Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hanSSon11:

Jo det är ju ett alternativ men det känns som jag provat så många stolar å sitsar samt dynor utan resultat. Dynan i denna är ju unik då det är nät och inget som liksom bottnar och blir stumt. Det jag inte testat än är memoryfoam typ tempur hmmm

Skickades från m.sweclockers.com

Malmstolen har en typ av formbart skum i en del säten.
http://malmstolen.se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Malmstolen har en typ av formbart skum i en del säten.
http://malmstolen.se

Ja, har kollat på dem oxå för ett tag sedan men priset ligger ju oxå där uppe på svindyrt så då kan jag lika gärna slå till på en stol med nät ”dyna”.

Svårt det här, fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det blev en beställning av Herman Miller Aeron i morse. Bara hålla tummarna och hoppas jag blir nöjd 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@hanSSon11: Skriv gärna vad du tyckte och lägg upp bilder :D. Är också på jakt på en Aeron eller Embody.

Permalänk
Skrivet av greenflow:

@hanSSon11: Skriv gärna vad du tyckte och lägg upp bilder :D. Är också på jakt på en Aeron eller Embody.

Absolut, återkommer med lite feedback.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hanSSon11: Varifrån beställde du?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN

Permalänk
Medlem

kan rekommendera siten:
https://www.designcabinet.biz/en/swivel-chairs/?p=1

köpte min embody därifrån för ca 7 år sen.

Permalänk
Medlem

Ett par andra ställen man kan köpa begagnade/rekondade Herman Miller-stolar

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Har haft min i ett år hemma. Otroligt skön att sitta normalt i. Sjukt obekväm om man vill "liggsitta" eller ta upp benet osv. Fick skaffa en fotpall för det ändamålet

Permalänk
Skrivet av Casper:

@hanSSon11: Varifrån beställde du?

Jag beställde från aerons.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hanSSon11: Får man fråga hur det gick med din stol? Är sugen på att beställa en men är lite oroad efter att ha läst om billiga kinesiska kopior, samt att man vet ju inte riktigt vilket skick den kommer i.

Permalänk
Skrivet av Ollhax:

@hanSSon11: Får man fråga hur det gick med din stol? Är sugen på att beställa en men är lite oroad efter att ha läst om billiga kinesiska kopior, samt att man vet ju inte riktigt vilket skick den kommer i.

Jo det gick bara bra med min stol 😊
Bra skick men skitig som fan, fick börja med att torka av den tyvärr.
Skickades från Tyskland så den har väl stått i nått sunkigt lager eller nå. Trasan blev helt svart när jag torkade sittdelen. Annars är jag nöjd med stolen, jävligt dyr men i slutändan värt det eftersom mina sittproblem är borta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hanSSon11: Gött det! Den är ju typ 10k billigare än om man köper en ny, så lite smuts kanske man kan leva med

Permalänk
Skrivet av Ollhax:

@hanSSon11: Gött det! Den är ju typ 10k billigare än om man köper en ny, så lite smuts kanske man kan leva med

Haha ja så tänkte jag med😊
10 papp för en skitig stol, lätt värt haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@hanSSon11: Jag har precis beställt en stol från dom med PostureFit. Jag ville kolla runt lite vad andra tyckte om upplevelsen.

Permalänk
Skrivet av PhantomFiles:

@hanSSon11: Jag har precis beställt en stol från dom med PostureFit. Jag ville kolla runt lite vad andra tyckte om upplevelsen.

Jo det va inga problem med leveransen eller så, allt flöt på smidigt. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@hanSSon11: Hur lång tid tog det tills du fick stolen? Jag beställde min igår.

Permalänk
Skrivet av PhantomFiles:

@hanSSon11: Hur lång tid tog det tills du fick stolen? Jag beställde min igår.

Oj, kommer faktiskt inte ihåg men typ 2-3 dagar har jag för mig. FEL!!!!!

Kollat mina gamla mail nu och det tog 6 dagar!

Permalänk

@hanSSon11: Jag fick dock skicka in en avbeställning idag. Hoppas bara att det inte är försent. :/

Permalänk
Medlem

Jag beställde till slut från DPJ.se, kostade skjortan att köpa ny men jag blev lite paranoid efter ha läst om billiga kopior. Fördelen med en ny är ju också att man vet att man har sina 12 års garantitid på stolen.

