Så fungerar 5G i mobiltelefoner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon116323:

@Esseboy: Jag visade ju precis en vetenskaplig studie, som för övrigt nämner att andra studier finner samma samband. Har du dålig läsförståelse eller har du bara missat? Som jag sa gå in på google scholar och lär dig söka själv så kanske du lär dig något, istället för att dumförklara allt som inte stödjer din verklighetsuppfattning

Yes, aleo vera, vad vill du vi ska prata om?

Källor på att den är granskad? Peer reviewed som det heter på engelska.

Det är du som påstår att 5G är farligt, det är du som måste hosta upp bevisen, för inget tyder på att 5G är farligt.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Det finns massor med vetenskapliga studier som visar på ett samband mellan mikrovågor och cancer.
Men precis som med allt annat så spelar det ingen som helst roll vad enskilda små studier visar, det är det stora övergripande forskningsläget som spelar roll.

Som med kaffe, i en metastudie jag läste så var det typ 17 studier som visade att det minskade risken för cancer, 15 som visade att det ökade risken för cancer och 30 som inte visade på varken det ena eller andra. (Nu hittar jag på siffrorna, men dom olika var i den storleksordningen.)

Att kalla dom studier som visar på att det orsakar cancer for pseudovetenskapliga är befängt och väldigt skadligt för synen på det vetenskapliga perspektivet.

En potentiell verkningsmekanism är att mikrovågor av specifik våglängd tränger in och värmer upp ett specifikt område där dnat blir skadat vid kopieringsfasen pga specifik lokal uppvärmning.

Nu finns det överlag ingenting som visar på att så skulle vara fallet, dom enstaka studier som visat på det har inte varit replikerbara och stora studier har inte kunnat hitta något direkt samband.
Men vifta inte bort dom studier som visar på det som pseudovetenskapliga.
Det finns massor med vetenskapliga studier som har fel, det är det totala forskningsläget som är intressant, inte enskilda studier.

Nja, på sätt och vis.
Det finns ganska mycket saker som vi vet bidrar till ökande fall av cancer, på rak arm kan jag komma på:

1. Cigaretter och annan tobak
2. Alkohol
3. Processat kött som bacon, korv osv.
4. Avgaser ifrån fossila bränslen
5. Partiklar ifrån vägar som rivs upp av trafiken
6. UV-ljus ifrån solen vars risker ökat med försvagat ozon-lager
7. Vi blir allt äldre och dör allt mindre av andra orsaker, då finns det många fler chanser att få cancer
8. Diverse flamskyddsmedel, mjukgörande medel i plaster och andra cancerogena kemikalier som vi har mycket av runt omkring oss.
9. HPV och andra virus som sprids.
10. Vissa typer av övervikt och dålig kost.
11. Diverse industriutsläpp

Det är svårt att veta exakt eftersom Cancer är så slumpmässig och långsiktig så är det extremt svårt att hitta alla direkta orsaker, men vi vet ganska många saker som ökar riskerna och om en faktiskt bryr sig om cancerriskerna och inte bara konspirationer så borde en kanske lägga energi på att jobba emot dom sakerna.

Partiklar från bromsar, stekt mat, fisk som innehåller miljögifter och tungmetall, lösningsmedel, målfärg, svetsångor, asbest, glasdamm, Finkeloljor från jäsning i diverse alkohol, vissa typer av konserveringsmedel, insektsgifter, växtgifter o.s.v

The list goes on. Dessa är som nämnts är de reella orsakerna till cancer, inte mikrovågor.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Källor på att den är granskad? Peer reviewed som det heter på engelska.

Det är du som påstår att 5G är farligt, det är du som måste hosta upp bevisen, för inget tyder på att 5G är farligt.

Du kan väl granska studier själv? Om du ska tro på vad någon annan tror utan att förstå varför.... Om du inte kan så vad gör vi här?
Det finns mängder av studier, har du verkligen letat? Det finns upp till 10 år gamla studier om 2g,3g,4g

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZAIZAI:

Skärp dig. Peka på en fysisk mekanism som kan förklara hur mikrovågor skulle orsaka cancer av 'icketermisk karaktär'.

Området är fullt med pseudovetenskap och allsköns sol-och-vårare, typ Lennart Hardell, som är en starkt bidragande orsak till att IARC satte mikrovågor i CLASS IIB-gruppen.

Men för i helsike, första referensen i artikeln är Hardell som senare refereras ett 10-tal gånger. Om du nu skall hänvisa till pseudovetenskap och annan skräpforskning kan du inte slita till med Magda Havas, Henry Lai och Salford så att jag kan fylla bingobrickan?

Vad är pseudovetenskap? Vilka brister ser du, i vad?

Har du läst studien om grodyngel på ett avstånd på 150m från en mast fick en dödlighet på 80% jämfört med 5%? Jag kan leta upp den om du vill läsa den, och det är väl ett bra argument till att icke-jonisk strålning inte skulle vara farlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon116323:

Du kan väl granska studier själv? Om du ska tro på vad någon annan tror utan att förstå varför.... Om du inte kan så vad gör vi här?
Det finns mängder av studier, har du verkligen letat? Det finns upp till 10 år gamla studier om 2g,3g,4g

Alla studier jag läst använde runt 200 000 till 1 000 000 ggr högre effekt än vad du utsätts för några meter från en sändare. Tror du alla studier är gjorda på rätt sätt?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon116323:

Vad är pseudovetenskap? Vilka brister ser du, i vad?

Har du läst studien om grodyngel på ett avstånd på 150m från en mast fick en dödlighet på 80% jämfört med 5%? Jag kan leta upp den om du vill läsa den, och det är väl ett bra argument till att icke-jonisk strålning inte skulle vara farlig.

Och du har kollat att alla andra faktorer inte påverkade dödligheten? Du verkar lite naiv, om du ursäktar att jag påpekar.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Alla studier jag läst använde runt 200 000 till 1 000 000 ggr högre effekt än vad du utsätts för några meter från en sändare. Tror du alla studier är gjorda på rätt sätt?

Bra att du påpekar just hur studierna är konstruerade, det finns många studier som är i flesta sammanhang dåliga och bristfälliga, som är både, för och emot. Och definitivt, tror jag att stora företag, mutar forskare till att göra "godkända" studier, det handlar om så mycket pengar, och det är så historien har varit,, bigpharma, och matindustrin är ett bra exempel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Och du har kollat att alla andra faktorer inte påverkade dödligheten? Du verkar lite naiv, om du ursäktar att jag påpekar.

Hehe, du kallar mig naiv, så du har alltså läst studien?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon116323:

Hehe, du kallar mig naiv, så du har alltså läst studien?

Du avslöjar dig själv, du har bara läst nån rubrik på nån falsk nyheyssida. Kom igen nu...visa oss svart på vitt att icke-joniserandestrålning är farligt för hälsan.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon116323:

Bra att du påpekar just hur studierna är konstruerade, det finns många studier som är i flesta sammanhang dåliga och bristfälliga, som är både, för och emot. Och definitivt, tror jag att stora företag, mutar forskare till att göra "godkända" studier, det handlar om så mycket pengar, och det är så historien har varit,, bigpharma, och matindustrin är ett bra exempel.

Så då kan du väl lätt gräva fram bevis på att sånt försigår? Eller?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Vad är pseudovetenskap? Vilka brister ser du, i vad?

Har du läst studien om grodyngel på ett avstånd på 150m från en mast fick en dödlighet på 80% jämfört med 5%? Jag kan leta upp den om du vill läsa den, och det är väl ett bra argument till att icke-jonisk strålning inte skulle vara farlig.

Lennart Hardell använder den svagaste typen av statistisk forskning (fallkontrollstudier) och drar slutsatser från dessa data som inte går att styrka. Han har dessutom vid ett flertal gånger ertappats med att själv manipulera data och enkäter på bedrägligt vis, vilket uppdagas redan när han studerade hormoslyr på 70-talet. Hans dåvarande chef ångrade djupt att han inte drev det ärendet vidare [Lars Gunnar-Larsson].

Du kan läsa mer om Hardell i den eminenta boken "Smoking Kills: The Revolutionary Life of Richard Doll" där ett 10-tal sidor förärats karln. Hardell attackerade Doll, efter hans död givetvis, men fick ordentligt på tafsen av andra epidemiologer för det tilltaget...

