AMD presenterar jubileumsutgåvan Radeon RX 5700 XT Anniversary Edition

AMD presenterar jubileumsutgåvan Radeon RX 5700 XT Anniversary Edition

Utöver presentationen av den vanliga uppsättningen grafikkort i Radeon RX 5700-serien avtäcker AMD även jubileumsutgåvan Radeon RX 5700 XT Anniversary Edition med uppskruvade frekvenser.

Läs hela artikeln här

Ingen dålig klock. Snart över 2GHz.
2GHz på toppmodellen när den släpps... Nomnomnom

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av ELF:

Ingen dålig klock. Snart över 2GHz.
2GHz på toppmodellen när den släpps... Nomnomnom

Troligen inte, tror nog energieffektiviteten går åt skogen över 2Ghz, men vem vet, med lite mer erfarenhet med 7 nm under bältet kanske frekvenserna går att skruva upp? 2,2 Ghz på luft med lite pill på ett kort med eftermarknads PCB torde inte vara omöjligt 🤔

Jag förstår inte. Ska man betala 600kr extra för lite guldfärg och lite överklockning från fabrik?
Är det inte billigare att överklocka själv och köpa guldfärg på biltema?

Då finns det lite överklockning att hämta i original modellen vilket är trevligt

Skrivet av Snorlena:

Jag förstår inte. Ska man betala 600kr extra för lite guldfärg och lite överklockning från fabrik?

Tillverkare brukar göra festiva produkter inför speciella händeler, denna gäller AMDs firande av 50 år sen bolaget började.

Troligen handlar det om svagt binnade kort som klarar lite högre frekvens med samma kyllösning eller till och med samma spänning.

Finns folk som gillar att samla på objekt, så finns nog en målgrupp.

Varför ser kåpan ut som att den krockat med något?

Skrivet av Teddis:

Design!

Jag hade nog hoppats på bättre priser. Nu blir det intressant å se vad Nvidia har i rockärmen med deras "Super"-ploj.

Skrivet av Snorlena:

Du får ju fler shaders i den här versionen... 40CU mot 38.

Så de har sparat de bästa chipsen åt sig själva, och så kan de stoppa hela slanten i sin egen ficka när de säljer från sin egen webb-butik. Inte för att jag klagar, AMD behöver mer pengar i kassakistan.

Skrivet av LennyV:

Du får ju fler shaders i den här versionen... 40CU mot 38.

Nä, är väl 40 i både vanliga och anniversary

Skrivet av Teddis:

Det verkar som de optimerat flödet och då blev det den designen. Sades på deras presentation på E3.

Skrivet av @ndreas...:

Det verkar som de optimerat flödet och då blev det den designen. Sades på deras presentation på E3.

Jo att de vill forma luftflödet på något sätt kan jag köpa. Dock så hade det räckt att forma det internt. Att det syns från utsidan som en trafikolycka tycker jag är ett lite B designval. Orkade inte kommentera det på referenskorten för struntsamma liksom, men när de ska släppa ett samlarföremål med samma vikning så klarade jag inte längre att vara tyst

Go home graphics card, you drunk.

Skrivet av Nioreh83:

Nä, är väl 40 i både vanliga och anniversary

Stämmer.

Anniversary har högre klocka.

Skrivet av Snorlena:

Nja, det blir nog inte billigare, för du måste plast-prime'a, grundmåla, base'a och klarlacka med 2-komponent så klart. Om du inte ska lackera många kylkåpor så kommer det bli dyrare än 600kr

Dessutom ryker nog garantin på kortet 😋