Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vilka startbuilds kommer ni gubbar köra med?

Kommer ta det ganska lugnt denna liga och inte satsa på något speciellt mer än att ha kul. Av denna anledning tänkte jag börja med Divine Ire på en Inquisitor i softcore. Full crit så klart och Eldritch battery för att kunna reservera 100% av mana. Krävs inte mycket för att komma igång och ser ut att kunna göra en del skada med okej till bra gear också. Tror det kommer vara ungefär som att spela Scourge arrow vilket jag gillar. Kanske testar CwC med Divine ire också för att se hur det känns.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Trött internet eller?

Vilka startbuilds kommer ni gubbar köra med?

I mitt fall så japp...
Är samma visa i princip varje liga så jag är van...

Sedan så kör ju jag numer i princip endast SSF, så att starta lite senare gör inte mig så mycket.
Samt så måste jag erkänna att jag fan i mig är nog fortfarande utbränd litegranna. Loggade in några dagar innan reset för att ta mina 4 sista challanges från 20 till 24, men pallade bara typ 3 timmar sedan var ja nöjd och loggade aldrig in igen...
Lite tråkigt. Men jag hoppas att nya ligan är rolig nog för att tända gnistan igen. Hänt de 2 senaste ligorna nu, då jag annars brukar ta 36.

Hade tänkt mig på att köra tried and true, skelly summoner som första build. Fungerar i princip utan gear hela vägen upp till shaper. För Uelder så krävs det lite gear dock, som du kanske redan vet.

Det enda dryga är att fixa en covenant armor som kan ta ett bra tag i ssf om man inte har turen med sig. Den ger en sjuk QoL för i.a.f min build. Då kan den köra alla mapmods utan problem alls.

Är i princip som en vanlig skellymancer fast med en bra craftad elder hjälm för psuedo 6l/7l spectres, sedan har du 7.5L Skellys iom covenant.
Bones of ullr eller crafta +1 spectre via delve fossiler. När man fått ihop detta så är builden i princip klar.

Går att köra som maxblock eller dodge based, eller bara pure life som jag oftast gör då jag kör SC så jag bryr mig inte så mycket om jag råka dö någon gång då och då. Förutom lvl 92+ dårå...

Permalänk
Medlem

Såg denna på reddit, blev ett fint garv åt detta.

Mathil som många utav er säkert känner till, är en streamare som ofta bruka cosplaya vid nya league-starts.
Denna gången tog han det till en ganska oväntad vändning.

Han lyckades ju ganska bra ändå eller hur? ^^

Permalänk
Medlem

Så själv är jag nog lite utbränd fortfarande men jag gillar inte alls denna liga överhuvudtaget. Det är helt enkelt för komplext och för mycket jobb så som mathil beskriver det i videon jag ska länka här.

En väldigt sevärd video för både nybörjare och veteraner. En väldigt tänkvärd video som han träffar spot on på flera saker imo.

Lika som han även säger är att de nya skillsen är roliga, håller själv på att levla en bane occultist. Så framöver lär man väl lira lite till. Men jag kommer nog vänta en månad tills de har patchat framförallt betrayal encounters, och kanske även en del andra QoL fixes som oftast kommer lite senare.
Blir lite GD istället medans man väntar.

Vad tycker ni andra som lirar just nu?

Permalänk
Medlem

Känns nästan lite som att jag spammar tråden nu, men kom över detta klipp som är guld värt!

Utmärkta edits samt lite memes inblandat. Sjukt underhållande!

Men med det sagt så glöm inte att kika på klippet från mathil heller, som håller en lite mer seriös ton.
Detta klipp är mer for fun.
Påminner om den gamla goda tiden när man kunde köra CoC med i princip allt och bara spamma skärmen med spells.
Det är saker som detta som gör PoE så jävla roligt, till och från.

Permalänk
Inaktiv

Tröttnat på denna ligan redan, är där några trevliga Sweclockare jag kan hjälpa till att ge en boost så hör av er så får ni den lilla valuta jag hunnit ackumulera...Bättre att det kommer till användning tänker jag

Permalänk
Medlem

Ännu ett sjukt nice klipp utav KingKorva.

Visar ännu en gång vad som är möjligt att göra i PoE än om inte så viable kanske.
Fin visning vad som händer om man stackar så mycket cast speed som möjligt.
påminner mig om gamla goda CoC (Cast on Critical strike) tiden...

I normala fall har man kanske 200% som bäst. 1100% i klippet jag länkar här.

Permalänk
Medlem

PoE Legion

snart dags för nya ligan och en välbehövlig och enormt stor revamp av hela melee systemet

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Farthinder:

https://youtu.be/o5cA2GvES2w

PoE Legion

snart dags för nya ligan och en välbehövlig och enormt stor revamp av hela melee systemet

Ja, dags nu att slå sig ned i en duelist igen

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Farthinder:

https://youtu.be/o5cA2GvES2w

PoE Legion

Snart dags för nya ligan och en välbehövlig och enormt stor revamp av hela melee systemet

Närstrid är det enda rätta, & det ska bli kul & testa något nytt! Ny dator också att inviga det på 🤡😊

Permalänk
Medlem

@anon285333:

Visst är det så! jo, jag gjore detsamma! bytte ut min 2600k + 980 strix mot riggen i sign, go skillnad

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Inaktiv

@Farthinder: Kul, ja enorm skillnad & då har jag inte ens börjat tweaka!
Win 10 Enterprise N LTSC är najs för övrigt 😻

Permalänk
Medlem

Tror jag ska hoppa på poe igen till Legion. Det var ett tag sedan sist.

Fast jag kommer nog inte leka med de nya melee grejerna. Har aldrig gillat melee.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Legion ser grymt intressant ut. Är lagom taggad!

Permalänk
Avstängd

Dags för ombalansering och sen ikväll patch noter

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2512662

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan inte tro det här själv ens, men jag kommer köra på Berserker Cyclone med rage och hela det där paketet. Konstiga tider!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd

det där trädet har en del nytt nu

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ja väldigt mycket nytt i denna liga, gillar enbart melee med så blir kul.

Earthquake me pulverize/shockwave kanske

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Inaktiv

Sitter & filar här men med tanke på att det kommer bli lättare att bli träffad & ta skada med det nya systemet så blir det nog en tankig Juggernaut med massor av liv, max Endurance charges & mycket armour (som också fått sig en genomgång) ihop med Shield Charge / Heavy Strike / Cyclone / Molten Shell / Rage / Berserk / Steelskin / Impale / Shockwave / Pulverise / Pride / Immortal Call / Vengence / War Banner på någon vänster

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Sitter & filar här men med tanke på att det kommer bli lättare att bli träffad & ta skada med det nya systemet så blir det nog en tankig Juggernaut med massor av liv, max Endurance charges & mycket armour (som också fått sig en genomgång) ihop med Shield Charge / Heavy Strike / Cyclone / Molten Shell / Rage / Berserk / Steelskin / Impale / Shockwave / Pulverise / Pride / Immortal Call / Vengence / War Banner på någon vänster

Fem damage skills, två movement, två guard men inget sätt ta sig över kanter?
Eller läser jag din post helt fel?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Blir att testa några av de nya bladestorm, perforate och gladiator dual.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Från patchnotes:

"Added the following new notables and associated small passive skills to the passive skill tree: Ribcage Crusher, Swift Venoms, Gladiator's Perseverance, Brinkmanship, Fleetfoot, Silent Steps, Freedom of Movement, Inexorable, Adamant, Dismembering, Steadfast, Unpredictable Offensive, Charging Offensive, Swift Skewering, Forceful Skewering, Magmatic Strikes, Dazzling Strikes, Disciple of the Slaughter, Disciple of the Unyielding, Longshot, Utmost Swiftness, Utmost Might, Utmost Intellect, Harvester of Foes, Feller of Foes, Pain Forger, Bludgeon Blitz, Blacksmith's Clout, Spinecruncher, Honed Edge, Bladedancer, Farsight, Claws of the Hawk, Backstabbing, Stabbing Thirst, Disintegration, Titanic Impacts, Kinetic Impacts, Aggressive Bastion, Command of the Elements, Ophidian Aim, Steelwood Stance, One with the River, Sanctum of Thought and Hunter's Gambit."

Typ hälften av dem ligger vid Marauder / Duelist delen på trädet, kommer röra mig mot Duelisten i min build så kommer bli många notables att ta del av

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Fem damage skills, två movement, två guard men inget sätt ta sig över kanter?
Eller läser jag din post helt fel?

Jaha, jag skrev det mest som en grov minnesanteckning, men visst kommer det köras också

Permalänk
Medlem

@anon285333:

Holy crap, information overflow på det

Var lite inne på att köra lite PoE igen, men det får nog vänta tills jag har tid att sätta mig in i allt igen (var nog nästan ett år sedan min senaste runda)

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Steam patch på 9.5 GB så kommer inte kunna lira förrns imorrn. Lite segt.

