Permalänk
Medlem

Ointressant men fungerande

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Inaktiv

Hallå, här kommer mitt bidrag är inget speciellt egentligen men det är Soft Glass temat till plasma-desktop. Älskar temat har alltid svårt att hitta något som passar så jag brukar köra med default men sen hittade jag just Soft Glass och det ligger mig varmt om hjärtat nu, men jag har bara bytt det oranga temat till lila så är inget speciellt men kul att dela med sig:

Soft glass kan hittas här om nån är nyfiken. Min kommentar säger väl allt där
https://store.kde.org/p/1234969/

Permalänk
Inaktiv

@Kolsvart Katt: Jag verkligen älskar din lila bakgrund den hade passat mitt lila skrivbord utmärkt, lust att dela med dig?

Edit: Jag googlade via bildsökning och hittade den https://www.fonditos3d.com/1440x900/bosque-encantado-3d.jpg om någon annan gillade den så finns den på länken

Permalänk
Medlem

Är ännu ny inom Linux-världen, då jag bara har använt systemet under kanske 3 veckors tid. Använder mig av elementary OS. Ska kanske leka lite med conky inom kort.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

https://i.imgur.com/oSWBcu4.png

Är ännu ny inom Linux-världen, då jag bara har använt systemet under kanske 3 veckors tid. Använder mig av elementary OS. Ska kanske leka lite med conky inom kort.

Trevligt! Är det en egentagen bild du har som bakgrund?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Trevligt! Är det en egentagen bild du har som bakgrund?

Japp. Tog den strax efter 00:00, natten till i dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Behöver man mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Beror väl på syftet och användningsområdet !
Men ja, "less is more" är ju ofta att föredra, i mitt tycke.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Behöver man mer?

Nej, du behöver absolut inte mer för att visa att du kör Arch och har lyckats installera fish-git från AUR. Och det är en anledning till att Arch blivit en meme.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej, du behöver absolut inte mer för att visa att du kör Arch och har lyckats installera fish-git från AUR. Och det är en anledning till att Arch blivit en meme.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast Arch Linux är ju inte svårt att installera, jag tror inte att det handlar om det. Och även om det nu gör det, låt han vara mallig då. Vad gör det dig?

Edit: Eller du kanske blev sur för att du inte kan installera Arch Linux? /s

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Fast Arch Linux är ju inte svårt att installera, jag tror inte att det handlar om det. Och även om det nu gör det, låt han vara mallig då. Vad gör det dig?

Edit: Eller du kanske blev sur för att du inte kan installera Arch Linux? /s

Klart han får vara mallig om han vill det. Såg bara ut som en klassisk Arch-meme-post.

Jag har installerat Arch ett flertal gånger. Finns inget svårt med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Självklart behöver man mer.

Det här less is more-tramset retar gallfeber på mig. Det är så less att det bara är en svart ruta. Vill ni ha ännu mer less, kan ni ju köpa en monokromskärm!

Vet inte varför jag följer den här tråden faktiskt. Dags att sluta följa den.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Dags att sluta följa den.

Du har helt rätt !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett tema jag sysslat med den senaste tiden. Finns att hämta här: https://github.com/lassekongo83/stilo-themes
GNOME shell temat är ett annat tema jag håller på och pysslar med. Inget jag släppt ännu dock.

Väggpapper: Fleaps
Ikoner: Tela
Typsnitt: Roboto / SF Mono

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aldrig förstått varför bordern i Gnome ska vara så tjock, ser ingen fördel alls.

Jag vet man kan skaffa tema och ändra, men varför ha den så tjock som standard. Helt oförklarligt för mig.
Speciellt om du kör 1080p, kanske i 4k men nej.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Tjock? Föredrar du en helt tom tiltelbar med ett namn och 3 knappar, och nedanför den en menubar och toolbar som lägger på ännu mer vertikalt utrymme?

GNOME har tunnare bar än tex Nemo och andra applikationer i till exempel Mate och Cinnamon. Den fungerar som både titelbar/menubar/toolbar. Vill man inte ha något sådant alls så kör man tiling WM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

@Goteborgan: Tjock? Föredrar du en helt tom tiltelbar med ett namn och 3 knappar, och nedanför den en menubar och toolbar som lägger på ännu mer vertikalt utrymme?

GNOME har tunnare bar än tex Nemo och andra applikationer i till exempel Mate och Cinnamon. Den fungerar som både titelbar/menubar/toolbar. Vill man inte ha något sådant alls så kör man tiling WM.

Ser fortfarande inte det. Varför ta upp så mycket för inget?
Before:

After:

Lite snabbt i photoshop, och det ser mycket bättre ut (men inte perfekt). Samma i Windows, bordern är rätt tjock där i med. Om du inte maximerar fönstret då blir den lite mindre.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lassekongo83:

https://i.imgur.com/An69SEo.png

Ett tema jag sysslat med den senaste tiden. Finns att hämta här: https://github.com/lassekongo83/stilo-themes
GNOME shell temat är ett annat tema jag håller på och pysslar med. Inget jag släppt ännu dock.

Väggpapper: Fleaps
Ikoner: Tela
Typsnitt: Roboto / SF Mono

Snyggt!

Har en fråga, vet du om man kan ha knapparna på vänster sida om fönstret i ett metacity-tema? Jag tänker på detta: https://i.redd.it/chrwy3rt40g21.png

Eller går det att göra på ett annat sätt för GTK3 applikationer?

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Smaksak för vissa egentligen. Men GNOME måste följa en standard för användarvänlighet. Ju tunnare desto mindre användarvänligt enligt vissa UX-regler. (Det beror också på om man använder mus eller nåt annat).

@eXpander_: Nej, det går inte att göra med GTK3. Du behöver en fristående WM för det. (Ser ut som KDE med kwin eller nån annan WM på bilden.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testar Void Linux.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Airikr:

https://i.imgur.com/oSWBcu4.png

Är ännu ny inom Linux-världen, då jag bara har använt systemet under kanske 3 veckors tid. Använder mig av elementary OS. Ska kanske leka lite med conky inom kort.

Kan man få den bilden i full upplösning tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ja, visst. Skriv till mig på Discord, så svarar jag när jag svarar

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Bestämde mig idag för att lämna Gnome för att köra KDE och känner att det inte finns någon återvändo!

Permalänk
Medlem

@zoomy: Kan inte se bilderna

Permalänk
Medlem

@llxt Laddat upp dom på annat ställe nu

Permalänk
Medlem

@zoomy: Väldigt vackert

Permalänk
Proffsmoddare

Plasma 4 lyfe

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Kanske en korkad fråga men hur kör du Plex Media Player under Linux? Inte hittat något bra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeshu:

Kanske en korkad fråga men hur kör du Plex Media Player under Linux? Inte hittat något bra sätt.

https://itsfoss.com/install-plex-ubuntu/

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Länken är en guide till Plex Media Server. @SleepstreameR har Plex Media Player körandes på skärmdumpen. Vad jag vet finns det ingen native Plex Media Player till Linux. Därför jag undrar.