Ja, jag har läst studien, det är skräpforskning publicerat i "predatory journal", har alltså inte genomgått vetenskaplig granskning samt ej heller oberoende upprepade eller bekräftade resultat och slutsatser. Balmori utgår från 2 datapunkter (mycket vanligt då det blir lättare att visa på samband om man har små försök), det skulle inte förvåna mig om den ena baljan med grodyngel utsattes för solljus under några timmar per dag och att de därmed dog av överhettning. 1-3 V/m är försvinnande små fältstyrkor i sammanhanget.
Balmori citerar också sig själv ett flertal gånger, ännu ett tecken på pseudovetenskap.

Jag har sammanfattat en del forskning här;
#17495946

här;
#17510386

och här;
#17536189

Det finns andra mycket bra svar i samma tråd. Sedan har man Eleanor Adairs forskning att ta i beaktande...
https://www.nytimes.com/2001/01/16/health/a-conversation-with...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZAIZAI:

Lennart Hardell använder den svagaste typen av statistisk forskning (fallkontrollstudier) och drar slutsatser från dessa data som inte går att styrka. Han har dessutom vid ett flertal gånger ertappats med att själv manipulera data och enkäter på bedrägligt vis, vilket uppdagas redan när han studerade hormoslyr på 70-talet. Hans dåvarande chef ångrade djupt att han inte drev det ärendet vidare [Lars Gunnar-Larsson].

Du kan läsa mer om Hardell i den eminenta boken "Smoking Kills: The Revolutionary Life of Richard Doll" där ett 10-tal sidor förärats karln. Hardell attackerade Doll, efter hans död givetvis, men fick ordentligt på tafsen av andra epidemiologer för det tilltaget...

Ja, jag har läst studien, det är skräpforskning publicerat i "predatory journal", har alltså inte genomgått vetenskaplig granskning samt ej heller oberoende upprepade eller bekräftade resultat och slutsatser. Balmori utgår från 2 datapunkter (mycket vanligt då det blir lättare att visa på samband om man har små försök), det skulle inte förvåna mig om den ena baljan med grodyngel utsattes för solljus under några timmar per dag och att de därmed dog av överhettning. 1-3 V/m är försvinnande små fältstyrkor i sammanhanget.
Balmori citerar också sig själv ett flertal gånger, ännu ett tecken på pseudovetenskap.

Jag har sammanfattat en del forskning här;
#17495946

här;
#17510386

och här;
#17536189

Det finns andra mycket bra svar i samma tråd. Sedan har man Eleanor Adairs forskning att ta i beaktande...
https://www.nytimes.com/2001/01/16/health/a-conversation-with...

Tackar så mycket för insikten i dessa vanskliga studier ☺️ Man blir lite trött när folk tror på allt dom läser.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Vad är pseudovetenskap? Vilka brister ser du, i vad?

I det här fallet, vetenskap som inte går att replikera.
När andra försöker upprepa dessa experiment så får dom helt andra resultat.

Så är det dock med väldigt mycket forskning, det är nästan omöjligt att få exakt samma resultat då det ofta finns så många olika faktorer.

Men när skillnaderna är så här stora och metodiken så tveksam så är det pseudovetenskap.

Så bristerna är:
1. Oklar metodik.
2. Brist på replikerbarhet.

Vad är din förklaring till att annan forskning inte lyckats replikera dom här smått extrema resultaten som du hänvisar till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tackar så mycket för insikten i dessa vanskliga studier ☺️ Man blir lite trött när folk tror på allt dom läser.

Jag har rapporten om enkätmanipulation, diarefört på SSI samt översättning av detta, underskriven av Lars-Gunnar Larsson med flera. Den verkar dock ha försvunnit från det stora 'internätet' så jag vet inte var jag kan lägga upp den så att den får lite bättre spridning. Den belyser Hardells forskningsetik och objektivitet på ett mycket bra sätt...

[SSI, 2002-08-30, 40:3039]

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

@ZAIZAI: Tack för informationen. Även om Lennart Hardell verkar vara en tveksam karaktär så är det väl ändå rätt i att citera sina egna arbeten om metoden grundar sig på tidigare arbete? Annars blir det väl självplagiat?

Ni som är pålästa i tråden, vet ni om det förekommer liknande fuffens i forskningen kring reproduktiv hälsa? Studier likt denna verkar återkomma till att strålning i motsvarande dos från en mobiltelefon orsakar apoptos hos spermier via oxidativ stress. (nu är det råttor och inte människor förvisso, och studien är endast ett exempel av flera) Denna studie baseras på 900 MHz (GSM/3G/4G/lägre 5G) och 0.66 W/kg (runt nivåerna från dagens mobiltelefoner).

Mitt mål är inte att slänga slumpmässiga studier och säga "hah! kontra denna". Jag tycker det verkar tyst på denna front i förhållande till de andra diskussionerna som dyker upp kring elekromagnetisk strålning, och tar tacksam emot information som tyder på motsatsen. PubMed är en rejäl djungel och många av rapporterna är internationella. Om man inte har koll på området så är det väldigt svårt att sålla ut källor och metodik.

Innan ni hugger. Ja, jag har sett alla informationsbilder i tråden. De förklarar inte riktigt de återkommande fenomenen i dessa rapporter, så om någon vet hur dessa förvanskats så lyssnar jag gärna. Jag behöver rejält med kött på benen då Semmelweiss, relativitetsteorin, kvantmekaniken o.s.v. från vår historia har lärt mig att vetenskapen ofta kan vara ute och cykla, trots att mycket har tytt på att rådande teorier innan genombrotten har varit "fulländade".

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InAction:

@ZAIZAI: Tack för informationen. Även om Lennart Hardell verkar vara en tveksam karaktär så är det väl ändå rätt i att citera sina egna arbeten om metoden grundar sig på tidigare arbete? Annars blir det väl självplagiat?

Både ja och nej. Att citera sina egna arbeten kan man göra om efterföljande studie och metod bygger på dessa. Detta gör inte Hardell utan han citerar sig själv i syfte att lyfta fram de tidigare slutsatserna och ge sig själv 'citations' för att bli mer prominent i sökmotorer. Hade han varit seriös hade han citerat upprepningsstudier av andra författare som kommit till samma slutsats som han själv, vilket han förvisso också gör i förekommande fall, dock är dessa i regel också skräpforskning (i bästa fall).
Det är inte bara Hardell som är tveksam, hans doktorander och kollegor bör betraktas i samma ljus, särskilt Mild som oberoende använder samma metodik och samtidigt drar på stort när resultaten väl publiceras (i någon mindre nogräknad tidskrift).

Skrivet av InAction:

Ni som är pålästa i tråden, vet ni om det förekommer liknande fuffens i forskningen kring reproduktiv hälsa? Studier likt denna verkar återkomma till att strålning i motsvarande dos från en mobiltelefon orsakar apoptos hos spermier via oxidativ stress. (nu är det råttor och inte människor förvisso, och studien är endast ett exempel av flera) Denna studie baseras på 900 MHz (GSM/3G/4G/lägre 5G) och 0.66 W/kg (runt nivåerna från dagens mobiltelefoner).

Mitt mål är inte att slänga slumpmässiga studier och säga "hah! kontra denna". Jag tycker det verkar tyst på denna front i förhållande till de andra diskussionerna som dyker upp kring elekromagnetisk strålning, och tar tacksam emot information som tyder på motsatsen. PubMed är en rejäl djungel och många av rapporterna är internationella. Om man inte har koll på området så är det väldigt svårt att sålla ut källor och metodik.

Innan ni hugger. Ja, jag har sett alla informationsbilder i tråden. De förklarar inte riktigt de återkommande fenomenen i dessa rapporter, så om någon vet hur dessa förvanskats så lyssnar jag gärna. Jag behöver rejält med kött på benen då Semmelweiss, relativitetsteorin, kvantmekaniken o.s.v. från vår historia har lärt mig att vetenskapen ofta kan vara ute och cykla, trots att mycket har tytt på att rådande teorier innan genombrotten har varit "fulländade".

Granska antalet råttor eller datapunkter, jag hittar inte rådata för att utröna om en del datapunkter har rensats bort. Få datapunkter, brist på dos/skade korrelation m.m. får mig att dra öronen åt mig. Läs också diskussionen där de faktiskt motsäger sig själva;

"In the present study, the percentage of abnormal sperm cells did not significantly differ between the exposure and control groups. However, the percentage of malformed sperm cells was higher in the exposure group than in the control group"

Granskar man tabellerna 2&3 ser man att det är något som inte stämmer, resultaten mellan kontroll och exponerad grupp överlappar. Tabell 2 och 4 visar att det är något annat som skiljer mössen åt, den exponerade gruppen är signifikant tyngre även i förhållande till sädesledaren något som mycket väl kan förklara resultaten med ökad sperma-dödlighet.