Men å andra sidan så hade jag ändå tänkt skippa denna ligan med, då de nerfade allt som jag gillar mer eller mindre. Allrahelst elementalist...

Har alltid föredragit spellcasters över melee. Och denna patch så dödade dom ju allt vad casters heter för att få melee att verka bättre.

Nåväl är väl lite sugen på att ev farma oni goroshi och köra cyclone slayer eller cheiftain. SSF såklart.
Men är inte något stort fan utav melee egentligen.

Nya cyclone ser ju dock ganska skoj ut må jag väl erkänna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e1m1:

@ChrilleCratzz:

Holy crap, information overflow på det

Var lite inne på att köra lite PoE igen, men det får nog vänta tills jag har tid att sätta mig in i allt igen (var nog nästan ett år sedan min senaste runda)

Hehe, ja jag är bra på sådant sen är där så mycket nytt så det kan inte bli annat Tycker verkligen inte du ska missa denna ligan, och det man tappat kommer ofta snabbt tillbaka när man väl sätter sig in i det.

Permalänk
Inaktiv

Inte så orginellt direkt, men det blir en egen version av en Slayer Cycloner här istället haha, aldrig kört Cyclone mer än testat lite så ska bli kul! Min kropp är redo så nu får det börja snart Hoppas ni alla får en schysst liga & må RNG:et vara med er

Ni har säkert koll på läget, men kör ni NeverSink's filter så är det iaf uppdaterat.

Kommer ta EVIGHETER ;P

Mathil1 verkar redo med skönt passande cosplay - https://clips.twitch.tv/WildDepressedMousePeanutButterJellyTi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Inte så orginellt direkt, men det blir en egen version av en Slayer Cycloner här istället haha, aldrig kört Cyclone mer än testat lite så ska bli kul! Min kropp är redo så nu får det börja snart Hoppas ni alla får en schysst liga & må RNG:et vara med er

Ni har säkert koll på läget, men kör ni NeverSink's filter så är det iaf uppdaterat.

https://www.dropbox.com/s/qwyjvun8f7wbm2j/PoE.Legion.Download.png?raw=1

Kommer ta EVIGHETER ;P

Mathil1 verkar redo med skönt passande cosplay - https://clips.twitch.tv/WildDepressedMousePeanutButterJellyTi...

Pröva att tanka 9.5 gb med 2mbit, där ska du se på evigheter.
Dock så upptäckte jag nu när jag unpausade nerladdningen, så gick den ner till 6.2gb så de kanske fixade steam patchen någolunda.
I början så gick ju t.o.m GGG ut med att patchen var 9.5GB.

Själv om jag vill ha ett fungerande internet så måste jag pausa nerladdningen eller strypa den rejält, för att sedan kötta på när jag går och lägger mig.

Blir nog cyclone slayer här med. Tror jag ska ta och farma oni goroshi direkt, så lär ju ta en 12h bara där... Men kör ju SSF så när jag väl har den så klarar man ju sig långt på det.
Sugen på cheiftain med, men slayer lär vara bättre för att mitigera all -life regen som oni ger. Är väl runt 45% liv per sek som firedamage i endgame som måste mitigeras. Så mycket leech/regen/fire res är det som gäller.

Permalänk
Inaktiv

Bleed är najs denna ligan & Impale är OP så mycket av den varan 🤘😈

Har sjukt kul i Legion här, de nya systemen är awesome & gör det mer interaktivt & precist att spela, bättre känsla helt enkelt. Sen älskar spelet min nya hårdvara/mjukvaru konfiguration, det flyter på lent som silke & inga kraschar (peppar peppar) som så många andra verkar haft problem med

40 levels Marauder för att bygga kropp & går sen mot Duelist:en för lite precision & de resterande 40 levels+
Blev något annat när jag väl började då jag får anpassa mig lite utefter vad som droppar i SSF, nu ser det ut såhär i skillväg:

Heavy Strike: - Ruthless - Bleed.
Perforate: - Melee Physical Damage - Bleed - Rage.
Bladestorm: - Ruthless - Bleed.

Sen för lite defense: Molten Shell, Flesh & Stone, Herald of Purity, Dread Banner, Steelskin, Dash.

Nyfunnen kärlek till PoE för mig som jag vill dela, i detalj ❤️ Hoppas ni andra har lika kul...xD