PC Gaming Show på E3 klockan 19

Permalänk
Lyxfällan 🎮

PC Gaming Show på E3 klockan 19

I kväll drar E3 igång på allvar (Microsoft, Bethesda och EA hade tekniskt sett sina konferenser innan E3). Först ut under kvällen blir PC Gaming Show. Själva eventet drar igång klockan 19.00 svensk tid, men vill ni ta del av förträffligt försnack kommer kollegorna hos FZ hålla just ett sådant från klockan 18.00.

Se The PC Gaming Show här.

Se FZ:s försnack + livebevakning här.

PC Gaming Show har varit sisådär tidigare år. Vad tror ni om årets upplaga, har ni förhoppningar om att det ska bli bättre? Och vad tror ni visas upp?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Skulle gissa på att det blir lika värdelöst som föregående år, alla som har något att visa visar ju upp sitt under andra keynotes. Och finns det någon som utvecklar AAA-titlar som är exklusiva till PC?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@in a bodybag: jag vet inte om det finns någon i den presenterade uppsättningen som har exklusiva PC-titlar, av de som listas på PC Gamers sajt är det väl Paradox jag kan tänka mig har exklusiva titlar (kanske Funcom också?). Men det har varit tunt med det tidigare år, förhoppningsvis blir det ett bättre år i år.

Här är den officiella listan över företag som ska vara med under PC Gaming Show för övrigt:

  • Annapurna Interactive

  • Big Sugar

  • Chucklefish

  • Coffee Stain Studios

  • Digital Extremes

  • Fatshark

  • Fellow Traveller

  • Modus Games

  • Raw Fury

  • Re-Logic

  • Epic Games

  • E-WIN

  • Frontier

  • Funcom

  • Paradox Interactive

  • Perfect World Entertainment

  • Rebellion

  • Tripwire Interactive

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Följande spel har fått lanseringsluckor:
- Vampire The Masquerade: Bloodlines 2 släpps Q1 2020. Trodde faktiskt att det skulle dröja längre än så.

- Chivalry II lanseras tidigt under 2020, släpps för Epic Games Store först.
- Mosaic, ett mörkt äventyrsspel ska släppas under 2019

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Bloodlines. Hoppas dom får till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Nya Age of Wonders, Planetfall såg otroligt lovande ut!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Planet Zoo såg faktiskt också ganska kul ut, men jag vet att jag aldrig kommer ta mig tid till att faktiskt spela det 😅

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Hmm, Shen Mue III ser ut att bli exklusivt för Epic Games Store på PC? Kanske tidsexklusivt förvisso, men det vara bara Epic Games Store-loggan som syntes i alla fall.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Åh, Songs of Conquest såg ju riktigt trevligt ut! Fick tydliga Heroes of Might & Magic III-vibbar av trailern på scen, och att det utvecklas av svenska Coffee Stain gör inte saken sämre. Det här ska jag hålla ögonen på!

Spelet ska släppas sent 2020, men man kan anmäla sig till att testa alpha-versionen om man vill testa tidigare än så.

https://www.songsofconquest.com/.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

än så länge kan jag bara säga - this is some hot garbage.

fullkomligt värdelösa spel, songs of conquest och bloodlines 2 är de enda undantagen som jag sett ännu.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Gäsp ..
Vet inte hur men på något vis lyckades Microsoft med mer intressant PC-snack under sin Xbox-konferens än vad "PC Gaming Show" lyckats med.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Lite kul ändå att Wizards of the Coast ska lansera ett prequel-bordsrollspel som leder in i händelserna i Baldur's Gate III. Tycker jag får mer och mer förtroende för projektet varje gång jag hör Swen Vincke prata. 👍

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av loevet:

Lite kul ändå att Wizards of the Coast ska lansera ett prequel-bordsrollspel som leder in i händelserna i Baldur's Gate III. Tycker jag får mer och mer förtroende för projektet varje gång jag hör Swen Vincke prata. 👍

Ja det är verkligen en kul grej. Gillar när det lägger ner sig extra på det viset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt