Köpa från internet butiker med paypal

Permalänk
Medlem

Köpa från internet butiker med paypal

Hej! Jag har mitt paypal skrivit i mitt namn och jag är under 18, min fråga är om jag väljer att betal med paypal kan jag då välja att min pappa ska kunna hämta ut paketet etfersom han är myndig och hur ska jag göra. Mitt problem är att mitt konto är skrivit i mitt namn och kan man då använda någon annan som hämtar ut paketet?

Permalänk
Medlem

Man måste vara 18 år för att få lov att ens använda paypal så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

@Chromatic: Kan stämma, men har redan använt mitt paypal men undrar över fysiska produkter

Permalänk
Medlem

Om vi bortser från att du egentligen är för ung för att använda Paypal så finns det inget hinder för dig att beställa i ditt eget namn och hämta ut dina egna varor så länge butiken/varan inte har egna åldersregler.
Postnord/DHL/etc kommer inte neka dig att hämta så länge du har giltigt leg (pass duger).

Permalänk
Avstängd

Har du inget ID kort så köp och ange farsans namn på leveransadress bara

Permalänk
Avstängd

Finns ingen regel att hemsidan kräver att ditt paypal konto och mottagare för leveransen eller ens namnet på hemsidans konto du handlar på ska ha samma namn. Klarna däremot är väldigt strikta med detta, men det är utav andra anledningar.

Alltså; köp vad du vill med ditt paypal konto och ange farsans info om det nu gör det enklast hämta ut paketet.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Förstår nu och tack för hjälpen :)!