Fallout 76 får gratis uppdatering med battle royale-läge under 2019

Permalänk
Melding Plague

Fallout 76 får gratis uppdatering med battle royale-läge under 2019

Bethesda avtäcker nästa stora uppdatering för Fallout 76, vilken lägger till mänskliga datorstyrda karaktärer samt ett battle royale-läge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Battle Royale i Fallout? Spännande concept, kanske blir att man skaffar Fallout 76 om det ser bra ut (börjar bli lite trött på Firestorm ).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Oj... Sent på hoppet till BR, och ett spel som har floppat (stora hela).
Kanske blir det bättre med uppdateringen men tror inte BR kommer rädda dem. Efter 2 månader kommer det ens finnas 52 spelare på andra tider än peak?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Battle royale har jag inget intresse för p.g.a. den extrema stresskänslan av en krympande värld, däremot npc:er är ju helt kanon och den enda rimliga vägen att gå för att rädda spelet. Ju mer det kan få kännas som ett riktigt Fallout desto större chans till upprättelse. Ös på med npc:er, gör det till prio ett för varje uppdatering. Få in så många sabla npc:er som det bara går!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Battle royale har jag inget intresse för p.g.a. den extrema stresskänslan av en krympande värld, däremot npc:er är ju helt kanon och den enda rimliga vägen att gå för att rädda spelet. Ju mer det kan få kännas som ett riktigt Fallout desto större chans till upprättelse. Ös på med npc:er, gör det till prio ett för varje uppdatering. Få in så många sabla npc:er som det bara går!

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer till fullo! Jag avbokade min förbeställning när jag läste att det inte skulle vara NPCer i spelet. Detta är det enda som kan få mig att fundera på att titta på det seriöst igen.

Permalänk
Medlem

"Åh nej, lanseringen gick inte så bra, vad ska vi göra??"
"Fortsätt jaga buzzwords som är poppis på spelmarknaden!!"
Survival, crafting, MMO, big open world och nu Battle Royale! Väntar nu bara på att Fallout 76 får permadeath läge och blir ett rogue-lite så har dom kammat hem hela cirkeln!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Medlem

"Wastelanders" (och förhoppningsvis fler liknande tillägg) kan möjligen bli anledningen till att jag så småningom överväger att testa spelet.
Gillar egentligen inte MMO, men är generellt ett stort Fallout-fan och har alla andra spel i franschisen.

Permalänk
Medlem

Exakt vad fansen vill ha /S

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Exakt vad fansen vill ha /S

Vilka fans?

Efter Fallout 76 är dom nog väldigt få.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Exakt vad fansen vill ha /S

Förutom spelläget lägger Wastelanders-uppdateringen även till mänskliga karaktärer som spelaren kan interagera med, så kallade NPC-karaktärer, något som tidigare saknats.

Detta är väl dock vad fansen har sagt att man vill ha. Dock så är jag osäker på om de kommer kunna rädda spelet, jag hoppas det blir bra så jag kan köpa och spela. Jag hade tom tagit ledigt vid launch av FO76 och skulle pre-ordra nån dag innan, men allt eftersom nyheterna kom så blev jag mindre och mindre sugen. Blev jobb istället.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ska bli intressant att se om de kan rädda FO76. Kan tänka mig att det är lite sent nu...

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xian:

"Åh nej, lanseringen gick inte så bra, vad ska vi göra??"
"Fortsätt jaga buzzwords som är poppis på spelmarknaden!!"
Survival, crafting, MMO, big open world och nu Battle Royale! Väntar nu bara på att Fallout 76 får permadeath läge och blir ett rogue-lite så har dom kammat hem hela cirkeln!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Andas desperation från dem.

Är en stor fan av Fallout 1-2-3-4, men Fallout Battle Royale är nog bland det sista jag skulle vilja spela.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Gillar att man måste poängtera att uppdateringen är gratis, never assume med Bethesda eller hur var det nu? ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hahahahahahaha... *snyft*

Vad tusan gör de med vårt älskade Fallout!?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Förutom spelläget lägger Wastelanders-uppdateringen även till mänskliga karaktärer som spelaren kan interagera med, så kallade NPC-karaktärer, något som tidigare saknats.

Detta är väl dock vad fansen har sagt att man vill ha. Dock så är jag osäker på om de kommer kunna rädda spelet, jag hoppas det blir bra så jag kan köpa och spela. Jag hade tom tagit ledigt vid launch av FO76 och skulle pre-ordra nån dag innan, men allt eftersom nyheterna kom så blev jag mindre och mindre sugen. Blev jobb istället.

Tittade lite på en video som visade NPCerna, herregud vad stela de var Men iofs är stela NPCer ett signum för Bethesda så ingen är förvånad

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ville bara poängtera att "Nuclear Winter" och "Wastelanders" är 2 separata uppdateringar/DLC:s, artikel får det att låta som att dom hör ihop och kommer samtidigt. NW kommer härnäst och Wastelanders senare i år.

https://www.greenmangaming.com/newsroom/wp-content/uploads/20...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | Asrock b450m Pro4 | 2x8gb G.Skill Ripjaws V 3600 CL17 | Powercolor Red Dragon Vega 56 | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Arc mini r2

Permalänk
Relik 📜

Jag tror de går den enda vägen de kan för att vända snacket runt spelet. De har finputsat och ändrat mycket senaste månaderna, nu presenterar de NPC:er och ny mekanik runt det - vilket för mig är en större grej än BR-läget.

Samtidigt rullar de ut gratisvecka för att testa på Nuclear Winter. Men, finns givetvis en baktanke där också att tidigare negativa spelare eller spelare som lämnat titeln ska passa på att testa igen, BR-läge eller inte. Förhoppningen är att de ska uppskatta ändringarna som gjorts och kanske stanna.

Som sagt tror/tycker det är enda vettiga strategin för FO76 egentligen. Om det sedan är nog för att vända vindarna, det återstår att se. För min del är jag sugen på att testa igen, om inte annat när Wastelanders kommer till hösten.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hahahahaha

Permalänk
Medlem

Sista försöket att rädda ett spel i dagsläget. Battle royale. Hade köpt fallout 76 ifall den var singleplayer med storyline..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Det är överväldigande positiva tongångar på Reddit gällande Nuclear Winter. Till och med så pass att vissa är sura över att det är roligt och att de inte kan gnälla.

https://www.reddit.com/r/fo76/

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Varför släpper de inte spelet på Steam också i samma veva. Så här sent in i matchen skulle det inte spela någon roll att Valve tar sin andel.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Varför släpper de inte spelet på Steam också i samma veva. Så här sent in i matchen skulle det inte spela någon roll att Valve tar sin andel.

Vill minnas att det skulle komma till Steam senare i år?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Vill minnas att det skulle komma till Steam senare i år?

Ingen aning om dom sa ett datum, men FO76 och kommande titlar ska hamna på Steam också.

Visa signatur

Dator: R5 3600 + RX6800XT
OS: Arch + i3
Telefon: OnePlus 5T
OS: LineageOS 20

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag tror inte tillägget av NPC:er kommer göra så stor skillnad då det inte är det största problemet i spelet... Men det kanske gör vissa glada.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Testade några vändor i Nuclear Winter igår, det var ganska lattjo!
Det adderar helt klart nerv och tempo, men det är såklart beroende på att man hittar schyssta vapen och utrustning tillräckligt tidigt. Det är kul att man kan få mutationer också!

Visa signatur

Gammal gubbe