Nintendo Direct klockan 18 i kväll

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nintendo Direct klockan 18 i kväll

I kväll klockan 18.00 håller Nintendo en av sina förinspelade Nintendo Direct-presentationer under E3. Vad vi kan vänta oss i kväll är följande:

  • Super Mario Maker 2: släpps om typ två veckor, 28 juni.

  • Fire Emblem: Three Houses som släpps 26 juli.

  • Zelda: Link´s Awakening remaken, lär bli både video och faktiskt lanseringsdatum i år.

  • Animal Crossing till Switch ska komma i år, så det kan bli video och ev. lanseringsdatum.

  • Luigi's Mansion 3 – lär bli video, lanseringsdatum

Jag ser personligen mest fram emot Zelda: Link's Awakening och Luigi's Mansion 3, men jag hoppas också på att Monolith Soft visar upp ett nytt JRPG, kanske även en remaster av Xenoblade Chronicles eller Xenoblade Chronicles X till Switch. Vad är ni mest peppade på?

Jag och FZ-Gustav kommer hålla försnack från klockan 17:00 hos FZ, om ni vill hänga med inför Nintendo Direct som alltså går av stapeln 18:00.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Link's awakening vill jag gärna se, kan bli otroligt bra!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Hoppas personligen på Metroid Prime Trilogy! Men ett nytt Animal Crossing är väldigt välkommet

Permalänk
Medlem

Kirby air ride 2.

Man kan drömma!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Switch HD eller varför inte Switch 4k? Avsaknad av åtminstone 1080 är enda avledning till att jag inte har en Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Svagaste E3 i helhet sedan jag föddes... MS bäst. Square Enix ok bara för FF7+Avengers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nintendo var lätt bäst i år, inte så konstigt när Sony inte var med i leken. Så många intressanta titlar att plocka upp till Switch i framtiden.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det var en bra E3 även om nån läckte ut allt precis innan E3. Nintendo tar i med hårdhandskarna och kan stämma de som läcker ut info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Switch HD eller varför inte Switch 4k? Avsaknad av åtminstone 1080 är enda avledning till att jag inte har en Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Nintendo sa innan att det inte skulle vara någon hårdvara på direkten. (Och du har ju 1080p i docked mode)

BotW uppföljaren ser mycket intressant ut, antar release 2021.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Inaktiv

Blir definitivt Links Awakening, Witcher 3 och Cadence of Hyrule för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Nintendo sa innan att det inte skulle vara någon hårdvara på direkten. (Och du har ju 1080p i docked mode)

BotW uppföljaren ser mycket intressant ut, antar release 2021.

1080p är knappast någon absolut grej i docked på Switch och tillochmed UI:t outputtar till 720p i docked mode IIRC.

Ang. Directen: lönlös teaser med BoTW 2 på slutet, exakt samma bullshitt dom körde med Metroid Prime 4. Ok ett nytt Zelda är under utveckling, kul. Mest pump på Mana Collection och remake på Seiken Densetsu 3. Som jag förstått det är dock Remaken digital only vilket är vidrigt med tanke på avföringen som är Secret of Mana remaken fick fysisk utgåva på alla plattformar. Nån som vet om åtminstone Mana Collection kommer ut fysiskt?

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot att betala tillbaka dyra lån i form av Bells till Nook!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Ser mycket fram emot att betala tillbaka dyra lån i form av Bells till Nook!

Nån hade en mycket bra idé på Reddit:
"100 Villagers get dropped onto an island, and the first one to pay off their debts to Nook gets the right to live."

DET skulle jag vilja se

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Nån hade en mycket bra idé på Reddit:
"100 Villagers get dropped onto an island, and the first one to pay off their debts to Nook gets the right to live."

DET skulle jag vilja se

Hahaha, Animal Crossing Battle Royale-style!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Ang. Directen: lönlös teaser med BoTW 2 på slutet, exakt samma bullshitt dom körde med Metroid Prime 4. Ok ett nytt Zelda är under utveckling, kul.

Håller delvis med. Alla vet ju att de konstant jobbar med nya Zelda-projekt eftersom de spelen säljer tonvis med konsoler, men grejen var ju att de visade mer än bara en logga (som var fallet med Metroid Prime 4 teasern) och bekräftade att nästa spel ska bygga på Breath of the Wild, vilket betyder att det kommer ta mindre tid än att göra om allt från grunden.

För mig var den korta teasern helt fantastisk och absolut det bästa på hela E3 i år.