Vilken köplats låg du när du fick lägenhet?

Permalänk
Medlem

Vilken köplats låg du när du fick lägenhet?

Vilken köplats låg du när du fick lägenhet? Spelar ingen roll om du fick via Sthlms bostadsförmedling så länge förmedligen kör "kösystemet". Jag ligger just nu på 21 på två stycken lägenheter. Har visning nästa vecka. Vad är mina chanser att få kontraktet?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har du jobb och fast inkomst så testa Akelius eller Wåhlins.. Spara köpoängen tills du går i pension..

EDIT: Fick lägenhet via Akelius efter typ 1 månad i deras "kö".

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Vilken köplats låg du när du fick lägenhet? Spelar ingen roll om du fick via Sthlms bostadsförmedling så länge förmedligen kör "kösystemet". Jag ligger just nu på 21 på två stycken lägenheter. Har visning nästa vecka. Vad är mina chanser att få kontraktet?

Tror att jag låg på #13 har stått i kö sen 1994

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Göteborg. Köplats 11 när vi fick lägenheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

@Lorault: Senaste lägenheten jag fick via bostadsförmedligen så var jag #25 dagen innan visningen. Föll ner till #5 efter visningen, och fick ett samtal om att jag var #1 efter ca 2 veckor (de övriga hade hoppat av).

Innan dess hade jag dock sökt till ca 100 lägenheter totalt under totalt ca 1 års tid (var inne nästan varje dag på hemsidan), gått på ca 25 visningar totalt, tackat ja till ca 10 lägenheter och alltid hamnat kring #3-10 efter visningarna. Tackade även nej till två av dessa lägenheter också.

Sök varje dag, gå på alla visningar och tacka ja om du kan tänka dig bo på någon av lägenheterna. Även om du hamnar långt ifrån #1 efter visningens slut så finns det ändå chans att få den då de ringer till personen först i kön och kollar med dem om de verkligen vill ha lägenheten - här är det lite av ett lotteri, men händer ganska ofta att folk hoppar av.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII