Permalänk

Rtx 2080ti

Köpte mig ett 2080ti pga det var ok pris på det. Gick från en 2060 men känns som detta är sämre.
Har formaterat datorn och installerat om allt. Men får mer eller mindre samma fps i fortnite, ända jag har testat än. Dessutom så laggar det.
Trodde detta var ett monster kort.. besviken. Eller har jag gjort något fel bara?

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem

Du har rätt i att det är ett monsterkort. Hur ser resten av datorn ut? Kan det inte vara processorn som ställer till det?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Skrivet av Qmobss:

Du har rätt i att det är ett monsterkort. Hur ser resten av datorn ut? Kan det inte vara processorn som ställer till det?

Har en i5 9600k som går runt 80% just nu. Tittat lite tester på youtube som får bättre siffror med samma setup som jag har.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem

Hoppas inte du köpte ett rtx 2080ti för enbart fortnite..
Har du testat andra spel o kollat om det är nån skillnad i prestanda?
Va kör du för inställningar och upplösning i fortnite?
Vad har du för fps?
Vad har du för hastighet på dina minnen?

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Hoppas inte du köpte ett rtx 2080ti för enbart fortnite..
Har du testat andra spel o kollat om det är nån skillnad i prestanda?
Va kör du för inställningar och upplösning i fortnite?
Vad har du för fps?
Vad har du för hastighet på dina minnen?

Haha nej då men skulle köra wc kvalet idag.
Kör allt på low utom distance.
pendlar mellan allt från 50-240 men mest runt 180 till 240. Ungefär som mitt gamla kort.
Har 3200.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Haha nej då men skulle köra wc kvalet idag.
Kör allt på low utom distance.
pendlar mellan allt från 50-240 men mest runt 180 till 240. Ungefär som mitt gamla kort.
Har 3200.

Ja där har du förklaringen.
Vill du se skillnad på grafikkort så dra upp allt till max istället.
Med "pro-gamer" inställningar går ju grafikkortet på tomgång.

Permalänk
Inaktiv

Gör som ovanstående säger, kör du på low blir CPU flaskhalsen.
Dra upp grafiken på max så grafikkortet får jobba.

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Gör som ovanstående säger, kör du på low blir CPU flaskhalsen.
Dra upp grafiken på max så grafikkortet får jobba.

Testade det men laggade ännu mer då. Får som drops ner till 50-80 fortfarande. Så jävla skumt har aldrig hänt med mitt gamla 2060 fast jag hade samma fps.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Testade det men laggade ännu mer då. Får som drops ner till 50-80 fortfarande. Så jävla skumt har aldrig hänt med mitt gamla 2060 fast jag hade samma fps.

Skaffa ett program som skapar loggar över hur grafikkort osv jobbar, kör det när du spelar typ 20 minuter, och lägg upp en bild. Exempelvis GPUz eller MSI afterburner borde lösa det åt dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Gpu usage går inte över ens 50%. Så känns som det är något annat som är fel. Har senaste version av nvidia experience.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Testade det men laggade ännu mer då. Får som drops ner till 50-80 fortfarande. Så jävla skumt har aldrig hänt med mitt gamla 2060 fast jag hade samma fps.

Hur länge sen var det du installerade datorn ?
Vet att W10 numera kan behöva många timmar och ibland dagar på sig innan allt är klart.
Och kanske du kör nånting i bakgrunden som tycker att det skall ha monopol på resurserna.
Moderna browsers är ju notoriska på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Gpu usage går inte över ens 50%. Så känns som det är något annat som är fel. Har senaste version av nvidia experience.

Det det folk försöker säga. Då du enbart har en i5:a så kommer CPUn bli det som måste bli bättre för att grafikkortet ens ska ha något att jobba mera mot. Det du kan göra för att få upp GPU Usage är att öka grafikinställningarna eller spela något mer högkrävande spel.

Permalänk
Inaktiv

Vad har du för minnen?
En eller två stickor?

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Hur länge sen var det du installerade datorn ?
Vet att W10 numera kan behöva många timmar och ibland dagar på sig innan allt är klart.
Och kanske du kör nånting i bakgrunden som tycker att det skall ha monopol på resurserna.
Moderna browsers är ju notoriska på detta.

Idag är allt installerat.
Har haft chrome igång i backgrunden. Stängde av det nu på slutet dock samma sak.
Dock ser jag att cpu går på 100% Ibland.

Skrivet av Reyintaz:

Det det folk försöker säga. Då du enbart har en i5:a så kommer CPUn bli det som måste bli bättre för att grafikkortet ens ska ha något att jobba mera mot. Det du kan göra för att få upp GPU Usage är att öka grafikinställningarna eller spela något mer högkrävande spel.

Blir att åka och köpa en ny cpu imorgon verkar det som.

Skrivet av anon298854:

Vad har du för minnen?
En eller två stickor?

https://www.webhallen.com/se/product/225255-Corsair-Vengeance...

Här är bilder från afterburner.
http://forumbilder.se/I5M2K/1
http://forumbilder.se/I5M2K/2
http://forumbilder.se/I5M2K/3
http://forumbilder.se/I5M2K/4

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Idag är allt installerat.
Har haft chrome igång i backgrunden. Stängde av det nu på slutet dock samma sak.
Dock ser jag att cpu går på 100% Ibland.

Blir att åka och köpa en ny cpu imorgon verkar det som.
https://www.webhallen.com/se/product/225255-Corsair-Vengeance...

Här är bilder från afterburner.
http://forumbilder.se/I5M2K/1
http://forumbilder.se/I5M2K/2
http://forumbilder.se/I5M2K/3
http://forumbilder.se/I5M2K/4

Har du installerat idag så låt datorn stå och pyssla för sig själv ett tag.
Förvånansvärt mycket som MS tycker skall göras efter en installation.

Och jag tror inte en annan CPU kommer att ge speciellt mycket i spel.
Du har ju trots allt en 6 kärnig som körs upp till 4.6GHz turbo.

Förresten, har du koll på CPU temperaturerna ?

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Har du installerat idag så låt datorn stå och pyssla för sig själv ett tag.
Förvånansvärt mycket som MS tycker skall göras efter en installation.

Och jag tror inte en annan CPU kommer att ge speciellt mycket i spel.
Du har ju trots allt en 6 kärnig som körs upp till 4.6GHz turbo.

Förresten, har du koll på CPU temperaturerna ?

Får göra det, ska lägga in metro och testa det sen.

Nej alltså inte om man tittar på denna video. https://www.youtube.com/watch?v=ccblb6i7pUg&list=WL&index=2&t...

Ligger runt 50-60 men 62 är max.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem

@andreasnelson:
Ja inte ska du behöva köpa en ny cpu då den inte är gammal och den presterar bra i spel.
Har du testat något annat spel? Du kan ju ta o testa o ladda ner nån benchmark o jämföra din poäng.
Cinebench o 3d mark o sedan jämföra om du har ungefär samma poäng.
https://www.sweclockers.com/test/26445-intel-core-i9-9900k-i7...
https://www.sweclockers.com/test/26445-intel-core-i9-9900k-i7...

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

@andreasnelson:
Ja inte ska du behöva köpa en ny cpu då den inte är gammal och den presterar bra i spel.
Har du testat något annat spel? Du kan ju ta o testa o ladda ner nån benchmark o jämföra din poäng.
Cinebench o 3d mark o sedan jämföra om du har ungefär samma poäng.
https://www.sweclockers.com/test/26445-intel-core-i9-9900k-i7...
https://www.sweclockers.com/test/26445-intel-core-i9-9900k-i7...

Ska testa metro nu, har precis fått ner det.
Gjorde båda testerna och resultatet var i stort sett samma.

Cinebench R15
Cpu: 1037
Cpu sc: 192
3D mark
23697

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med mitt titan XP i wow. Stäng av shadow play eller vad det heter. När du installerar Nvidia experience så drar den igång att spela in allt på skärmen medan du spelar. Drar en jävla massa kräm. Gå in i Nvidia experience inställningarna.

Jag gick upp från typ 30 FPS till 100.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av phlopydisk:

Jag hade liknande problem med mitt titan XP i wow. Stäng av shadow play eller vad det heter. När du installerar Nvidia experience så drar den igång att spela in allt på skärmen medan du spelar. Drar en jävla massa kräm. Gå in i Nvidia experience inställningarna.

Jag gick upp från typ 30 FPS till 100.

Har det avstängt
Tittade även i ufotest och där står det frame shuttering.
Så nu bytte jag tillbaka till gamla kortet och det laggar mindre helt sjukt. Men fick dock frame shuttering och det har jag aldrig fått förut.
Blir snart galen.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Har det avstängt
Tittade även i ufotest och där står det frame shuttering.
Så nu bytte jag tillbaka till gamla kortet och det laggar mindre helt sjukt. Men fick dock frame shuttering och det har jag aldrig fått förut.
Blir snart galen.

Hej!

Släng in nya kortet igen. Prova sen att avinstallera drivrutinen till grafikkortet med följande:

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Följ instruktionerna för att installera nya drivrutiner till ditt grafikkort. Kan vara dina drivrutiner som bråkar.

Sen kan du köra in det här programmet och hålla koll på din hårdvara och temperaturer. Har du redan ett annat program som gör allt åt dig så använd det istället om du vill. HW Monitor är ganska basic men funkar ändå helt ok för att ha koll på saker. Om du har installerat något program som du använt för att klocka ditt grafikkort så föreslår jag att du börjar med att gå in i det programmet och sätt det på default läge (ingen klockning) och ser hur allt fungerar då. Ditt nya grafikkort ska prestera hur mycket som helst. Jag slängde i julas in ett GTX1060 6GB åt min systers ena barn och han hade 100+ FPS med allt maxat i Fortnite (1080p). Det kortet är mycket sämre än ditt kort.

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Skrivet av in2it:

Hej!

Släng in nya kortet igen. Prova sen att avinstallera drivrutinen till grafikkortet med följande:

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Följ instruktionerna för att installera nya drivrutiner till ditt grafikkort. Kan vara dina drivrutiner som bråkar.

Sen kan du köra in det här programmet och hålla koll på din hårdvara och temperaturer. Har du redan ett annat program som gör allt åt dig så använd det istället om du vill. HW Monitor är ganska basic men funkar ändå helt ok för att ha koll på saker. Om du har installerat något program som du använt för att klocka ditt grafikkort så föreslår jag att du börjar med att gå in i det programmet och sätt det på default läge (ingen klockning) och ser hur allt fungerar då. Ditt nya grafikkort ska prestera hur mycket som helst. Jag slängde i julas in ett GTX1060 6GB åt min systers ena barn och han hade 100+ FPS med allt maxat i Fortnite (1080p). Det kortet är mycket sämre än ditt kort.

Har testat den redan, från testa igen. Installerar gerforce experience efter det kanske ska bara ta drivers?

Får höga FPS i spelet men i fortnite och metro ända jag testat så laggar det. Tittar jag med afterburner så ser jag varje gång det laggar så är det FPS drops samtidigt som ms är höga. Spikar som.
Ska ge det ett försök när jag kommer hem alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Har testat den redan, från testa igen. Installerar gerforce experience efter det kanske ska bara ta drivers?

Får höga FPS i spelet men i fortnite och metro ända jag testat så laggar det. Tittar jag med afterburner så ser jag varje gång det laggar så är det FPS drops samtidigt som ms är höga. Spikar som.
Ska ge det ett försök när jag kommer hem alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Enklast vore att testa utan först. Se till att ha HW monitor eller dylikt som håller koll på temperaturer m.m. Jag tror inte att det är så men det skulle kunna vara så att det blir väldigt varmt (av någon orsak) och du därför får FPS drops när CPU klockar ner eller nåt. Som sagt, jag tror inte det, men lika bra att kolla upp det när det ändå är så lätt att ha igång HW monitor. Har du möjlighet så dra upp alla fläktkurvor du har till max. Du kanske inte vill ha det så senare, men ge datorn all kylning du kan och sen kan du tweaka om du ser att det faktiskt fungerar som tänkt.

I spelen som laggar, gå in och kika så du inte har separata inställningar för de spelen som gör att de kör med helt andra inställningar. På en laptop kan du t.ex. ställa in så ett spel ska köra (accelereras) med det dedikerade grafikkortet eller det inbyggda. Det inbyggda kortet är förstås mycket sämre och kommer ge helt annan prestanda. Jag vet inte om den inställningen går att göra på desktop (länge sedan jag körde Nvidia).

Visa signatur

Intel i5-9600K CPU @ 3.70GHz (4.30 GHz) | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi - ATX / Z390 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX Black 2x8GB 3200MHz CL16 (16-18-18-36) | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | Corsair PSU HX750 80+ Platinum | Noctua NH-U12A CPU Kylare | SSD SAMSUNG MZVLW256HEHP-000L2 250GB m.2 | SSD 970 EVO Plus 1TB m.2 | WD Red 4TB | Segate Expansion 4TB USB3 | Optiarc DVD RW AD-7283S | Logitech G19 | Logitech G400s | Dell 23" UltraSharp U2311H | Win 10 Pro |

APC Power-Saving Back-UPS ES 8 700VA | Netgear R8000 Nighthawk X6 AC3200 | Lenovo Legion Y520-15IKBN / 15.6" / FHD / i7-7700HQ / 2x8GB / 256GB SSD M.2 / Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD / GTX 1060 / Win 10

Permalänk
Medlem

Låter som han powersupply inte riktigt räcker till eller ett trasig 2080 TI inte ovanligt alls

Permalänk
Medlem

Välj hög prestanda i Windows Energialternativ, samt Maximal kraft i Nvidias kontrollpanel.

Permalänk
Skrivet av 3rk0:

Låter som han powersupply inte riktigt räcker till eller ett trasig 2080 TI inte ovanligt alls

Finns det något program som man kan se hur mycket man gör av med? Har bara en 650w. Är det så illa?

Skrivet av Dalton Sleeper:

Välj hög prestanda i Windows Energialternativ, samt Maximal kraft i Nvidias kontrollpanel.

Ska testa detta

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Skrivet av in2it:

Enklast vore att testa utan först. Se till att ha HW monitor eller dylikt som håller koll på temperaturer m.m. Jag tror inte att det är så men det skulle kunna vara så att det blir väldigt varmt (av någon orsak) och du därför får FPS drops när CPU klockar ner eller nåt. Som sagt, jag tror inte det, men lika bra att kolla upp det när det ändå är så lätt att ha igång HW monitor. Har du möjlighet så dra upp alla fläktkurvor du har till max. Du kanske inte vill ha det så senare, men ge datorn all kylning du kan och sen kan du tweaka om du ser att det faktiskt fungerar som tänkt.

I spelen som laggar, gå in och kika så du inte har separata inställningar för de spelen som gör att de kör med helt andra inställningar. På en laptop kan du t.ex. ställa in så ett spel ska köra (accelereras) med det dedikerade grafikkortet eller det inbyggda. Det inbyggda kortet är förstås mycket sämre och kommer ge helt annan prestanda. Jag vet inte om den inställningen går att göra på desktop (länge sedan jag körde Nvidia).

Har loggat med afterburner och jag ligger runt 55-65 grader med vanliga standard kurvan, blir något sänkt med 100%. Dock ingen skillnad.
Har kört ddu och har nu inget nvidia experience kvar, är bättre nu men får ganska mycket drops tycker jag. Kanske är normalt kan lägga ut logg över det ikväll.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Finns det något program som man kan se hur mycket man gör av med? Har bara en 650w. Är det så illa?

Ska testa detta

RTX 2080 TI kräver som minst ett 650w nätagg, så om du har massa andra komponenter i burken som drar en massa, hårddiskar och sånt, eller om det är ett låg kvalitets nätaggregat så är det nog dags för en uppgradering.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

RTX 2080 TI kräver som minst ett 650w nätagg, så om du har massa andra komponenter i burken som drar en massa, hårddiskar och sånt, eller om det är ett låg kvalitets nätaggregat så är det nog dags för en uppgradering.

Får åka och köpa ett kraftigare, hoppas det är det
Har ett rtx 2060 och chassi liggandes som jag tänkte bygga en dator till barnen, nu velar man bara om man ska ta en i9 eller vänta på en amd 3900x

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Får åka och köpa ett kraftigare, hoppas det är det
Har ett rtx 2060 och chassi liggandes som jag tänkte bygga en dator till barnen, nu velar man bara om man ska ta en i9 eller vänta på en amd 3900x

Din CPU är det som sagt inget fel på. Försök att överklocka den lite så blir den helt perfekt för spel.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233