Vad hoppas du på inför E3 2019?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Emil och Calle åker dit och rapporterar, håller tummarna!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Pinkaywr:

Kan ju alltid hoppas på Diablo 4

Ja, det vore riktigt nice! Hoppas att det blir bättre än D3 också. eller D2 remastered

Skrivet av anton studs:

Ingenting

Noterat.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Blixa_Bargeld: det gör de, alldeles bekräftat! Med tanke på fjolårets lysande täckning av E3 lär årets bevakning inte bli något annat än fenomenal.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Hoppas på överraskningar från Nintendo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Diablo 4 vore najs också, gärna med en återgång till något som är mer snarlikt 2:an

Dom påstår ju iaf att det är exakt vad dom ska göra med nästa Diablo, tillbaka till 2an stil.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ungefärligt datum för Cyberpunk 2077.

Och några treor från Valve. Kan alltid drömma...

Permalänk

jag hoppas på Battlefield 2 Remastered
och half-life 2-player campagne
Rainbow six remaster vore en bonus

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

6/10 pinsamt

*Fel tråd.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The last of us!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Racingkonstnär

Även om det är högst otroligt så hoppas jag som alltid på något om Half Life 3... Men ska man vara realistisk så är Cyberpunk 2077 det som lockar mest just nu!

Permalänk

Skulle vara kul med info om Red dead redemption 2 till pc, Om det blir av

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Det här är mina stora förväntansområden:
- FFVII Remake. Nu när Square Enix faktiskt visat en teaser-trailer, eller frestar-trailer som man kanske skulle kunna kalla den på svenska, känns denna punkt ganska given. Eftersom FFVII är det största som någonsin hänt i min lilla spelvärld kommer det här bli otroligt häftigt att se.
- På tal om Square Enix är jag sugen på att se vad deras nästa stora titel blir utöver FFVII Remake. Det lär vara alldeles för tidigt för att prata om ett FFXVI, så jag tror nog mer på att de lyfter locket på en uppföljare till Octopath Traveler (som inte är en sketen mobilversion). Men kanske en helt ny IP också? Hade varit tufft.
- Metroid Prime Trilogy. Eftersom Prime 4 har startats om kommer vi inte få se nytt matnyttigt från det spelet på ett tag, men nu är det fan dags att Nintendo får tummen ur och visar upp Prime Trilogy för Switch med lansering kort efter E3. Jag måste stilla mitt Metroid-begär damnit!
- Att Microsoft pratar om nästa Xbox, så Sony får blåslampa under baken för att berätta mer om PS5. Är orimligt taggad på att få veta mer om nästa generations spelmaskiner. På samma ämne ska det bli intressant att se om AMD i samband med E3 kommer prata något om tekniken i dessa konsoler (Zen 2, Navi). Spännande tider!

Är det bara jag som hellre ser ett FF Tactics II framför en FF VII remake ?

Permalänk
Medlem

Jag kommer spana efter dessa!

Outerworlds
Bloodlines 2
Cyberpunk
Dual Universe
Baldurs Gate III

Ngn form av dreggel/önske lista!

Sid Miers Colonization II (Inte ngn jädra mod eller addon till civ)
Final Fantasy Tactics II
Moonstone Remake (det har ryktats på webben om remake)
Ultima Online II
Star Wars Galaxies II
Pirates II (känna dock sent på bollen där Pirates of Caribbean dalar och Sea of Thifes där ute)

Permalänk
Medlem

FPS

Mer om Cyberpunk 2077 och Half-Life 3

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas på för årets E3 är ett uttalande från Bethesda där dom säger att man har kommit på bättre tankar och därför pensionerar den där gamla skräpmotorn...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

@Vangen: Älskade Valve och allt de gjort fram tills de släppte Steam. Varje gång jag hör om Half-Life 2/3 eller Valve numera känner jag mig hatisk som Gollum. Sad to say, men så är det. Inget mer spel från Valve självt för egen del. Som ett personligt straff till dom för att de skapade Steam. Sen paradoxalt nog, kan jag köpa spel från andra tillverkare, på/genom Steam och bidrar då till Valves kassa. Men tycker att det räcker som "straff" att inte köpa Half-Life ^^.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag bryr mig inte om den stora majoriteten spel.
Det enda jag ser fram emot är Age of Wonders: Planetfall. Min favoritserie. Ska köra MP denna gång.

Skrivet av Vangen:

Half-Life 3.

Skrivet av emilakered:

Just HL3 skulle jag inte hålla andan om..

Möjligt, men du hade aldrig vågat hoppas på Baldurs Gate III heller! 😁

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@UncleDirty: för mig personligen är FFVII helt ohotat när det gäller favoritspelen genom tiderna, så gör mig är FFVII Remake hur stort som helst. Vill väldigt gärna att de släpper en uppdaterad version av Crisis Core: FFVII, släpper originalet digitalt eller bakar in det i FFVII Remake på något sätt.

Men, om Square Enix skulle få för sig att göra en FF Tactics Remake också hade det så klart varit fantastiskt trevligt. De skulle kunna stöpa det i stilen från Octopath Traveler, hade kunnat bli riktigt läckert!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Vill bara veta en sak. Släppdatum för Doom Eternal.

Permalänk
Snusfri

Vet att Trumbull Valley, den första mapdlc'n till State of Decay 2 kommer att visas, men hoppas på mer info om kommande dlc's eller ännu mer State of Decay 3.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Cyberpunk 2077 är väl typ det enda spelet jag ser fram emot nu. Utöver ES6 såklart, men tror knappast de visar upp något i år. Teasern förra året var mest för att visa att "hey fans vi lever".

Permalänk
Medlem

Googlar då och då efter nyheter om Half life3, och även om det vore önskvärt så är det nog tyvärr uteslutet.
Skulle faktiskt vilja se en Dungeon siege 4, men inte som DS 3, som var helt kasst, utan som de första 2 spelen som var mycket underhållande.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Skulle faktiskt vilja se en Dungeon siege 4, men inte som DS 3, som var helt kasst, utan som de första 2 spelen som var mycket underhållande.

Ja tack, eller Neverwinter Nights som var nästan samtida. Men den serien är väl stendöd?
Nytt Guild Wars skulle också vara av intresse.

Har inte tittat så mycket efter nya spel men Wolcen ser intressant ut.

Permalänk
Hjälpsam

Viktigaste av allt just nu, grattis på födelsedagen @emilakered !

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fluf:

Viktigaste av allt just nu, grattis på födelsedagen @emilakered !

Haha, tack!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Borderlands, Cyberpunk 2077, och Halo är jag extremt taggad till

Permalänk
Hedersmedlem

Mer Halo plx! Trailern från igår gjorde varken till eller från för mig. Fortfarande försiktigt optimistisk. Multiplayer i Halo 5 tyckte jag ändå var rätt så bra, speciellt med tanke på alla inställningsmöjligheter som gjorde att man i princip kunde rensa bort diverse gimmicks. Bra mycket bättre än MP i Halo 4 iaf. Kampanjen å andra sidan...

Skrivet av Jackbob:

Dom påstår ju iaf att det är exakt vad dom ska göra med nästa Diablo, tillbaka till 2an stil.

Jag kan förstå att folk gillade den gamla stilen, även om jag själv inte hade något emot den. Det största problemet med Diablo 3 tycker jag däremot var återspelbarheten. Det fanns väldigt få specs som fungerade i högre Rifts och dylikt, den bästa speccen förändrades mellan varje säsong men var alltid beroende av ett klass-set, och man hade i princip best in slot 2 veckor efter att en ny säsong hade börjat. Tidigt i D3 så hade jag en Wizard med 100+ % arcane dmg och 50+ Disintegrate dmg. Speccen jag körde tyckte jag var kul och fungerade förvånansvärt bra, samt att det kunde vara lönsamt att prioritera bort setbonusar med fördel för vissa Legendaries. Efter att de började med säsonger och buffade setbonusarna till skyarna blev min spec TOTALT värdelös. Jag är egentligen inget fan av D2 (förmodligen eftersom jag inte spelade när det begav sig) men variationen och antalet av spelstilar som är brukbara är ljusår bättre.

Edit; Efter att jag skrivit allt inser jag att du med "stil" faktiskt kan mena mer än det grafiska. >_>

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."