Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Moderator
Forumledare

Känns fejk (även om jag hoppas på ett släppdatum på E3). Hur skulle spelet fått ”över 100 goty awards” innan det ens är släppt? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Sannolikt fake, jag hittade bilden på reddit igår. Vi får förmodligen veta release ikväll eller inatt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Näbbdjuret:

Sannolikt fake, jag hittade bilden på reddit igår. Vi får förmodligen veta release ikväll eller inatt.

Jag hoppas vi får release-datum, men jag är lite skeptisk mot det. Tveksam om det ens släpps i år men jag har gärna fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nioreh83:

Inte om det är amerikanare som gjort den, de vänder på månad och datum. 9-11 betyder 11 september där.

Men 11e september?
Det är en svart dag för USA, en dålig dag för glammiga PR-satsningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk Jag är väl medveten om det. Jag är också ganska 100 på att bilden är fake. Det gör dock inte att datumet automatiskt ska läsas åt andra hållet. Pressgrafik som presenteras i samband med E3 i USA tenderar att använda amerikanska ordningen på månad/dag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

16 april 2020? Var är det meningen att man ska kunna köpa spelet? (PC givetvis) Ah! Steam!

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Ny trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

16 april 2020? Var är det meningen att man ska kunna köpa spelet? (PC givetvis) Ah! Steam!

GOG, Steam, kanske något mer...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

GOG, Steam, kanske något mer...

Epic Store också (coming soon just nu)
https://www.cyberpunk.net/se/en/pre-order

Permalänk
Medlem

Förbeställt på GOG. Hoppas på att spelet blir riktigt bra

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Givet köp! Så jävla hypad efter Keanu dök upp helt oväntat 😄

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Oneone:

Givet köp! Så jävla hypad efter Keanu dök upp helt oväntat 😄

Det blev ett jäkla liv i lokalen, haha. Annars är många applåder och tjoanden "fake", kommer från första raderna där specialinbjudna sitter kittade med Xbox-merch från topp till tå. Här däremot reste sig typ hela lokalen. Är något med amerikaner och deras filmstjärnor!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det blev ett jäkla liv i lokalen, haha. Annars är många applåder och tjoanden "fake", kommer från första raderna där specialinbjudna sitter kittade med Xbox-merch från topp till tå. Här däremot reste sig typ hela lokalen. Är något med amerikaner och deras filmstjärnor!

fan skulle velat se det live höll på att tappa hakan satt och klappade händerna hemma haha så nördigt :D. Men det vore kul att få lite mer teknisk info om spelet om det kommer att vara RTX stöd osv vore kul att veta, men också hur stor roll Keanus karaktär har i spelet hoppas den är stor

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Oneone:

fan skulle velat se det live höll på att tappa hakan satt och klappade händerna hemma haha så nördigt :D. Men det vore kul att få lite mer teknisk info om spelet om det kommer att vara RTX stöd osv vore kul att veta, men också hur stor roll Keanus karaktär har i spelet hoppas den är stor

Vi har mer tid med Cyberpunk i veckan, så.. Men, vet inte om vi faktiskt får veta något nytt. Fingers crossed!

Har du/ni några frågor ni skulle vilja vi ställer, om tillfälle ges?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite synd att allt fokus hamnade på Keanu Reeves helt plötsligt. Alla diskussioner/nyheter om spelet på nätet handlar om honom, och typ inget nytt om själva spelet.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Vi har mer tid med Cyberpunk i veckan, så.. Men, vet inte om vi faktiskt får veta något nytt. Fingers crossed!

Har du/ni några frågor ni skulle vilja vi ställer, om tillfälle ges?

Vore intressant att veta vad man kan förvänta sig att göra med människorna man går förbi. Till synes är det ju massvis med folk som går runt. I hur stor mån kan man stoppa folk och prata med dem? Vad händer om man börjar slåss med dem? Vad kan man uträtta med en helt "vanlig" npc som inte är knuten till något särskilt uppdrag? Är väldigt intresserad av "pöbeln" och hur den kan bidra till inlevelsen.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag tycker det är lite synd att allt fokus hamnade på Keanu Reeves helt plötsligt. Alla diskussioner/nyheter om spelet på nätet handlar om honom, och typ inget nytt om själva spelet.

Tja, de visade inte så mycket då det var en Cinematic (CG) trailer.

