Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Din kisse är bara för djäkla fräck alltså... Hur överhuvudtaget lyckas du med att få "kläderna" att stanna kvar? Mina kissar skulle omgående strippa av sig av allt som liknar tyg på några sekunder. Hoppas din varulv inte drabbas av totalt håravfall, den är ju helt fantastisk som den är nu.

Tack, ja hon är fräck. Så fräck att bengal katten väser och springer iväg. Hon har vant sig att ha kläder på sig. Vid fototagningen var det kallt ute med så hon skakade lite så hon protesterade inte så mycket. Fick sätta på mössan ett par gånger då den åkte av då hon hoppade runt. Men hon krafsar inte bort den.

Ja vi får se vad som händer till sommaren hon har blivit lite mörkare i pälsen innan var hon ljusare. Svårt att se på bilden i solen men hon är mörkare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Har inte tänkt på att kommentera det tidigare men Ripley är ett extremt bra kattnamn. Helt i klass med Zelda och Spock fast egentligen ännu lite bättre.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Um...skydda mot solen? 🤔

Spock för några veckor sedan.
https://i.imgur.com/U99lwkA.jpg

Sally undrar vad han håller på med.
https://i.imgur.com/nqlBcKH.jpg

Spock ligger och solar.
https://i.imgur.com/undefined.jpg

Blir lite förvirrad nu. Heter din katt också Spock?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen flera Spock i kattvärlden (precis som i Hollywood), här är i alla fall Orientalen Spock från Gbg:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Har inte tänkt på att kommentera det tidigare men Ripley är ett extremt bra kattnamn. Helt i klass med Zelda och Spock fast egentligen ännu lite bättre.

Hehe jag har också tänkt på det, Ripley är ett kul kattnamn om man är filmnörd
Fast det är ju lite bakvänt att döpa katten till samma namn som huvudkaraktären i Alien-filmerna. Det vore ju mer logiskt (kanske för enkelt?) att istället döpa katten till Jonesy, som katten hette i första filmen (Fast det är klart, är det hona så ...)
...
Och Spock är ju ett riktigt klockrent namn på din kisse

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jakten på solen. I mitt sovrum/datarum har jag eftermiddags och kvällssol och därför är i princip alltid mina aluminiumpersienner nerdragna. Katterna har räknat ut att det är lätt att dra undan persiennen och ligga och steka sig på fönsterbrädan bakom.

Zelda på plats.

Spock på ingång.

Zelda pallar bara värmen en stund sedan är det dags att sticka.

Min långhåriga kisse Kara har aldrig brytt sig om denna bastu...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Detta är Luna hon är snart ett år. Hennes mamma är en svartvit bondkatt och pappan är okänd.

Kan någon se om det är någon ras i henne?
Är pappan någon ras?

Permalänk
Medlem

@Lafa: Kan vara svårt att se eftersom avkommorna kan bli så olika, men lite Norsk Skogkatt skulle hon kunna ha i sig.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lafa:

Detta är Luna hon är snart ett år. Hennes mamma är en svartvit bondkatt och pappan är okänd.

Kan någon se om det är någon ras i henne?
Är pappan någon ras?

https://i.imgur.com/PuvsQJB.jpg

https://i.imgur.com/cq4ZBOI.jpg

Ja det är blandras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Katt leker titt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det är blandras.

Tack vilken?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Absinthe66:

Min tittar ut på riktigt just nu, mycket intresserad när jag öppnade fönstret så hon kan höra fåglarna utanför i buskarna

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lafa:

Tack vilken?

Svårt att säga nått om vilka sorter som ingår i huskatter och katthonor kan dessutom få ungar med flera olika hanar i samma kull för att blanda om generna ordentligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Svårt att säga nått om vilka sorter som ingår i huskatter och katthonor kan dessutom få ungar med flera olika hanar i samma kull för att blanda om generna ordentligt.

Ok. Jag fick Luna endast för 500 kr så det var kul att det finns ras i henne. Barndomen spenderade hon spinnandes i min famn. Fast jag är inte handikappad, jag kan gå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lafa:

Ok. Jag fick Luna endast för 500 kr så det var kul att det finns ras i henne. Barndomen spenderade hon spinnandes i min famn. Fast jag är inte handikappad, jag kan gå.

Ska man tänka så så finns det ras i alla katter ;P

Permalänk
Medlem

För folk som har svårt att sova ska kanske ligga och lyssna på denna tills man somnar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tre katter... En kattgumma född 2011. En kattgubbe född 2012. En yngling, hane, född sent 2017.

Samtliga utekatter. Äldst är minst, yngst är störst.

Kattgumman - som är en fenomenal jägare - jagade fatt i en sork; kommer hem och ger den levande till ynglingen - här, ät upp den (såhär gör man). Ynglingen leker med sorken, men tappar den en halvmeter ifrån sig. Kattgubben kommer framstörtande och snor sorken och äter upp den.

Familjefejd på hög nivå.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt mina men jag är bara glad att de är "genki" som man säger här

Edit: Någon som kan förklara pälsen på dessa? De är svarthåriga men har en massa vita längre hår också.. Kommer de få vit mage / tassar möjligen? Jag ser redan nu att deras blå ögon har blivit mer grön/brun för övrigt..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

@gibbon_: Det är deras baby päls, både päls och ögon kommer ändras när dom blir äldre.
Färgerna kan också ändras även om man brukar se tendenser redan när dom är små.

Permalänk
Medlem

Vatten har ju alltid fascinerat katter. Mina katter är inget undantag, allt vatten är kul fram tills det att det ska badas, då är det tvärstopp, och jag menar tvärstopp. Hade Kara (den vita kissen på bilden) en sväng till ett litet lokalt hund och kattspa för lite sedan och att duschas och tvättas var totalt NO, NO.

Hemma i mitt kök är vasken mer eller mindre en samlingsplats (Spock, röda kissen på bilden) sitter ofta i och sover.

Här är en bild på Kara och Spock en typisk tisdag i mitt kök:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Zelda snarkar! Emellanåt låter lilla Zelda som den värsta motorsågen när hon sover. Som tur är så händer det bara ibland och slutar om jag petar lite på henne så jag tror inte det är något hälsofarligt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Kökshandduken från helvetet... Har en helt vanlig handduk hängd på ett av handtagen på ett av skåpen i mitt kök. Men, men, den får aldrig vara ifred då Kara har beslutat att det är hans livsgärning att se till att den ligger på golvet. Plockar säkert upp den förbannade handduken 10 gånger om dagen...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Kökshandduken från helvetet... Har en helt vanlig handduk hängd på ett av handtagen på ett av skåpen i mitt kök. Men, men, den får aldrig vara ifred då Kara har beslutat att det är hans livsgärning att se till att den ligger på golvet. Plockar säkert upp den förbannade handduken 10 gånger om dagen...

https://i.imgur.com/o500AtO.jpg

Fäst den, sy, häfta, nita etc. Jävlas tillbaka

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som faktiskt tycker min katt är tråkigare än hårdvara?
Han ligger ju mest och sover, ibland äter han.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är jag den enda som faktiskt tycker min katt är tråkigare än hårdvara?
Han ligger ju mest och sover, ibland äter han.

Du får aktivera katten lite. Är det en ensam katt så blir det nog lätt att den sover mycket mer än att den har en kattkompis att leka med

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är jag den enda som faktiskt tycker min katt är tråkigare än hårdvara?
Han ligger ju mest och sover, ibland äter han.

Ta fram laserpekaren och låt han leka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Ta fram laserpekaren och låt han leka.

Efter två minuter av att observera laserpekaren så lämnade han rummet, jag vet inte om detta gav varken mig eller min katt någon vidare nämnvärd upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Efter två minuter av att observera laserpekaren så lämnade han rummet, jag vet inte om detta gav varken mig eller min katt någon vidare nämnvärd upplevelse

Kanske är sjuk? Ta han till veterinären... om du har råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Efter två minuter av att observera laserpekaren så lämnade han rummet, jag vet inte om detta gav varken mig eller min katt någon vidare nämnvärd upplevelse

Skrivet av Lafa:

Kanske är sjuk? Ta han till veterinären... om du har råd.

Det är väldigt svårt att se/märka om en katt är sjuk, så vida det inte är något som syns/märks.

Kan ta ett exempel.
Baylies visade inga direkta symptom, men hennes vikt pendlade ganska rejält och hon var lite hängig och allmänt slö och ville gärna vila huvudet på axeln när man hade henne upplyft.
Efter vetrinär konsultantion med blodprov tagning, misstänktes det att hon hade Pyometra (Livmoderinflamation), vilket bekräftades vid kastration.

Det var dock ingen billig historia, blodprovet gick på 8.000:- och efterföljande kastrering på ~12.000:-.
Nu betalade jag visserligen inte denna summa eftersom hon var försäkrad, men det blev en bra slant att betala ändå.

Så en uppmaning till alla kattägare som följer denna tråden, om ni inte har gjort det redan.
Försäkra katten!
Det kan tyckas som onödiga pengar, men ni ångrar er att ni inte hade det den dag ni behöver ta katten till vetrinär.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det är väldigt svårt att se/märka om en katt är sjuk, så vida det inte är något som syns/märks.
...

Nähä 😉

Skickades från m.sweclockers.com