Riktigt kort 3,5mm interconnect - vart?

Permalänk
Medlem

Riktigt kort 3,5mm interconnect - vart?

Söker efter en riktigt kort 3,5mm kabel. JDS labs har en, men är inte supersugen att beställa en ynka kabel från staterna, den ser ut såhär: https://jdslabs.com/product/ultra-short-35mm-interconnect-cab...

Vinklade 3,5mm hane i båda ändar och bara några få cm lång.
Fiio har en variant, men den är 5cm lång, vill gärna ner på 2-3.

Tips!?

Stort tack!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

@Nizr: På HiFi-klubben kan du ju köpa kabelmeter i den längd du vill ha, borde inte vara några konstigheter att be dem klippa vid tre cm.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Release: Och sedan på med 3,5mm vinklade hanar?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Release:

@Nizr: På HiFi-klubben kan du ju köpa kabelmeter i den längd du vill ha, borde inte vara några konstigheter att be dem klippa vid tre cm.

Det är jättelätt att klippa till kabel men omöjlig/skitsvårt att kontaktera om man ska kunna få på skydden runt kontakterna.
Det går kanske att gjuta, tejpa, krympslang över för att skydda men fundera på hur kapslingen ska kunna komma på plats om det gäller superkorta kabelstumpar för det är inte så lätt att få det att fungera i praktiken.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan ju höra med HiFi klubben via ett mail eller gå förbi butiken, de har troligen mera kunskap om området.

Man kan ju köpa 2st https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/kablar-adaptrar/... och sen lödda den lilla kablen själv. Fanns instruktioner hur man gör (längre ner under datablad)

Personligen hade jag köpt Fiio kablen på 5cm och bara levt med den lilla extra sladd längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizr:

@Release: Och sedan på med 3,5mm vinklade hanar?

Jag har köpt 20 cm av med med raka hanar tidigare, fråga dem? Vet inte vad de har för kontaktversioner, men kjell har de här vinklad hane 79:90 om du kan löda själv.

Edit - @Azathoth: smurf!

Men vet inte exakt vad du ska ha det här till så jag slutar med rådgivningen nu, mitt första svar var bara en impuls för att jag själv köpt korta custom-kablage från hifi-klubben tidigare.

Skrivet av mrqaffe:

Det är jättelätt att klippa till kabel men omöjlig/skitsvårt att kontaktera om man ska kunna få på skydden runt kontakterna.
Det går kanske att gjuta, tejpa, krympslang över för att skydda men fundera på hur kapslingen ska kunna komma på plats om det gäller superkorta kabelstumpar för det är inte så lätt att få det att fungera i praktiken.

Det är säkert pilligt jobb, och antaligen bäst att beställa från någon som löder småkablar/stereodelar professionellt. Det finns små ljudteknik-firmor som säkert kan göra sådant i de flesta svenska städer, man jag vet inte var trådskaparen bor, och det riskerar att kosta mer än det smakar.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz