Följ Microsofts E3-konferens klockan 22:00 – Project Scarlet, Project Xcloud och mer

Permalänk
Melding Plague

Följ Microsofts E3-konferens klockan 22:00 – Project Scarlet, Project Xcloud och mer

Microsofts stora E3-presskonferens drar igång klockan 22:00, och kollegorna hos FZ startar livebevakningen klockan 21:00. Nya Xbox-konsoler och Cyberpunk 2077 väntas stå på agendan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

https://www.e3countdown.com/

Är det verkligen 22:00?

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Niclas:

Det är 01:00 PM, så med 9 timmars tidsskillnad ska det bli 22:00! 20:00 GMT, och Sverige är +2 just nu.

HOPPPAS JAG!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: Never mind me! Min BIOS klocka som gick fel och förvirrade Windows (och mig).

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Snusfri

Väntar på info om State of Decay 2 DLC.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Verkar som MS släppt loss uppdaterade Game Pass. Saxat från The Verge:

Xbox Game Pass PC - $4.99 per month, includes more than 100 PC games
Xbox Game Pass Console Games - $9.99 per month, includes more than 100 Xbox games
Xbox Live Gold - $9.99 per month, includes access to online multiplayer games
Xbox Game Pass Ultimate - $14.99 per month, Xbox Game Pass PC, Xbox Live Gold, and Xbox Game Pass Console Games

https://www.theverge.com/2019/6/9/18658682/microsoft-xbox-gam...

Blir att skaffa Game Pass PC för mig. Sjukt nöjd med Game Pass ungefär ett halvår in, det jag saknat har varit mer PC-kompatibla spel.

Edit: Game Pass för PC: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass/cfq7ttc0kgq8

Permalänk
Medlem

Oh! Visste inte att det är ikväll, trodde det var imorgon O_o

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag tror Sony får det svettigt, hemskt och drygt kl 22:00.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Xbox One Scarlet, så tror jag nästa konsol heter.
Känns lite som att MS är inne på samma spår med Xbox som med Windows 10, den kommer heta Xbox One följt av ett kodord/namn så som Win 10 kör builds/creators update etc

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Jag tror Sony får det svettigt, hemskt och drygt kl 22:00.

Jag är riktigt sugen på att se hela MS presentation. Inte toksent även om jag vill somna i tid ikväll, är ju trots allt ny arbetsvecka om ett par timmar.

Alltid speciellt att se presentationen "live" och vara med och få informationen när den är som färskast. Just E3 fungerar dåligt för oss i Europa men samtidigt kan man få nyheterna mer koncentrerat morgonen efter iallafall.
Konsollpresentationer är dock sånt jag helst vill se då dessa alltid är speciella.

Sedan hade det varit kul att någon gång åka iväg till E3. Ett år som denna hade nog varit perfekt då det just lär presenteras nya konsoller.

Permalänk
Medlem

Game pass funkar redan på PC. Jag har spelat Forza Horizon 4 via tjänsten.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Xbox One Scarlet, så tror jag nästa konsol heter.
Känns lite som att MS är inne på samma spår med Xbox som med Windows 10, den kommer heta Xbox One följt av ett kodord/namn så som Win 10 kör builds/creators update etc

Stora frågan är om det inte är en Xbox Two de faktiskt presenterar? Eller har Microsoft kommenterat kring att den ska höra till One? Även om det som presenteras lär klassas som en ny generation så bör de hålla kompatibiliteten så att One-generationen fortsätter.

Nu gillade jag Scorpio och hade gärna sett att Xbox One X fått heta just Xbox One Scorpio. Jag misstänker att Scarlet även här är projektnamnet och den får någon form av tecken istället. Xbox One U (U för Ultra) eller något med Two.

Spännande att se vad de presenterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Xbox One Scarlet, så tror jag nästa konsol heter.
Känns lite som att MS är inne på samma spår med Xbox som med Windows 10, den kommer heta Xbox One följt av ett kodord/namn så som Win 10 kör builds/creators update etc

Att den INTE kommer ha "One" i namnet kan vi vara 100% säkra på. Scarlet är typ lika osannolik.

Ger dig rätt på "xbox" dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sgt. Stinger:

Game pass funkar redan på PC. Jag har spelat Forza Horizon 4 via tjänsten.

Game Pass är Xbox-specifik men där Xbox Anywhere-titlar även fungerar på PC. Game Pass for PC är en ren PC-tjänst med spel som går att spela på PC. Bara ett fåtal spel i Game Pass som fungerar på PC, även om jag noterade att ett par till plötsligt går att installera på PC nu ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stora frågan är om det inte är en Xbox Two de faktiskt presenterar? Eller har Microsoft kommenterat kring att den ska höra till One? Även om det som presenteras lär klassas som en ny generation så bör de hålla kompatibiliteten så att One-generationen fortsätter.

Nu gillade jag Scorpio och hade gärna sett att Xbox One X fått heta just Xbox One Scorpio. Jag misstänker att Scarlet även här är projektnamnet och den får någon form av tecken istället. Xbox One U (U för Ultra) eller något med Two.

Spännande att se vad de presenterar.

Jag vill minnas att jag läst (sen om det var från någon random Nisse på nätet eller MS själva vettifan) att nya konsoler bara ska vara upphottad hårdvara i olika steg. Samma spel som finns idag ska funka på nya konsolen, och nya spel framtagna för nya konsolen ska funka på äldre generationer One.

Om det stämmer så känns det troligt att de fortsätter med One följt av prefix eller kodnamn

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Jag vill minnas att jag läst (sen om det var från någon random Nisse på nätet eller MS själva vettifan) att nya konsoler bara ska vara upphottad hårdvara i olika steg. Samma spel som finns idag ska funka på nya konsolen, och nya spel framtagna för nya konsolen ska funka på äldre generationer One.

Om det stämmer så känns det troligt att de fortsätter med One följt av prefix eller kodnamn

Vore vettigt att behålla samma namn om de är kompatibla. Såvida inte Microsoft ändå kallar nya generationen Two och behåller kompatibilitet med gamla.

Frågan är bara hur spelutveckling påverkas om spel även måste kunna fungera på Xbox One och S, nyare spel rullar allt annat än bra på dessa (och PS4 halkar också efter men inte riktigt lika illa där ännu). Xbox One X borde förhoppningsvis kunna stå sig ett tag till iallafall, men verkligen intressant att se hur de löser det hela. Och visa vilka modeller som är bäst/nyast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vore vettigt att behålla samma namn om de är kompatibla. Såvida inte Microsoft ändå kallar nya generationen Two och behåller kompatibilitet med gamla.

Frågan är bara hur spelutveckling påverkas om spel även måste kunna fungera på Xbox One och S, nyare spel rullar allt annat än bra på dessa (och PS4 halkar också efter men inte riktigt lika illa där ännu). Xbox One X borde förhoppningsvis kunna stå sig ett tag till iallafall, men verkligen intressant att se hur de löser det hela. Och visa vilka modeller som är bäst/nyast.

Blir väl lite som med PC idag. Vanliga spel klarar mängder av olika CPU/gpu generationer men sen kommer dom här titlarna med extremt mycket ögongodis och då få man spela allt på low, om ens det funkar.

Men men.. detta är vad jag tror och vad jag hoppas på! Skulle vara grymt om jag kunde behålla min X då damen typ kan spela samma spel på den som jag sen spelar på min Scarlet

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

CYBERPUNK 2077 HYPE!!

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜

Det är ganska varmt i kön.. 😰
https://www.instagram.com/p/Byf_He8i0qa/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Nedräkning nu! Scarlett, here we come!
https://www.instagram.com/p/BygAkUoozfC/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ska bli sjukt spännande att se nästa generation xbox

https://www.twitch.tv/xbox sänder live.

edit: åh!, Shigeru Miyamoto kommer tydligen medverka på xbox konferansen

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av issue:

Blir väl lite som med PC idag. Vanliga spel klarar mängder av olika CPU/gpu generationer men sen kommer dom här titlarna med extremt mycket ögongodis och då få man spela allt på low, om ens det funkar.

Men men.. detta är vad jag tror och vad jag hoppas på! Skulle vara grymt om jag kunde behålla min X då damen typ kan spela samma spel på den som jag sen spelar på min Scarlet

Sant, Går ju med Xbox One X att ställa in grafikinställningar i en växande skara spel. De flesta har olika prestandaprofiler dock.

Jag kör en X i dagsläget med (och en One som står oanvänd för tillfället) och hoppas den får lite mer liv. Men lutar åt en Scarlet även här, känns som ombytta roller i nya generationen där Microsoft drar de starkare korten inledningsvis.

Skrivet av CubaCola:

Ska bli sjukt spännande att se nästa generation xbox

https://www.twitch.tv/xbox sänder live.

edit: åh!, Shigeru Miyamoto kommer tydligen medverka på xbox konferansen

Game Pass för Switch som det ryktats om kanske? Galet bra om så är fallet.
Eller xCloud även för Nintendo kanske.

Blev att titta på Twitch för mig med. Googles Stadia försökte jag se med enorma problem på Youtube så tänker inte göra om samma misstag nu.

Permalänk
Inaktiv

För mycket spelsnack och för lite hårdvara. Missförstå mig inte, många tycker om dessa spel, men det stora är ju nästa konsol och streamingtjänsterna. Spelen ser jag mer som spel som har kommit varje år.

Permalänk
Medlem

Gjorde Microsoft en Blizzard nyss och visade Age 2 HD istället för Age 4? Fan va besviken jag blir om inte Age 4 visas nu...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Vad är detta game pass för något är det gratis spel som man kan spela om man betalar månads sub som netflix men inte köpa spel(spelen) som i steam?

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Någon som snappat upp nånstans om det nämnts hur länge Game Pass-dealen med första månaden för 1$ gäller? Har ingen nytta av det förrän om typ 2 veckor så vore passande att teckna då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Någon som snappat upp nånstans om det nämnts hur länge Game Pass-dealen med första månaden för 1$ gäller? Har ingen nytta av det förrän om typ 2 veckor så vore passande att teckna då.

Var hittar du att man kan köpa det i Sverige? Jag får upp en ruta där det är låst till USA.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Besvikelsen är ett faktum, fyfan vilken risig presskonferens.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Verkar som att punk verkar vara det dedikerade modet i uppkommande spelvärldar. 😶
Inte ett enda lir med fokus på singleplayer story. Inga spel som lockade mig personligen öht, ärligt talat, men en snygg och väl genomförd presentation.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Någon som snappat upp nånstans om det nämnts hur länge Game Pass-dealen med första månaden för 1$ gäller? Har ingen nytta av det förrän om typ 2 veckor så vore passande att teckna då.

Gör så här;
Köp ett år xbox live gold kod någonstans
Använd erbjudandet för xbox gamepass ultimate 10:-
Då kommer gold omvandlas till ultimate och pc ingå.

Funkar upp till 3 år, men bara om man aldrig haft ultimate