Man pratar om "oxidativ stress", det finns ingen fysikalisk mekanism som länkar exponering av mikrovågor till ökad mängd oxidativa specier, stress&fetma eller kost däremot har tydliga samband och en fysikalisk/fysiologisk förklaringsmodell.

EHS-pseudoforskare gillar att studera sädesceller, dels för att rubrikerna blir förutsägbara samt för att sädesceller är bland de känsligare celltyperna att studera och därmed lättare att manipulera resultaten.
Själv misstänker jag någon form av ohälsosam fetish eller fascination kring just den celltypen är endemisk för just mikrovågs-hysteriker, men jag är också en obotlig cyniker.

Hardell citeras tidigt i artikeln...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Ok, det låter rimligt. Tack för svaret.

Om du orkar med en fråga till. Finns det någon forskning kring hudfloran och om den kan påverkas annorlunda av RF-EMF på sätt som inte sker vid "naturlig strålning"? (solljus, bakgrundsstrålning, etc) Bakteriedöd, förändringar i beteende, infektionsrisk, o.s.v.

Hittar inget vettigt om det. Sökresultat varierar från hobby-bloggare till tester med ELF-EMF som berör ett helt annat frekvensområde.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InAction:

Ok, det låter rimligt. Tack för svaret.

Om du orkar med en fråga till. Finns det någon forskning kring hudfloran och om den kan påverkas annorlunda av RF-EMF på sätt som inte sker vid "naturlig strålning"? (solljus, bakgrundsstrålning, etc) Bakteriedöd, förändringar i beteende, infektionsrisk, o.s.v.

Hittar inget vettigt om det. Sökresultat varierar från hobby-bloggare till tester med ELF-EMF som berör ett helt annat frekvensområde.

Eftersom ingen verkning mellan biologisk materia och EMF annan än termisk sådan hittats så är det lugnt att anta att EMF inte påverkar hudfloran.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem

Russia Today sprider skräckpropaganda mot 5G, men bara utanför ryssland:

https://www.nytimes.com/2019/05/12/science/5g-phone-safety-he...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Löjliga studier som vanligt, allt ger en cancer som vanligt

Kanske ska oroa sig för annat istället, hell jag har betydligt större chans att dö i trafiken, eller bli rånmördad. Dvs verkliga saker som existerar och händer. Inte påhittat skit.

Hade allt varit sant hade man ju varit död för länge sedan. Mina ögon hade varit fyrkantiga, jag hade ramlat av jorden, jag hade fått cancer utav en jävla massa saker som chips osv.

Samma personer som blir Anti-vaccine och tror på alla dessa "studier" som är gjorda och kommer vara ansvariga för att många sjukdomar kommer tillbaka

Permalänk
Medlem

Såg en video där David Icke berättar om 5G, intressant o lyssna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Folk som skriver att 5G inte alls är farligt har ingen som helst aning om vad de babblar om.
Precis som oss som faktiskt tror att det är skadligt, men det går inte att bevisa då ingen tar några som helst prover eller genomför tester.
Istället smälls det upp 5G höger och vänster utan att befolkningen blir informerade om detta.

Det snackas ju ENBART om hur bra 5G är men INGEN har suttit ner och genomfört tester.
Undrar varför.

Samt, Bryssel har valt bort 5G där de menar att de inte tänker experimentera med sina invånares hälsa.

Helt jävla sjukt om ni frågar mig.

På med foliehatten som alla andra konspirationsteoretiker, vi vet alla hur det brukar sluta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Såg en video där David Icke berättar om 5G, intressant o lyssna.
https://www.youtube.com/watch?v=yPnX1BAdOTU

Intressant vilka snurrigheter människor kan svälja bara man serverar det med lite stock-video och royaltyfri musik.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Här har du kunskap:
https://www.facebook.com/groups/408666892574591/permalink/214...

Dags att ta saker och ting på allvar och inte bara vara naiv och tro att ny teknik är bra för hälsan.

