Seasonic lanserar Connect – nätaggregat med extern kopplingsbox

Permalänk
Melding Plague

Seasonic lanserar Connect – nätaggregat med extern kopplingsbox

Efter att tidigare ha varit i prototypstadiet lanseras nu Seasonics produkt Connect, vilken ska underlätta kabeldragning från nätaggregatet och erbjuda en mer tilltalande estetik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Bra ide, antar att man måste ha en speciell chassi för att den ska passa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Bra ide, antar att man måste ha en speciell chassi för att den ska passa.

Det nämns ju att den fästs med magneter så jag antar att om man har tillräckligt med plats mellan moderkortsplåten och sidopanelen så ska det nog bara vara att trycka dit den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Snälla Seasonic, gör en version för SFF.
Nätaggregatet ligger utanför och sedan en mindre version av connectlådan som man sätter i chassit med utgångar för ATX, EPS, 2xPCI-e och en kedja för Molex/Sata. Skulle vara guld!!

Permalänk
Medlem

Känns väl inte så hemskt användbart? Kanske i något specialfall. Nästan så man hade velat ha en helt extern nätdel istället, likt en laptop. Skulle spara mycket plats i lådan.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

Helt klart intressant.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av propellerhatt:

Det nämns ju att den fästs med magneter så jag antar att om man har tillräckligt med plats mellan moderkortsplåten och sidopanelen så ska det nog bara vara att trycka dit den

Skickades från m.sweclockers.com

Men då gäller det ha rätt höjd och bred för att den ska passa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kul, men kommer inte sälja några större mängder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2x8pin från PSU till kopplingsbox?
såg ut som Mobo + 5-6st 6pin-kontakter ut.
frågan är om alla delar klarar drivas från denna eller om det krävs lösa kablar också. tänker 2x 6pin CPU, 2x6pin grafikkort, 12pin(?) MOBO, x antal hårddiskar och fläktkontroller+fläktar.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Tja... ett problem med deras idé är väl att chassin kan se väldigt olika ut, så utbrytarlådan kommer funka varierande bra. En bättre idé tycker jag vore om kablarna var standardiserade mellan tillverkare. Tänk - då skulle chassin kunna komma med skräddarsydda kablar att koppla till godtyckligt kompatibelt modulärt nätagg. Och det vore busenkelt att uppgradera sitt nätagg eller ersätta det om det pajar (vilket händer).

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, hoppas de säljer boxen där löst också.

Permalänk
Medlem

Apple löste ju detta redan med G5'an.
Nätdelen pluggas enbart in på moderkortet sedan kan kraften pluttas ut var den nu behövs.
En bonus vore ju såklart även om externa saker typ hårddiskar även kunde få sin ström från samma kabel datan skickas.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Intressant idé faktiskt! Även om jag själv inte är jättesugen på att köpa en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Bra idé, men hur kan man sälja en produkt som ska medgöra snygg kabeldragning, och låta deras kabeldragningen i deras prototyp se ut som ett råttbo på visning?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Skrivet av superegg:

Men då gäller det ha rätt höjd och bred för att den ska passa.

Precis. Tror inte det blir nån stor grej av detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Snuset fastnade inte i tullen

Permalänk
Medlem

hmm, förstår inte riktigt vinningen. Om tittar på den lilla vita skylten nere till vänster i videon ser det ut som om man först ska ha en låda där man trycker in 230 kabeln från väggen, för att sen koppla sig vidare till den där limpan och där ifrån 1000 små kablar kors och tvärs?
Jag ser inte varför?!?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av propellerhatt:

Precis. Tror inte det blir nån stor grej av detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Däremot så om Corsair köper ide/tar och bygger in det i deras stora chassi eller ha det som tillval då deras chassi är jättestora som 800/900D så kanske det borde lyckas med ide.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Känns väl inte så hemskt användbart? Kanske i något specialfall. Nästan så man hade velat ha en helt extern nätdel istället, likt en laptop. Skulle spara mycket plats i lådan.

Pico PSU med extern adapter?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Pico PSU med extern adapter?

Njaa, joo men det finns väl ingen pico PSU som ger 500-1000W som man kanske vill ha till sin mini mega speldator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Njaa, joo men det finns väl ingen pico PSU som ger 500-1000W som man kanske vill ha till sin mini mega speldator?

Skickades från m.sweclockers.com

I teorin skall tex X500 klara 500W men i realiteten vet jag inte om jag skulle lita på de siffrorna i hela kedjan, för en laptopliknande applikation borde de räcka, men för en high end gaming PC misstänker jag att reklamen från en del kinesiska säljare är inkorrekt.

Men, det kanske kommer...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number