Throwback Thursday – SweClockers sågar nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk

Roligt reportage, nästan lika roligt att se hur mycket Jonas utvecklats de här 9 åren.

Permalänk
Medlem

Köpte Ace of Sweden gamingmus (GX300) kring 2011, den gick sönder redan efter ett år. Har också ett datorbygge kvar med deras förbättrade nätaggregat FSP460 (https://m.sweclockers.com/test/14768-ace-of-sweden-ac-fsp460), fungerar än i dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

@Bengt-Arne och @Xinpei: Jag minns inte exakt vilken modell det var. Men jäklar vilket skräp, det minns jag i alla fall. Skickade tillbaka det och bytte mot ett Corsair TX650. Det rullade i min dator till 2016 - och går än idag i tjejens dator modell slösurf - så man kan säga att det får slappa på gamla dar. Belastas nog aldrig över 100W längre

Nätdelarna i sig var nog inget skräp om dom fick arbeta i sitt tänkta effektområde, men nu märktes det om (troligen vid packning i konsumentförpackning) av Colorcase. Ett rent bedrägeri!

300W och 350W nätagregat som märktes till 450W/500W550W kan inte klara sig, så jag anmälde deras Ace serie till elsäkerhetsverket, men lama som dom är så hände just inget... Även om det var en risk för brand och kortslutning...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Ehrm... Är väl knappt så att jag vågar erkänna det men jag har fortfarande en AoS i drift, en av sönernas speldatorer... Är Outburst-modeller som ju klarade sig minst dåligt men den har faktiskt tjänat mig väl ganska länge.

Kul med flashback!

Visa signatur

"Some play hard to get, I play hard to want"
- Ford Fairlane

Permalänk
Entusiast
Skrivet av method:

Ehrm... Är väl knappt så att jag vågar erkänna det men jag har fortfarande en AoS i drift, en av sönernas speldatorer... Är Outburst-modeller som ju klarade sig minst dåligt men den har faktiskt tjänat mig väl ganska länge.

Kul med flashback!

Kan dela skämskudde med dig... Om jag inte är ute och cyklar nu så puttrar ett likadant agg än idag i en av döttrarnas datorer. Sagt åt henne att aldrig lämna datorn påslagen om hon åker hemifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av method:

Ehrm... Är väl knappt så att jag vågar erkänna det men jag har fortfarande en AoS i drift, en av sönernas speldatorer... Är Outburst-modeller som ju klarade sig minst dåligt men den har faktiskt tjänat mig väl ganska länge.

Kul med flashback!

Designen var det inget fel på, felet var att dom märktes om gällande effekten. Vad jag läser när du erkänner är att agregatet inte lastas över sin ursprungliga designade effekt.
Släng bara inte i något som kräver mer effekt så tuffar det nog på i flera år till

Skrivet av Zpnk:

Kan dela skämskudde med dig... Om jag inte är ute och cyklar nu så puttrar ett likadant agg än idag i en av döttrarnas datorer. Sagt åt henne att aldrig lämna datorn påslagen om hon åker hemifrån

Svar som ovan

Det AoS som jag satte i grabbens datorbygge höll i ett par år, men inte att jag räknat med att underklocka grafikkortet...
En erfarenhet, kanske inte den bästa

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!