CD Projekt Reds rollspel Cyberpunk 2077 släpps 16 april 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Undrar lite samma.

Får man något extra saftigt in-game om man förbeställer? Bättre pris?

Förbeställa en ultimate edition förstår jag ju om den kommer i ett begränsat antal.

Det är en dålig trend som är helt meningslös, det argument jag oftas hör är att man kan ladda ner det i förväg eller spela det 1-2 dagar innan alla andra, vilket borde vara helt irrelevant då spelet inte har någon multiplayerdel eller något som är tidsbegränsat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem

Enda gången jag tycker att man ska förbeställa ett spel är om det är utvecklat av ett indie-företag som behöver pengarna för att utveckla spelet. Det kommer alltid vara som att köpa grisen i säcken. Tror man på idén och bolaget så kan man ju chansa.
För stora bolag så har de redan cash så det räcker, så jag skulle aldrig förboka ett spel av en större spelskapare.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Sluta förbeställa, för fan.

Men ja, lite sugen blir man ju på att rota fram Johnny Mnemonic

Skrivet av anon190792:

Jag förstår inte poängen med alla preorders..

Det är ju preorders som ger anledningen för spelföretagen att slanta in pengarna i förväg och sen göra spelet skit. Det har ju hänt otaligt många gånger.

Ni ger dom makten att kunna leverera en produkt som håller måttet samtidigt som dom får betalt för det, vad är den stora grejen (som jag självklart inte förstår) med att betala för nånting man inte fått?
För mig är det bortom all logik och sunt förnuft. Vad är det jag missar?

Skrivet av backspace:

De som förbeställer är tyvärr ett problem, för oss alla.
Saken är ju den att människor som förbeställer inte förstår problemet eftersom de inte kan se längre än sin näsa och försöker berättiga sitt och sina gelikars handlande.
Hade faktiskt hoppats att Sweclockers med Fz hade gått ut och skrivit detta och uppmanat alla att sluta upp med sin dumhet.

Lägger till följande, lika aktuella video:
https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Man betalar ju inte en spänn förrens man fått spelet, så vad är problemet?
Det är länge sen jag förbokade CP2077. Jag kan förstå om det är en okänd utgivare eller utvecklare, eller de stora drakarna EA och Bethesda. Men CD Projekt RED är inte så stora att de har råd att misslyckas. Datum för release är 16 april. Tror jag att det släpps då? Nja, det släpps när det är färdigt. De kan mycket väl skjuta på datumet som de gjorde med The Witcher 3, där de flyttade fram det en månad om jag minns rätt.

HYPE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Jag förstår inte poängen med alla preorders..

Det är ju preorders som ger anledningen för spelföretagen att slanta in pengarna i förväg och sen göra spelet skit. Det har ju hänt otaligt många gånger.

Ni ger dom makten att kunna leverera en produkt som håller måttet samtidigt som dom får betalt för det, vad är den stora grejen (som jag självklart inte förstår) med att betala för nånting man inte fått?
För mig är det bortom all logik och sunt förnuft. Vad är det jag missar?

Kommer lägga en pre order på denna bara för att det retar alltid någon 🤧
Sen dras ju inte pengarna för ens spelet släpps så att säga att man ska sluta pre-ordra spelen för dem får pengarna direkt ju inte helt sant.
Jag förbokade FFXIVs nya expansion,de kommer dra pengarna när det släpps eller försöka dra dem 4 olika dagar när det släppts och kan de inte dra pengarna så tar de bort förbokningen.

Permalänk
Inaktiv

@ExcZist: Ja visst, har du inget annat i livet som du kan finna lycka i så, tycker jag du gör rätt i att betala dom pengarna för att reta en random person på ett forum
Inte för att jag bryr mig vad folk slänger pengar på, gör vad ni vill. Jag tror bara att det skulle gagna konsumenterna i ett längre perspektiv om folk kunde va lite mer skeptiska. Utan att bli som småflickor som ser ett pojkband på scenen.

Men om du betalar när spelet släpps och du inser dagarna efter att spelet är crap, alla ger det 2/10 och 80% av alla reviews ger negativa recensioner. Tycker du fortfarande det var värt det? eller har du köpt grisen i säcken och samtidigt finansiera fram den modell av gris som riskerar att uppstå med denna typ av argumentation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

@ExcZist: Ja visst, har du inget annat i livet som du kan finna lycka i så, tycker jag du gör rätt i att betala dom pengarna för att reta en random person på ett forum
Inte för att jag bryr mig vad folk slänger pengar på, gör vad ni vill. Jag tror bara att det skulle gagna konsumenterna i ett längre perspektiv om folk kunde va lite mer skeptiska. Utan att bli som småflickor som ser ett pojkband på scenen.

Men om du betalar när spelet släpps och du inser dagarna efter att spelet är crap, alla ger det 2/10 och 80% av alla reviews ger negativa recensioner. Tycker du fortfarande det var värt det? eller har du köpt grisen i säcken och samtidigt finansiera fram den modell av gris som riskerar att uppstå med denna typ av argumentation?

Nej jag har tyvärr inget annat i livet att köpa just nu förutom ett par nya skor och har inte köpt så mycket spel den senaste tiden så pengar för spel finns
Men ta som ett exempel med WoW Battle For Azeroth där jag köpte collectors edition och spelade 2 veckor och började nu igen pga classic börjar och om jag tyckte att Boxen var värt mina 900kr? Ja på grund av att jag samlar på de men nej för att spelet var skit.
Men jag sitter ju inte och klagar som många andra att man inte ska förboka ett spel innan man sett det för det är inte min huvudvärk när andra personer slänger pengar på det dem vill ha.
Retar inte 1 utan det retar nog många personer när man förbokar spel men sen kan jag ju tycka att folk gör ju som de vill
Edit: Om ett spel kommer och jag förbokat det och spelet får 2/10 och 80% av alla reviews så måste ju spelet vara skit eller hur?
Då får jag ju skratta eller gråta över att jag köpt ett skit spel och sen kan jag inte göra så mycket mer med det spelet "Battlefield 5"
Nu har jag ju inte förbokat Fallout 76 utan köpte det på en rea och även om spelet får skit än idag så är det rätt kul några timmar här och där även om spelet var värre när det kom. Fallout 3 och New Vegas är ju bättre men Fallout 76 var bättre än jag trodde efter att jag spelat det.

Permalänk
Medlem

Det finns ju liksom inte demos längre så vad spelar det för roll om man förbokar eller inte? Någon gång måste man köpa spelet ospelat så vad spelar det för roll om man gör det innan det släppts eller efter?

Recensioner? Folk som jag inte känner online? Det är ju för det mesta en ekokammare, första bästa youtubekändisen som dissar ( eller tokhyllar om det är en Nintendo/Sony exklusivitet) något så följer världen efter som lämlar.

Då litar jag hellre på min egen magkänsla efter att ha köpt och spelat spel så länge som jag har, det har aldrig slagit fel hittills.

Skulle jag däremot lyssnat på recensioner och eller onlineneggos så skulle jag ha missat hälften av alla lir jag nu njutit av.

Cyberpunk är 2020 års säkraste förhandsbokning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv

@ExcZist: Aye ok, om förbokningen ger dig en fin box eller nått annat, så är det ett argument jag kan förstå mer än "take my money"

Annars tror jag spelet kan bli en stor hit, Jag hoppas det iaf. Det ser riktigt grymt ut och nånting liknande har jag inte sett tidigare.
Dock håller jag i pengarna tills jag bildat mig en uppfattning om det.

Permalänk
Medlem

Förbokning direkt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

"Do not press the pre-order knapp, do not press the pre-order knapp"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

2020: Året som gav oss både Cyberpunk 2077 och Baldurs Gate 3.

Vi är inte värdiga!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Har inte CDPR visat en gameplay som var typ 45-50 min lång tidigare?

Permalänk
Lego Master

Hype, men ingen förhandsbokning.

Keanu alltså. Det är nästan så det blir lite varmt i pojktrosan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

De som förbeställer är tyvärr ett problem, för oss alla.
Saken är ju den att människor som förbeställer inte förstår problemet eftersom de inte kan se längre än sin näsa och försöker berättiga sitt och sina gelikars handlande.
Hade faktiskt hoppats att Sweclockers med Fz hade gått ut och skrivit detta och uppmanat alla att sluta upp med sin dumhet.

Lägger till följande, lika aktuella video:
https://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

det spelar ingen roll hur många gånger folk skjuter sig själva i fötterna eller vad andra säger om det hela, dom kommer ändå att hitta ursäkter till varför dom förbeställer spel t.ex "jag litar på cdpr dom kommer inte misslyckas!" eller "jag vill stödja utvecklaren genom att ge dom pengar för att göra spelet bättre" jo visst jag tror säkert cdpr behöver mer pengar.........

det är ett otroligt märkligt fenomen, vill man stödja utvecklar så är det genom t.ex crowdfunding för inde utvecklare som har något koncept man vill förverkliga men ett miljardföretag kommer inte behöva dina 600kr för att utveckla ett till spel, dom kan få pengarna när dom har levererat ett färdigt bra spel och förtjänat pengarna inte innan.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Intressant. Ser fram emot Cyberpunk 2077, men någon förhandsbokning blir det inte.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta spel, kommer lägga en preorder enbart för att vissa folk på Swec gnäller att man inte ska göra det, #thuglife.

