EA Play – liveström från E3 med bland annat Star Wars Jedi: The Fallen Order

Permalänk
Lyxfällan 🎮

EA Play – liveström från E3 med bland annat Star Wars Jedi: The Fallen Order

Klockan 18:15 drar EA igång sin inför E3-sändning EA Play och klockan 18.30 ska de visa upp Star Wars Jedi: Fallen Order. Någon som är taggad?

Jag tror att Respawn kan göra något riktigt bra av detta, hoppas på att vi ska få se gameplay den här gången. Det är länge sedan vi fick ett bra spel i Star Wars-universumet nu så det är på tiden!

Körschemat
18:30: Star Wars Jedi: Fallen Order
19:00: Apex Legends
19:30: Battlefield V
20:00: EA SPORTS FIFA
20:30: EA SPORTS Madden NFL
21:00: The Sims 4

Förutom Star Wars blir det även nytt från både Apex Legends och Battlefield V. Sen får vi se om det smyger sig in någon överraskning också!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jag har trånat länge efter en riktigt bra single player-upplevelse i Star Wars-universumet, och håller tummar och tår att Respawn lyckas! De kan ju onekligen göra enkelspelarkampanjer med tanke på det superba Titanfall 2.

Därtill ska det bli kul att se vad det finns för planer för Apex Legends framöver, tycker det har varit lite stillastående där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag har trånat länge efter en riktigt bra single player-upplevelse i Star Wars-universumet, och håller tummar och tår att Respawn lyckas! De kan ju onekligen göra enkelspelarkampanjer med tanke på det superba Titanfall 2.

Därtill ska det bli kul att se vad det finns för planer för Apex Legends framöver, tycker det har varit lite stillastående där.

Såg ut som Tomb Raider/Uncharted med Star Wars-skin. Knepiga animationer, speciellt i övergångarna. Och det ska släppas i höst. Jag är inte imponerad, ser inte ut som ett spel som ska släppas 2019. Mer 2011.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Hmm, jag fick tyvärr titta något distraherad på gameplay-demonstrationen eftersom ett syskonbarn drog ett glas i golvet (och jag ville undvika ett nytt Stockholms blodbad), men spelmekaniken såg ... ok ut. Hade väldigt gärna fått se mer av hur man faktiskt kontrollerar ljussabeln. Vince och Stig pratade om att det bygger mycket på ens skicklighet, men hur?

Styr man ljussabeln med en analog spak och karaktärens rörelser med den andra? Vilka alternativ har man för att blocka? Tydligen ska vi få se mer under Microsofts konferens i morgon, hoppas de ger lite mer konkreta exempel på hur man faktiskt kontrollerar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Novdid:

Såg ut som Tomb Raider/Uncharted med Star Wars-skin. Knepiga animationer, speciellt i övergångarna. Och det ska släppas i höst. Jag är inte imponerad, ser inte ut som ett spel som ska släppas 2019. Mer 2011.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte säga att jag var superimponerad heller. Något kändes off i animationerna, och speciellt dubbelhoppet med volten. I övrigt, väldigt Uncharted som du säger, men jag lär ju spela det ändå. The Force Unleashed var inte heller några mästerverk men de bjöd ändå på rätt många timmars duglig underhållning. Som Star Wars-fan får man ta lite vad man får.

Ovan är det gameplay som visades från Fallen Order för de som inte orkade kika på liveströmmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Kan inte säga att jag var superimponerad heller. Något kändes off i animationerna, och speciellt dubbelhoppet med volten. I övrigt, väldigt Uncharted som du säger, men jag lär ju spela det ändå. The Force Unleashed var inte heller några mästerverk men de bjöd ändå på rätt många timmars duglig underhållning. Som Star Wars-fan får man ta lite vad man får.

https://youtu.be/8939aURV9Dc

Ovan är det gameplay som visades från Fallen Order för de som inte orkade kika på liveströmmen.

Ja, vi får ta det vi får tyvärr. Men det hade ju varit underbart om de hade tänkt utanför boxen. En tanke som slog mig är att Star Wars är som gjort för ett top down action RPG i Diablo-stil. Tänk ett vuxet sådant, gritty med en mycket vuxen ton. Den mörka sidan ska vara mörk på riktigt, ondska och perversioner etc.

Vi som växte upp med Star Wars är inte barn längre. Det påminner min rygg mig om, och mitt huvud varje morgon jag druckit 2 glas vin eller mer kvällen innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sa man något om man kan spela i Första persons perspektiv? Ville ha ett nytt Jedi Knight, det här såg rätt dassigt ut tyvärr.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av SabreWulf:

Sa man något om man kan spela i Första persons perspektiv? Ville ha ett nytt Jedi Knight, det här såg rätt dassigt ut tyvärr.

Det var inget de nämnde i streamen, så troligtvis rör det sig om uteslutande tredjepersonsvy.

Permalänk
Medlem

Följer man bara en slinga hela spelet? Det är ju astrist om man inte kan utforska lite fritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@cracko: de har inte tagit upp det än, men sannolikt kommer det dyka upp passager som är mer öppna än det vi såg här (hoppas jag). De ska visa mer i morgon under Microsofts event, får se om vi får se andra delar av spelet då eller om det bara handlar om att visa upp mer av spelmekaniken i samma område.

Det kommer inte bli en öppen spelvärld, under höstens Star Wars Celebration dök det upp information om att spelaren ska kunna "välja var en vill utforska härnäst", vilket kan antyda semi-öppen värld men det kan också betyda att man kan välja vilka planeter/områden man vill utforska, men att det faktiska utforskandet på plats är granska linjärt. Återstår att se!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Fan, Nitlott igen.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då var det slut, och med handen på hjärtat föredrar jag presskonferensstuket från tidigare år över detta format. Men det är väl samtidigt ett resultat av att de inte hade några faktiska nya titlar (utöver Star Wars) att visa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

top down action RPG i Diablo-stil. Tänk ett vuxet sådant, gritty med en mycket vuxen ton. Den mörka sidan ska vara mörk på riktigt, ondska och perversioner etc.

Det finns mer än nog med Diablo kopior nu. Behövs inte en till.

Permalänk
Medlem

Hmm... inget vågat på denna E3. EA verkar spela med säkra kort, vilket inte är helt fel heller. Man vet vad man får så att säga. Men jag har för mig att de har nya spel i deras pipeline? Vet någon om de har något nytt på gång för 2019/2020?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag var inte helt såld på The Fallen Order faktiskt. Vet inte vad det var men kändes bara för... vanligt. Såg inte ut att erbjuda något nytt och coolt, eller en härlig Jedi-känsla. Är ju ett tag kvar innan det släpps så kanske blir bättre längre fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langevi:

Det finns mer än nog med Diablo kopior nu. Behövs inte en till.

Du kanske har rätt. Vi har nog med linjära tredjepersons äventyrsspel också förvisso. Inte lätt detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade ju hellre sett något i stil med Witcher 3 RPG/Adventure med mer throw back till KOTOR spelen, känns som att det mesta Star Wars som produceras är cookie-cutter reskins av hyfsade spel där man nästan tvingar in Star Wars tema. Nu hoppas jag att jag har fel men i dessa spel blir storyn oftast lidande, inte att Uncharted eller Tomb Raider är dåliga spel men de är mer film story i dem än Character development och typ noll frihet, Star Wars känns som en franchise som gör sig bättre när folk får skapa en mer personal touch.
SWG hade en del av de även om de hade brister på många sätt så var det mer frihet, KOTOR spelen samma sak så känns lite meh när det ser ut som att "titta vi tog SWFU och uppdatera det lite".

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Ja, vi får ta det vi får tyvärr. Men det hade ju varit underbart om de hade tänkt utanför boxen. En tanke som slog mig är att Star Wars är som gjort för ett top down action RPG i Diablo-stil. Tänk ett vuxet sådant, gritty med en mycket vuxen ton. Den mörka sidan ska vara mörk på riktigt, ondska och perversioner etc.

Vi som växte upp med Star Wars är inte barn längre. Det påminner min rygg mig om, och mitt huvud varje morgon jag druckit 2 glas vin eller mer kvällen innan.

Även om vi inte är barn längre så har dock Star Wars inte ändrat ton nämnvärt (om något så har det blivit aningen mer barnsligt med vissa ändringar) så vi lär aldrig få se något sådant. Det beror inte bara på att Disney äger dem, och såklart värnar om varumärket, utan vi hade ju George Lucas själv sägandes att Star Wars är för 12-åringar när han släppte prequel-trilogin. Inte något jag håller med om men det är ändå något som gör det tydligt vad tanken bakom franchisen är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mig på ljussabeln i demot?
Ser ut som ett halvtaffligt försök till att få plasmabladet att se ut som om det vore gjort av vatten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Såg ju helt fruktansvärt dåligt ut.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det mest såg ut som en upphottning av Jedi Knight spelen. Inte för att det var något fel på dom, men det var ju lite andra tider då.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Var inte Jedin kusligt lik mellan grabben i Shameless US ?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@UncleDirty: Jo, och det är tämligen logiskt då Cameron Monaghan, som är med i Shameless, spelar jedin Cal Kestis i Jedi: Fallen Order

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

FZ har intervjuat Stig Asmussen från Respawn, om bland annat stridssystemet med blockering och strategier mot olika fiendetyper. Tycker det är intressant att ens force-krafter fungerar olika bra på olika svåra fiender. Att Purge Troopers exempelvis inte kan dras mot spelaren med Force Pull, men de måste fästa sig i underlaget med sitt vapen och det öppnar upp strategiska möjligheter för spelaren. Intressant, väl värt en titt!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Linjärt tredjepersons äventyrsspel *yuck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Var inte Jedin kusligt lik mellan grabben i Shameless US ?

Haha ja det tyckte jag med! Slående lika fan

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad tycker det ser lovande ut. Lite jedi academy känsla

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Känns som ett middle earth shadows of mordor, fast i star wars regi.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!