Oj det här måste ju vara sant, kolla va lång text dom har på facebook. Dessutom verkar Britt-Marie Passgård tycka att det är sant, så vi måste verkligen ta det här på allvar!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Avstängd

5g är ju ren skit bara.

Hastighet spelar ingen roll eftersom datamängden är begränsad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gabriel15:

5g är ju ren skit bara.

Hastighet spelar ingen roll eftersom datamängden är begränsad.

Telia, tele2, telenor har nyligen släppt abbonemang som är obegränsade. Kommer säkert fler och billigare alternativ i takt med att det byggs ut.

Sen är det inte hastigheten du kan teleladda koketta hemvideor med som är det intressanta, utan vad du kan göra med väldigt låg och pålitlig latency utan tråd. Viktigast såklart att du kommer kunna quickscopea bättre i cs, men även enklare saker som att fjärrstyra fordon, robotar osv kommer bli möjligt med en helt ny nivå av precision.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av DJ-SAAB:

Såg en video där David Icke berättar om 5G, intressant o lyssna.
https://www.youtube.com/watch?v=yPnX1BAdOTU

David Vaughan Icke (/aɪk/; born 29 April 1952) is an English professional conspiracy theorist[1]

He believes that an inter-dimensional race of reptilian beings called the Archons (or Anunnaki) have hijacked the earth and that a genetically modified human–Archon hybrid race of shape-shifting reptilians, also known as the "Babylonian Brotherhood", the Illuminati, or the 'elite', manipulate global events to keep humans in constant fear so the Archons can feed off the 'negative energy' this creates.[15][18][19]

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke

OK...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Vi människor har använt oss av radiovågor och mikrovågor i 100 år nu, vi har hittills inte sett ett enda tecken på att dom orsaker cancer.

Jag citerar mig själv ifrån en annan tråd:

En dag när solen lyser klart, vänd ditt ansikte mot den, känner du hur den värmer ditt ansikte?
Det är elektromagnetisk strålning som är så stark att du känner av den.

Ta en ficklampa och lys igenom den köttiga delen på din hand mellan tummen och dom andra fingrarna, ser du hur det lyser igenom?
Det är elektromagnetisk strålning som går igenom din hand.

Nu när det börjar bli kallt och det kanske är dags att dra på elementen, håll handen några centimeter ifrån elementet, känner du hur värmen ifrån elementet träffar din hand även om luften i sig inte alls är lika varm?
Det är osynlig elektromagnetisk strålning som träffar dig och värmer upp din hand.

Känner du dig orolig för att denna elektromagnetiska strålning ger dig cancer?

Den elektromagnetiska strålning som wifi och mobilnät använder påverkar dig ännu mindre, dels för att den är svagare och dels för att det är en mindre energirik form av strålning.

Här är ett schema över elektromagnetisk strålning:
https://i.imgur.com/mzSVxNR.png

Förenklat kan man säga att desto längre till vänster desto mindre farligt eftersom energinivåerna hos fotonerna är så låga, som du kan se i schemat. Det är vid ultraviolett som strålningen börjar bli så energirik att det kan ge oss cancer.

Fint schema du visade! Hade gärna sett lite källor och forskning som stödjer det du skriver också, alltså det översta stycket. Även om jag kanske inte fullt ut tänker att teknik som 5G överlag har en påverkan och gör att vi människor börjar bilda cancerceller, så vore det trevligt om du satt på någon form av slutsatser istället för att skriva något utifrån det där schemat.

Hade du känt dig helt säker med en mobilmast två meter från ditt hem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korvOlle:

Fint schema du visade! Hade gärna sett lite källor och forskning som stödjer det du skriver också, alltså det översta stycket. Även om jag kanske inte fullt ut tänker att teknik som 5G överlag har en påverkan och gör att vi människor börjar bilda cancerceller, så vore det trevligt om du satt på någon form av slutsatser istället för att skriva något utifrån det där schemat.

Hade du känt dig helt säker med en mobilmast två meter från ditt hem?

Stoppar du in huvudet i mikrovågsugnen när den körs bara
för att få skäl till att inte ha någon mikrovågsugn i ditt hem?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Tycker det är intressant när folk drar upp 1000 saker som är farligare precis som att då är allt annat under det helt ofarligt...