Ny speldator runt 30-35k från Webhallen

Permalänk
Medlem

Ny speldator runt 30-35k från Webhallen

Hej!

Nu behöver jag er hjälp.
Jag ska plocka ihop en dator på Webhallen (som byggs där) och behöver tips på passande komponenter.
Chassi har jag valt, så jag önskar att få delar som blir snyggt i det. Gärna RGB-styrning också.

Jag äger redan en 144hz-skärm och resterande gaming-tillbehör.
Jag har medlemsrabatt (lvl 15) på Webhallen så pluspoäng om ni hittar komponenter som gäller för det.

Pris: Runt 30-35k
Grafikkort: 2080 eller 2080ti
CPU: i7
RAM: 32GB
Lagring: Snabb SSD runt 200-500GB (Är det M2/PCI E som gäller nu?) för Operativsystemet.
Jag har en 500GB SSD sedan innan som jag lägger i som andra disk.
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Razer Edition
https://www.webhallen.com/se/product/298506-Lian-Li-PC-O11-Dy...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

OnT: Jag tycker att @Dundaj har kommit med ett bra förslag, men jag hade nog personligen dragit till med 1TB på SSD istället för 500GB. Du hade redan en 500GB disk, men 1TB ligger på bra pris idag, så det känns lite dumt att snåla in på det vid ett köp som detta

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslösa och ohjälpsamma kommenterar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket!

Skulle jag kunna få en liten förklaring hur du tänkt med fläktarna?
Två olika varianter av 3-pack corsair-fläktar är pga priset eller?

Skrivet av 50Spaenn:

OnT: Jag tycker att @Dundaj har kommit med ett bra förslag, men jag hade nog personligen dragit till med 1TB på SSD istället för 500GB. Du hade redan en 500GB disk, men 1TB ligger på bra pris idag, så det känns lite dumt att snåla in på det vid ett köp som detta

Har funderat på det och det blir nog så att jag ökar på till 1TB av den som Dundaj länkade.

Skrivet av Kent:

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslösa och ohjälpsamma kommenterar.

Hann inte se dessa kommentarer, men tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protone:

Tack så jättemycket!

Skulle jag kunna få en liten förklaring hur du tänkt med fläktarna?
Två olika varianter av 3-pack corsair-fläktar är pga priset eller?

Har funderat på det och det blir nog så att jag ökar på till 1TB av den som Dundaj länkade.

Hann inte se dessa kommentarer, men tack för hjälpen!

Tror att det ej blir något problem med fläktarna men, här har du 3 st av dom samma fläktarna som följer med paketet för 600kr

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition