett dåligt köp:(

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, köpte 2070... det vart inte bra nog så sålde det efter drygt 1 mån för att köpa 2080.

Men kommer det nytt vill man ju ha nytt så då får jag helt enkelt sälja av det och byta igen..
Denna gången får man kanske köpa det bästa dom har så man inte känner man behöver uppgradera för att hänga med.

...eller sälja hela burken och bygga ny på Ryzen och Super.

Permalänk
Medlem

wohooo ett 2080 TI Super Duper, kommer hamna på bara 30 k?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kan det vara för att de är superstressade av AMD's stundande Navi-lansering?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Dom ökar väl priset på RTX korten med 10-20% och Super modellen landar på $2000+
Och eftersom Ingves förstört vår valuta totalt så blir det väl 30kkr för oss Svenskar...

Permalänk
Medlem

@Olsson80: Vet hur du känner dig Men tror inte vi behöver uppgradera ifån 2080 om DU inte spelar på 4k dvs!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Det här blir perfekt!
Har klarat mig på en GTX 970 och i5 3570k.
Nu blir det Ryzen 3800X och... RTX... 2080... Ti? Super?
Får se vad priserna landar på.

Skickades från m.sweclockers.com