Permalänk
Inaktiv

Är det några av er här som streamar något? Tänkte prova via YouTube, brukar annars spela in lite klipp & lägga upp. Kul och ha.

Tar mig an Dominus, *gäsp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Heavy Strike: - Ruthless - Bleed.
Perforate: - Melee Physical Damage - Bleed - Rage.
Bladestorm: - Ruthless - Bleed.

Sen för lite defense: Molten Shell, Flesh & Stone, Herald of Purity, Dread Banner, Steelskin, Dash.

Nyfunnen kärlek till PoE för mig som jag vill dela, i detalj ❤️ Hoppas ni andra har lika kul...xD

Molten shell och Steelskin delar väl CD så varför båda?

Hur kommer det sig att du kör 3 dmg skills?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Molten shell och Steelskin delar väl CD så varför båda?

Hur kommer det sig att du kör 3 dmg skills?

Växlar mellan dem beroende på motstånd/taktik, gäller även varför 3 dmg skills

Vad/hur spelar du själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Växlar mellan dem beroende på motstånd/taktik, gäller även varför 3 dmg skills

Vad/hur spelar du själv?

Okay, låter mekigt xD

Crit Tectonic slam jugg

Här är målet vilket är typ 5ex bort. Så ganska budget build

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

@BergEr: Ser najs ut Tack för bilderna, kul med lite statistik. Jag är bara lvl 40 så vet inte vad det blir av han, tanken var och göra en berserker cykloner av honom så migrerar väl in i det. Kör SSF också så allt tar lite längre tid (fattig) även om jag haft grym RNG, det droppade te.x en Meginord's Girdle på The Ledge 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

@BergHa: Ser najs ut Tack för bilderna, kul med lite statistik. Jag är bara lvl 40 så vet inte vad det blir av han, tanken var och göra en berserker cykloner av honom så migrerar väl in i det. Kör SSF också så allt tar lite längre tid (fattig) även om jag haft grym RNG, det droppade te.x en Meginord's Girdle på The Ledge 😂

Ah vi är nog lite olika där, jag har PoB osv redo innan jag ens gör en gubbe.

Cyclone är väldigt starkt redan på den leveln, du kommer glida genom spelet om du byter och kör en 4L på cyclone.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Som nästan helt ny till POE (provat lite för något år sedan bara) fick lite nytt sug nu, vad rekommenderar ni att man börjar som? Kör gärna helst melee även fast jag uteslutande kör ranged i spel som Diablo och andra spel där man kan välja hehe.

Har läst att totems ska vara bra men det ser så fruktansvärt tråkigt ut tyvärr

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Nu har man äntligen farmat färdigt onis

Så nu kan man börja lira själva ligan.

Här är en bild med alla uniques jag hittade under farmen. Fick ju ihop alla viktiga lvling prylar utom tabula.

Eller om ni vill se mer ingående / currencyn jag hittade med kan se det här:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1843683/page/34...

Edit:

Skrivet av Phil88:

Som nästan helt ny till POE (provat lite för något år sedan bara) fick lite nytt sug nu, vad rekommenderar ni att man börjar som? Kör gärna helst melee även fast jag uteslutande kör ranged i spel som Diablo och andra spel där man kan välja hehe.

Har läst att totems ska vara bra men det ser så fruktansvärt tråkigt ut tyvärr

Du har ju väldans tur då isf. Då denna patch har buffat i princip all melee och samtidigt nerfat de flesta spellbuilds, så det är "melee meta" på menyn just nu.

Cyclone är väldigt gött efter reworken.

Själv kommer jag nog köra tectonic slam då jag farmat för Oni-gorishi, Concercrated path funkar även väldigt bra med det vapnet.

Permalänk
Medlem

@SleeZy: Haha, vad nådde du för level med dina karaktärer innan du var nöjd med antalet funna svärd? Jag hittade ett svärd strax efter level 7, och nu har jag tre karaktärer som snart dingar level 8. Inget ytterligare svärd funnet.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Ingen på Legion HC som råkar ha en Goldrim att låna ut? Kan såklart inte lova att den inte hamnar på standard... ;S

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

@SleeZy: Haha, vad nådde du för level med dina karaktärer innan du var nöjd med antalet funna svärd? Jag hittade ett svärd strax efter level 7, och nu har jag tre karaktärer som snart dingar level 8. Inget ytterligare svärd funnet.

Level 9 och 8% innan jag fick den sista onin. Iom att man kan bara droppa en per char så ville jag passa på att ta alla 4 när jag ändå är igång och hade lvlat dom. Så kändes fel att deleta dom innan jag hade 4e.

Fick ihop 3 av svärden halvägs genom 8 dock.

Permalänk
Inaktiv

Hej, hoppas det går bra för er i ligan 🤔 Kör SSF här & har sjuk RNG & allmän tur i lotteriet, sjukt nöjd med min toon steamrollar allt 🤡🧐

Lite schyssta exempel 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Hej, hoppas det går bra för er i ligan 🤔 Kör SSF här & har sjuk RNG & allmän tur i lotteriet, sjukt nöjd med min toon steamrollar allt 🤡🧐

Lite schyssta exempel 😊

Livet på SSF verkar väldigt annorlunda jämfört med trade

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Uppnådde ett av mina mål med ligan snabbare än förväntat när jag lyckades med min craft på första försöket. 4 annuls med änglavakt , 40 fuse (hata mig inte) och en blodsrit eller två senare så existerar den här:

Förra ligan så brickade jag 5 chests innan jag lyckades, så känns kul att ha lite tur i det här spelet för en gångs skull! Ironin dock är att jag är helt klar med min summoner så blir väl att sälja

Permalänk
Medlem

Lagom tur jag haft i dag. Gått sådär hela ligan och försökt ta ner Uber elder några gånger i dag med min budget build (gear värt en ex ungefär). Lyckades med 1 shaper set över. UE gav mig:

Som jag sålde för 8 ex.

Körde Shaper efteråt och fick:

Som jag sålde för 10 ex.

Gick från noll och ingenting (nästan) till rätt mycket plus.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Nån som kan döda Uber Atziri till mig ? min gubbe e lite klen för det än än.

Edit: tog nå levlar till så gick det bra.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis börjat spela PoE, riktigt skoj. Men tyvärr har jag väldigt mycket problem med lagg. Upplever inte alls det problemet med andra spel. Finns det något man kan göra? Fler som har problemet? Jag har testat att installera om men det hjälper inte.

/vexxan

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har precis börjat spela PoE, riktigt skoj. Men tyvärr har jag väldigt mycket problem med lagg. Upplever inte alls det problemet med andra spel. Finns det något man kan göra? Fler som har problemet? Jag har testat att installera om men det hjälper inte.

/vexxan

Vad för lagg?
Trycker du på f1 får du fram grafer som kan säga lite vad som är fel.

Servrarna sägs dock ha lite problem på kvällarna. Har dock inte märkt något själv.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Vad för lagg?
Trycker du på f1 får du fram grafer som kan säga lite vad som är fel.

Servrarna sägs dock ha lite problem på kvällarna. Har dock inte märkt något själv.

Verkar vara väldigt individuellt det där, kollar man t.ex reddit så verkar servrarna ha problem 24/7 och spelet krashar stup i kvarten.
Själv har jag inte märkt av några serverproblem alls sedan ligan startade och hade 1 CTD under dag 1 av ligan sedan dess har det fungerat perfekt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har precis börjat spela PoE, riktigt skoj. Men tyvärr har jag väldigt mycket problem med lagg. Upplever inte alls det problemet med andra spel. Finns det något man kan göra? Fler som har problemet? Jag har testat att installera om men det hjälper inte.

/vexxan

Kan vara värt att testa lite olika servrar, tror den defaultar till London.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

@BergEr: Hej och tack för svar. Det verkar bara latency som spökar, går upp till 1.3k ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

@BergHa: Hej och tack för svar. Det verkar bara latency som spökar, går upp till 1.3k ibland

Är inte helt ovanligt i PoE men är ju oftast mest troligt pga ditt internet (din router, uppkoppling, isp osv).

Som sagt så sägs det att vissa servrar laggar, men har själv inte märkt det denna liga. Spelar mest på frankfurt, ibland amsterdam (denna har dock ofta lite lagg på kvällen, men inte så illa som 1300ms) eller london. Men london har typ 100ms extra över de andra för mig så den är nödlösningen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krikks:

Uppnådde ett av mina mål med ligan snabbare än förväntat när jag lyckades med min craft på första försöket. 4 annuls med änglavakt , 40 fuse (hata mig inte) och en blodsrit eller två senare så existerar den här: https://i.imgur.com/tX1IYp1.jpg

Förra ligan så brickade jag 5 chests innan jag lyckades, så känns kul att ha lite tur i det här spelet för en gångs skull! Ironin dock är att jag är helt klar med min summoner så blir väl att sälja

*skriker arga ord och gråter* jag fick lägga 749 Fusings på min armor för att få den 6 link... ( de som är så billiga denna league xD *not* )sen ytterligare 300 Chromatics för att få 1 blå 3 röda 2 gröna i en dexbaserad armor... xD kul att det går bra för någon iaf! ( tröstar mig med att se videon på MBX när han spenderade 3200+fusings för att få 6-L xD

)

la in länk till video
Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

@BergEr: Hej och tack för svar. Det verkar bara latency som spökar, går upp till 1.3k ibland

Skrivet av BergEr:

Är inte helt ovanligt i PoE men är ju oftast mest troligt pga ditt internet (din router, uppkoppling, isp osv).

Som sagt så sägs det att vissa servrar laggar, men har själv inte märkt det denna liga. Spelar mest på frankfurt, ibland amsterdam (denna har dock ofta lite lagg på kvällen, men inte så illa som 1300ms) eller london. Men london har typ 100ms extra över de andra för mig så den är nödlösningen.

1.3k har jag inte uppnått men jag får nästan varje dag hoppa mellan servrar för att pingen börjar hoppa mellan 30-150ms titt som tätt.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

*skriker arga ord och gråter* jag fick lägga 749 Fusings på min armor för att få den 6 link... ( de som är så billiga denna league xD *not* )sen ytterligare 300 Chromatics för att få 1 blå 3 röda 2 gröna i en dexbaserad armor... xD kul att det går bra för någon iaf! ( tröstar mig med att se videon på MBX när han spenderade 3200+fusings för att få 6-L xD https://youtu.be/92g_chlyayU
)

Lite mera tröst. Har en armour som är 3000 fusings in och inte 6l än.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

@Mikaelmannen: fy fan... lider fan ända in i benmärgen med dig

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Jag verkade då ha tur med 6-link, böt 1 ex för 800 jewelly orb. Fick 6 socket på andra. Böt alla orben till fusings. Lämnade ca 20 kvar när jag fick 6 linkad, färgen var redan rätt för början

Kör totems med soul mantle, vet bara inte hur jag skall få ihop exualts för atziris reflection. Self curse från soul mantle är förbannat iriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Jag verkade då ha tur med 6-link, böt 1 ex för 800 jewelly orb. Fick 6 socket på andra. Böt alla orben till fusings. Lämnade ca 20 kvar när jag fick 6 linkad, färgen var redan rätt för början

Kör totems med soul mantle, vet bara inte hur jag skall få ihop exualts för atziris reflection. Self curse från soul mantle är förbannat iriterande.

7-8ex skrapar du fort ihop (<10h) genom att bara köra maps

Bara kolla profit här från att köra Legion saken i t2 maps.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Är inte helt ovanligt i PoE men är ju oftast mest troligt pga ditt internet (din router, uppkoppling, isp osv).

Som sagt så sägs det att vissa servrar laggar, men har själv inte märkt det denna liga. Spelar mest på frankfurt, ibland amsterdam (denna har dock ofta lite lagg på kvällen, men inte så illa som 1300ms) eller london. Men london har typ 100ms extra över de andra för mig så den är nödlösningen.

Skrivet av Zippeer:

1.3k har jag inte uppnått men jag får nästan varje dag hoppa mellan servrar för att pingen börjar hoppa mellan 30-150ms titt som tätt.

Okej, tack för era tips - tror inte det är routern/internet eftersom att alla andra spel flyter på perfekt. Men jag ska testa att byta server när det laggar som värst

Permalänk
Medlem

Hej!

Är det någon här som vill köpa saker billigt av mig på PoE legion softcore? Har inte 100% koll på priser, men hyffsat med hjälp av trade macro.

Jag hinner bara spela någon timma här och där, känner inte att jag har tid att "tradea". Tänker att du kan köpa saker för runt 60% av värdet och sedan sälja det vidare. Eftersom att jag inte spelar så ofta så har jag inte några extrema saker, men tänker sådant som minst är värt 1c?!

/vexxan