Man fick väl kort se hur interaktion i nätet kan se ut.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Nioreh83:

Jag tycker det är lite synd att allt fokus hamnade på Keanu Reeves helt plötsligt. Alla diskussioner/nyheter om spelet på nätet handlar om honom, och typ inget nytt om själva spelet.

Jag är personligen imponerad över hela Keanu-affären. Inte så mycket att det är Keanu Reeves egentligen (fast det är rätt coolt att Johnny Mnemonic ska spela Johnny Silverhand!) utan mer att man faktiskt(!) lyckats hålla det hemligt!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi har mer tid med Cyberpunk i veckan, så.. Men, vet inte om vi faktiskt får veta något nytt. Fingers crossed!

Har du/ni några frågor ni skulle vilja vi ställer, om tillfälle ges?

Det hade ju varit jävligt ballt!
Lite dåligt forumulerat men skrev ner lite snabbt bara haha.

Hur fungerar lägenhetssystemet? kan man byta ut lägenheten? vad kan man göra i lägenheten? typ köpa nya möbler, visa upp sida vapen osv?
Vad fins det för typ av vapen? Melee,Shotguns?Granatkastare laser? Katanas?
Kommer det att finnas RTX stöd?
kommer det att komma MODstöd som för Witcher 3 efter release?
Har de planerat för DLC redan nu?
Ungefär hur lång kommer kampanjen att vara? jämförbar med The Witcher 3? ( då kommer jag spela varenda quest i spelet )
Vilka andra kändisar är med i spelet?
Kommer de göra en version för de nya Konsolerna som släppps? ( ganska självklart men ja)
Vad fins det för aktivitetet i spelet förutom att questa? ( typ Gwent och Häst-tävlingar och brawls i Witcher 3.)
Kommer det vara en stor karta eller är det olika områden som i the witcher ? skelliga,Toussaint osv.
Multiplayer kommer det att finnas COOP? vad är planen?
är vapen uppgraderingsbara?

det e typ det jag kommer på nu haha, hoppas någon av dem duger iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

hahahha vafan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om specs till PC? Jag har just nu GTX 1060 och i5 4690k, kanske blir för svagt om man vill nå 60 FPS? Behöver även byta till en SSD (jag vet..), men det är redan planerat.

Permalänk

PC Collectors Edition slut på Webhallen

Slut på CDON

collectors på mediamarkt

Om nån har mer information, dela gärna med er!

@Mutumba: skulle misstänka att CPUn kommer funka bra men kanske inte grafikkortet. Spelet ser ju stört najs ut, skulle satsa på ett dyrt så man får uppleva helheten. Egentligen köpa ny dator. En bang for the buck dator. Misstänker att ett ungefär GTX 2070 kommer funka bra i 1080p.

Det här var specsen som användes när dom visade demon i 1080p(över 60fps?):
CPU: Intel Core i7-8700K running at 3.7GHz
RAM: 32GB G.Skill Ripjaws V running at 3000MHz
GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 Ti
SSD: Samsung 960 Pro (512GB)

Och det sägs att xbox one x kommer kunna köra spelet i 4k (förmodligen i 30fps, motsvarar nog ett GTX 1070)

Permalänk

Blev så superhypad att ja förboka Collectors edition. Bara hoppas jag slipper uppgradera datorn.

Visa signatur

Ryzen
1080ti

Permalänk
Medlem

Inget gameplay ännu ger en dåliga vibbar!?

Man får hoppas det är bättre än The Witcher i alla fall, var absolut inget fan av det spelet tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Inget gameplay ännu ger en dåliga vibbar!?

Man får hoppas det är bättre än The Witcher i alla fall, var absolut inget fan av det spelet tyvärr.

De släppte 40+ minuter gameplay i höstas, och ett kort klipp härom dagen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Inget gameplay ännu ger en dåliga vibbar!?

Man får hoppas det är bättre än The Witcher i alla fall, var absolut inget fan av det spelet tyvärr.

De har mer gameplay att visa, men vi som inte är där får inte se det fören Gamescom. Som förra året.

Permalänk
Hjälpsam

Ingen förbokning här, det är mot mina principer.
Men visst verkar det lovande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Relik 📜

Jag och @Callemedskägget såg den långa demoslingan på 45 minuter! Lite intryck finns i videoform.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hjälpsam

@emilakered: Oj!
Skall kolla om chefen är på tjänsteresa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |