Bluetooth adapter till stereoförstärkare?

Permalänk

Bluetooth adapter till stereoförstärkare?

Hej!

Har en Yamaha A670 som jag skulle vilja kunna sända en bluetooth signal till från min mobil så jag kan spela musik därifrån. Finns det en produkt som klarar detta och hur skulle man koppla det i så fall. Som det är nu har jag bara hörlursutgången ledig.

Tack på förhand.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Bara att köpa en BT-adapter för hörlurar och koppla in. Har så på min köksstereo som är en fin men lite äldre stereo. Nokia BT-adapter som konstant får ström i sig via strömadapter och skickar det den tar emot över BT från mobilen via vanlig 3,5mm stereo plug till förstärkaren (3,5mm > 2x RCA i mitt fall).

Permalänk
Rekordmedlem

En Chromecast audio borde väl vara lika bra som alla blåtandsenheter och ger dig dessutom fler funktioner och belastar inte telefonen med annat än att den ska funka som fjärrkontroll.
CCn funkar ju dessutom som trådlös digitalutgång vilket ingen blåtandsenhet gör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

HörlursUTgången ledig? Då blir det svårt eftersom den är ut
Men, skaffa en splitter till RCA-ingången på baksidan.

Sedan en BT-dongel. Jag skulle satsa på något hyffsat typ Fiio BTR1k eller BTR3, alternativt EarStudio ES10 (dyrare) eller en Mpow BT sender/reciver (https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-Transmitter-Receiver-Mpow-...) BILLIG och gör jobbet.

Eller som @mrgaffe skriver här ovanför.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av Nizr:

HörlursUTgången ledig? Då blir det svårt eftersom den är ut
Men, skaffa en splitter till RCA-ingången på baksidan.

Sedan en BT-dongel. Jag skulle satsa på något hyffsat typ Fiio BTR1k eller BTR3, alternativt EarStudio ES10 (dyrare) eller en Mpow BT sender/reciver (https://www.amazon.co.uk/Bluetooth-Transmitter-Receiver-Mpow-...) BILLIG och gör jobbet.

Eller som @mrgaffe skriver här ovanför.

Precis det jag hade för mig. Det måste vara en ingång. Vad är det för splitter man ska ha? Är det en dosa eller kan man köpa splitterkablar?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Precis det jag hade för mig. Det måste vara en ingång. Vad är det för splitter man ska ha? Är det en dosa eller kan man köpa splitterkablar?

Yamahan har normala RCA kontakter på ingången medans de flesta telefon och datorprylar har 3,5mm teleanslutnnigar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk: antingen köper du en splitkabel - men då får du själv se till att stänga av den ena källan.

Alternativt en box där du byter input med en knapp.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nizr:

@Swedish Berserk: antingen köper du en splitkabel - men då får du själv se till att stänga av den ena källan.

Alternativt en box där du byter input med en knapp.

Ts skriver att han bara vill ansluta en signalkälla då behöver man bara en kabel med passande kontakter.
Man ska för övrigt aldrig någonsin använda splittkablar baklänges så som du skriver för det kan skada apparaterna vars utgångar man kopplar in i varandra, splittar får bara kopplas på en utgång för att förgrena den, aldrig för att skapa fler ingångar för då riskerar man skador.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Jag skaffade nyss en sådan här Renkforce och kopplat in med toslink i min äldre Onkyo, fungerar fin fint.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: han har inga ingångar lediga, därför föreslog jag split men visste inte om att det kunde skada. Då är väl enda lösningen att använda switch, alternativt koppla in/ut den källan som önskas använda för stunden.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Det är en bättre lösning med chromecast audio än bluetooth dongle, imho

Skickades från m.sweclockers.com