Permalänk
Medlem

Kaa-iii--aaah

Det gäller alltså ens bil som är parkerad utomhus och måsskit (antar jag).

Folk som har P i städer, utomhus, drabbas ni av fågelbajs även om ni inte har bilen stående under ett träd?
Vad isf är bilen för färg?

Jag hade en silverfärgad liten japansk bil tidigare som stod här i två år och jag kommer inte ihåg att det var fågelskit på den en gång ens.
Nu har jag en mörkblå metallic större sak sen ett år och även om jag inte kommer ihåg sist jag hörde ett kaaiiiiiiiiiiiiiiaaa i Etuna så får bilen en laddning varannan vecka ca. Ser inte att grannarnas bilar råkar ut för samma sak; de kanske har bättre tvätt-disciplin än jag dock.

Har ni sett någon koppling mellan färg och fågelbajs?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Det gäller alltså ens bil som är parkerad utomhus och måsskit (antar jag).

Folk som har P i städer, utomhus, drabbas ni av fågelbajs även om ni inte har bilen stående under ett träd?
Vad isf är bilen för färg?

Jag hade en silverfärgad liten japansk bil tidigare som stod här i två år och jag kommer inte ihåg att det var fågelskit på den en gång ens.
Nu har jag en mörkblå metallic större sak sen ett år och även om jag inte kommer ihåg sist jag hörde ett kaaiiiiiiiiiiiiiiaaa i Etuna så får bilen en laddning varannan vecka ca. Ser inte att grannarnas bilar råkar ut för samma sak; de kanske har bättre tvätt-disciplin än jag dock.

Har ni sett någon koppling mellan färg och fågelbajs?

Har inte sett en "färg-fågelbajs"-koppling men det är allmänt känt att det finns en "nytvättat-fågelbajs"-koppling

Har själv gått x antal veckor utan fågelbajs för att sedan tvätta bilen och morgonen efter är den helt nerskiten. detta på samma p-plats.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Sötast

Har en metallic limegrön bil.
Tro mig när jag säger att fiskmåshelvetena antingen hatar eller älskar den färgen jävligt mycket!!

Har numera garage *suck*

Förr-förra sommaren var värst, räknade någonstans över 50 skitar på en vecka. bilarna runt om hade ett stänk här eller ett stänk där.

#metoo

Permalänk
Hedersmedlem

Har haft silvermetallic, mörkgrå/svart och nu mörkblå bil. I stort sett inga problem med fågelattacker på nån av dem... tills i lördags morse!

Tvättade bilen i fredags eftermiddag och ställde den på garageuppfarten som vanligt. Lördag morgn var större delen av framrutan täckt av fågelskit och jag kunde räkna i alla fall 10 på motorhuven.

Mina föräldrar har haft mörkblå bil i många år och kan inte minnas att de varit utsatta för några bajs-attacker under de åren. De hade dock en ganska mörkblå färg på bilarna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

För mig så verkar det vara att det blänker, dvs större chans efter rekond eller tvätt.

På gamla bilen så klättrade det också upp skalbaggar (stora som kackerlackor) på bakbumpern, för att sedan begå självmord. Kanske var något i schampot/vaxet eller nått de använder vid rekond, eller så tyckte de bara det blänkte så fint!

Pippelungarna gillade också att sitta på backspeglarna på den bilen, för att sedan skita så det rinner utför dörren. Dock är de inte lika intresserade av den nyare bilen.

Gamla: svartmetallic
Nya: mörkgrå metallic

Permalänk
Medlem

Viss tröst är det att läsa om andra med samma problem : )

Kanske är det inte ett skämt- de kanske gillar blänket hos (möjligen vissa mer än andra) nytvättade bilar. Ska hålla uppsikt under sommaren.

(Insekter har jag inte haft nåt problem med på länge, har bara varit med om en incident med (väldigt många) flygmygor och ett silverfärgat tak)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
ASUS Nordic

Min bil är svilermetallic med transparent vinylfilm runt hela, mot stenskott och annat. Det gör att när den den glänser extra mycket. Har varit med om flera gånger att jag parkerar bilen och blir bombarderad inom någon minut av fiskmåsar i Varberg.

Permalänk
Medlem

På tiden att detta viktiga ämne tas upp.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli