PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om kommande uppdatering av PUBG?

https://youtu.be/X-tq15ksPMo

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

@Juus1: Korta ner gräset lite så det blir svårare att ligga och krypa sig fram.
Hoppas dem fixar till FPSen innan dem släpper det till live, Vad jag läst så ska det vara en del FPS drop runt/i städer.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Vad tror ni om kommande uppdatering av PUBG?

https://youtu.be/X-tq15ksPMo

//C

Ser rätt bra ut. Jag tror också att det blir mer "snakes in the grass" nu men jag har inga större problem med det. Jag är själv en sån sån spelare som får mina kills mest från bakhåll och smygande och inte så mycket i direkta eldstrider så det passar bra för min spelstil.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Vad tror ni om kommande uppdatering av PUBG?

https://youtu.be/X-tq15ksPMo

//C

Jag har önskat detta sen dag ett jag testade på Vikendi. Sminka upp Erangel, störta anledningen till att jag - ogilla är fel ord - men jag tycker den ser så tråkig ut. Få detaljer, pissiga texturer och så vidare...Dock rankar jag den som tvåa efter Miramar.
Vikendi är den överlägset tråkigaste kartan man fladdrat runt på. En spökkarta där kurragömma-regler gäller...Gissa-i-vilket-hus-och-rum-jag-sitter-i.

Permalänk
Medlem

Spelat nya erangel hela morgonen nu och det är verkligen en mycket trevligare upplevelse. Gräset är det mest välkomnande enligt mig men remake på hus och områden var också fint

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Spelat nya erangel hela morgonen nu och det är verkligen en mycket trevligare upplevelse. Gräset är det mest välkomnande enligt mig men remake på hus och områden var också fint

Hur spelar ni den? Kan inte starta nåt spel på testservern...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Hur spelar ni den? Kan inte starta nåt spel på testservern...

samma för mig :/

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hur spelar ni den? Kan inte starta nåt spel på testservern...

Skrivet av jimsan8923:

samma för mig :/

Det är väl custom games på testservern som gäller?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Det är väl custom games på testservern som gäller?

vet inte alls. inte vart inne på test servern på ett bra tag. segt bara att man måste få ihop folk till ett fullt game i så fall.

får väl fiska spelare här annars om någon vill testa ? !

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

vet inte alls. inte vart inne på test servern på ett bra tag. segt bara att man måste få ihop folk till ett fullt game i så fall.

får väl fiska spelare här annars om någon vill testa ? !

Imorgon öppnar de för alla, quick join eller skapa en egen server.
https://www.pubg.com/2019/06/05/pubg-development-update-erang...

Just nu är det bara PUBG partners som kan skapa en match.
Har inte haft några problem att komma in, körde några rundor igår och idag, det fylls upp fort.
Gå in på någon som streamar och kolla efter lösenordet, vissa kör utan också.

Nackdelen är dock att det är NA servers, ping mellan 60-100.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av D-ryd:

Imorgon öppnar de för alla, quick join eller skapa en egen server.
https://www.pubg.com/2019/06/05/pubg-development-update-erang...

Just nu är det bara PUBG partners som kan skapa en match.
Har inte haft några problem att komma in, körde några rundor igår och idag, det fylls upp fort.
Gå in på någon som streamar och kolla efter lösenordet, vissa kör utan också.

Nackdelen är dock att det är NA servers, ping mellan 60-100.

aha okej. Tack för info kan man nog vänta tills i morgon annars

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Gillar "nya" Erangel ... mer färger och kontrastrik, kanske kommer bli mycket åla i gräset bara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Gillar "nya" miramar ... mer färger och kontrastrik, kanske kommer bli mycket åla i gräset bara

Skickades från m.sweclockers.com

har dem släppt en update till miramar också? O.o

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

har dem släppt en update till miramar också? O.o

Hahaha, råkade skriva Miramar, antagligen för det är min "hatbana"!

Permalänk
Avstängd

Är det någon annan som fått att spelet hänger hela datorn efter deras update ? blir tokig snart då det hänger sig varje game för mig och måste starta om hela datorn.. bara PUBG som gör detta, inget annat varken spel eller stress test.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

@jimsan8923: har inte detta problem

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ibland:

@jimsan8923: har inte detta problem

okej. känns konstigt att det bara hände efter updateringen. men märkte nu i natt att jag inte kan uppdatera windows heller. känns som om det är något fel som är trasigt. får ladda ner malware o köra en koll tror jag.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk

Problem med lagg/responstid Pubg

Hej!

Ett problem jag haft på senare tid med Pubg:

De första 2-3 matcherna så är responstiden under all kritik - det laggar, bilden går inte "rent" när man rör sig, det kan ta flera sekunder från det att man har tryckt på avfyringsknappen till att personen faktiskt skjuter. Det är i stort sett helt ospelbart.

Efter 2-3 matcher - så "lossnar" det och allt flyter på som vanligt, d.v.s. så som det ska göra.

Har aldrig haft dessa problem tidigare så jag har svårt att tro att det har med min hårdvara att göra. Jag har följande specs:
i7 4790k, 16 gb ram 1600 Mhz hastighet, GeForce GTX 1070 Windforce 8 Gb.

Har ni upplevt likadant? Vad kan jag göra åt saken? Avinstallera och installera spelet igen?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hej!

Ett problem jag haft på senare tid med Pubg:

De första 2-3 matcherna så är responstiden under all kritik - det laggar, bilden går inte "rent" när man rör sig, det kan ta flera sekunder från det att man har tryckt på avfyringsknappen till att personen faktiskt skjuter. Det är i stort sett helt ospelbart.

Efter 2-3 matcher - så "lossnar" det och allt flyter på som vanligt, d.v.s. så som det ska göra.

Har aldrig haft dessa problem tidigare så jag har svårt att tro att det har med min hårdvara att göra. Jag har följande specs:
i7 4790k, 16 gb ram 1600 Mhz hastighet, GeForce GTX 1070 Windforce 8 Gb.

Har ni upplevt likadant? Vad kan jag göra åt saken? Avinstallera och installera spelet igen?!

Jag hade ruskiga problem förra veckan. Snitt-fps långt under vad jag brukar ha med fps-drops och lagg som gjorde det ospelbart. Sänkta grafikinställningar hjälpte inte. Installerade om spelet och allt löste sig, så prova det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Jag hade ruskiga problem förra veckan. Snitt-fps långt under vad jag brukar ha med fps-drops och lagg som gjorde det ospelbart. Sänkta grafikinställningar hjälpte inte. Installerade om spelet och allt löste sig, så prova det

Skickades från m.sweclockers.com

Stort tack för svar! Jag ska testa att göra detta idag!

Permalänk
Medlem

Det är ett känt problem. Jag hade likadant och hittade mer info på Reddit. Tror det har att göra med hur spelet/Windows hanterar full screen. Det blir inte äkta fullscreen, därav lagget.

Jag formaterade om hårddisken (det var dags oavsett) och nu verkar det vara löst. Osäker på om det var det eller om det kom någon patch som löste problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Det är ett känt problem. Jag hade likadant och hittade mer info på Reddit. Tror det har att göra med hur spelet/Windows hanterar full screen. Det blir inte äkta fullscreen, därav lagget.

Jag formaterade om hårddisken (det var dags oavsett) och nu verkar det vara löst. Osäker på om det var det eller om det kom någon patch som löste problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har testat att installera om spelet men det fungerade inte alls tyvärr. Vill verkligen inte formatera om hårddisken... Annan lösning?!

Permalänk
Medlem

Disabled fullscreen optimization? Tsl.exe -> högerklick -> egenskaper -> compatibility -> disable fullscreen opti -> apply. Ändr dpi settins -> override high dpi scaling - apply.

Permalänk
Medlem

SÖKER SPELARE

Hej är du rolig, seriös men ändå oseriös och vill latja och ha nån att spela med, tröttnat på Solo osv?
Adda mig på steam, https://steamcommunity.com/id/hznnnnn/
Jag är 30+ och allt som mick osv osv. Bara adda så kör vi, ju fler desto bättre.

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

@hznn: vi är ett gäng som sitter i Swec-Discorden typ varje kväll och spelar

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@hznn: vi är ett gäng som sitter i Swec-Discorden typ varje kväll och spelar

Då finns det risk att jag smyger in där

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

@hznn: det gör du rätt i, det är typ alltid 3-4 squads igång där inne

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MOLNMAN:

Disabled fullscreen optimization? Tsl.exe -> högerklick -> egenskaper -> compatibility -> disable fullscreen opti -> apply. Ändr dpi settins -> override high dpi scaling - apply.

Hittar inte tsl.exe... konstigt... gjort det förr vill jag minnas…
Edit: Hittade i aktivitetshanteraren när den va igång...

Permalänk

@MOLNMAN:

Hur hittar jag tsl.exe? Ligger de i Pubg mappen?

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Hittar inte tsl.exe... konstigt... gjort det förr vill jag minnas…
Edit: Hittade i aktivitetshanteraren när den va igång...

Löste sig problemet överhuvudtaget?

Det märkliga för mig är att de 2-3 första Pubg matcherna går segt som bara den - ingen respons när jag skjuter etc - allt är värdelöst. Sedan plötsligt från ingenstans så går spelet hur rent som helst. Förstår inte varför det är så här. Jag har inte haft denna problematik förut.