Permalänk
Medlem

Medioker trailer men plötsligt blev man man varm i kroppen när man såg i Keanu Reeves.

Permalänk
Medlem

usch 2020 är så långt borta ju Men jag är duktig hype för detta spel. Ser fram emot detta något enormt!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Bra trailer!
Var inte fasligt taggad på spelet innan men de ser ut att ha hamnat helt rätt i miljöer och känsla.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det där är ju tidig showcase game play. Väldigt oklart om spelet kommer se ut så när det väl släpps. Jag vill se riktigt material som är så nära den färdiga produkten som möjligt

Då får du snällt vänta till releasen..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Keanu Reeves var ju så jäkla oväntat o coolt, han passar ju som fan i detta spel, nu längtar man ju som fan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Accipiter46:

Bra trailer!
Var inte fasligt taggad på spelet innan men de ser ut att ha hamnat helt rätt i miljöer och känsla.

Suttit i samma sits och inte varit supertaggad men detta så ok ut. Känns som en blandning av GTA och The Witcher men i framtiden. Håller de sig borta från massa laserpistoler och rymdfighter så kanske det kan bli riktigt bra.

Tänker hålla ett litet öga så får man kolla på kravlistan sen hur maskinen står sig. Ett 1080 bör klara sig även om man inte kan köra på max.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag är generellt emot pre-orders också.
Men har bara de sista veckorna köpt Borderlands 3 och kommer köpa Cyberpunk 2077 oavsett hur det ser ut. I mitt fall beror det på att Gearbox och CD Projekt förtjänat mina pengar redan.

Jag har kanske 700 timmar i Borderlandsserien och typ.... 120 (?) i Witcher 3.
Även om BL3 och Cyberpunk 2077 kostar 1500:- styck är det liksom ingenting utslaget på all min speltid. De nya titlarna får jag gratis, om man räknar som jag. Se det som dricks på en riktigt bra middag!

Tack för glädjen Gearbox och CD Projekt Red. Ta mina pengar.

Permalänk
Medlem

Lite stela animationer, tycker de borde ha kommit lika långt som film CGI nu?

Permalänk
Medlem

ljudet av läderjackor och läderbrallor överröstar allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det där är ju tidig showcase game play. Väldigt oklart om spelet kommer se ut så när det väl släpps. Jag vill se riktigt material som är så nära den färdiga produkten som möjligt

Är det inte lite väl tidigt för det?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Orkar bry sig om andra förbokar spel, är väl upp till var och en.
Jag hade jätte roligt åt en kompis som hade hypat ride to hell retribution när han insåg efter att ha betalat 600kr att det kan vara ett av de värsta spelen han har spelat.

Förövrigt är jag lika försiktig med recensioner som med förhandsbokningar, finns många felaktiga recension där ute, är det ingen som kommer ihåg aftonbladets recension på Ni No Kuni där recensenten sågade spelet total och i slutet av artiklen så skriver hon att hon aldrig har gillat jrpg speciellt mycket.
Är ju som om en pop älskare som hatar rock skulle recensera ett rock album.

Försöker ofta att inte hypa spel men det är svårt i detta fallet med cyberpunk 2077, isåfall får jag sluta ta in information om spelet och isolera mig från internet tills spelet har släppts

Permalänk
Medlem

Det blir säkerligen ett enormt bra spel, en extrem upplevelse rent ut sagt. Men det blir nog att köra det när det är helt klart, patchat och med ev DLC/expansioner. Har inget behov av att köra det direkt det släpps när man får en större upplevelse senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

det spelar ingen roll hur många gånger folk skjuter sig själva i fötterna eller vad andra säger om det hela, dom kommer ändå att hitta ursäkter till varför dom förbeställer spel t.ex "jag litar på cdpr dom kommer inte misslyckas!" eller "jag vill stödja utvecklaren genom att ge dom pengar för att göra spelet bättre" jo visst jag tror säkert cdpr behöver mer pengar.........

det är ett otroligt märkligt fenomen, vill man stödja utvecklar så är det genom t.ex crowdfunding för inde utvecklare som har något koncept man vill förverkliga men ett miljardföretag kommer inte behöva dina 600kr för att utveckla ett till spel, dom kan få pengarna när dom har levererat ett färdigt bra spel och förtjänat pengarna inte innan.

Du vet om att du kan förboka spel mot faktura konstandsfritt väl?
Går alltid häva köpet om man inte vill ha det längre fram förbokning behöver inte vara detsamma som förbetalning men endel kanske vill säkra ett exemplar om det är ett spel som hypats i flera år.