Har bara suttit i den i en halvtimme än så länge så kan inte ge någon recension om den är värd priset, men jag misstänker att min rygg kommer tacka mig ett årtionde Otroligt fin och osar av kvalité, den saken är säker!

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar annars Mirra 2 också utöver Aeron eller Embody. Otroligt nöjd!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollhax:

Jag beställde till slut från DPJ.se, kostade skjortan att köpa ny men jag blev lite paranoid efter ha läst om billiga kopior. Fördelen med en ny är ju också att man vet att man har sina 12 års garantitid på stolen.

Har bara suttit i den i en halvtimme än så länge så kan inte ge någon recension om den är värd priset, men jag misstänker att min rygg kommer tacka mig ett årtionde Otroligt fin och osar av kvalité, den saken är säker!

Får jag fråga vad du gav? Funderar på att beställa en remastered och dpj verkar se bra ut. Vad tycker du om stolen nu ett tag efteråt? Värt pengarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@robajn: På tok för mycket! Ser nu att den ligger på 12.5k, jag tror jag köpte den för 17k. Helt klart mycket pengar för en stol.

Jag gillar den - jämfört med Malmstolen 4000 på jobbet är den lätt och följsam, men jag har en tendens att sitta skräddare och det är den inte jättebra för. Hårda kanter. Men det kanske är en bra sak, designen tvingar in en i en mer ergonomisk ställning Inte ett tecken på slitage än så länge. Det är helt klart en elegant pjäs i vardagsrummet, designen gör mig glad varje gång jag ser den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollhax:

@robajn: På tok för mycket! Ser nu att den ligger på 12.5k, jag tror jag köpte den för 17k. Helt klart mycket pengar för en stol.

Jag gillar den - jämfört med Malmstolen 4000 på jobbet är den lätt och följsam, men jag har en tendens att sitta skräddare och det är den inte jättebra för. Hårda kanter. Men det kanske är en bra sak, designen tvingar in en i en mer ergonomisk ställning Inte ett tecken på slitage än så länge. Det är helt klart en elegant pjäs i vardagsrummet, designen gör mig glad varje gång jag ser den.

Såg att den för 12k har fixed posturefit, är det de du har med? För finns en till med adjustable och kostar ca 18. Hittar inget om det på nätet knappt, så vet inte vilken av dom man bör välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@robajn: Ah nej, min är justerbar. Fick skruva lite i den för att det skulle kännas bekvämt, men borde nog gå att ta bort den om det behövs också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollhax:

@robajn: Ah nej, min är justerbar. Fick skruva lite i den för att det skulle kännas bekvämt, men borde nog gå att ta bort den om det behövs också.

Är du nöjd med DPJ? Var det en helt ny, oanvänd stol du fick?
De hävdar att de är en officiell återförsäljare, men finns inte listade på hermanmiller.com.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Är du nöjd med DPJ? Var det en helt ny, oanvänd stol du fick?
De hävdar att de är en officiell återförsäljare, men finns inte listade på hermanmiller.com.

Japp, de fungerade bra. Det var en ny stol ja, åtminstone så vitt jag kan avgöra

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Är du nöjd med DPJ? Var det en helt ny, oanvänd stol du fick?
De hävdar att de är en officiell återförsäljare, men finns inte listade på hermanmiller.com.

Jag beställde via Input Interior som beställer via Ergonomic Office i sthlm. Dom är officiella, finns på herman millers hemsida. Min beräknas komma nästa vecka

Permalänk
Medlem

Jag har också en Herman Miller Aeron och kan bara säga att den är riktigt, riktigt bra och jag tror den blir ännu bättre under sommartider när det blir varmt och svettigt tack vare meshtyget. Har velat ha en Aeron i många år (är därför nog inte så objektiv) och nu när man ändå sitter hemma så var det dags att investera. Kom över min stol sjukt billigt här på forumet av en ren slump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joabor:

Jag har också en Herman Miller Aeron och kan bara säga att den är riktigt, riktigt bra och jag tror den blir ännu bättre under sommartider när det blir varmt och svettigt tack vare meshtyget. Har velat ha en Aeron i många år (är därför nog inte så objektiv) och nu när man ändå sitter hemma så var det dags att investera. Kom över min stol sjukt billigt här på forumet av en ren slump.

Vad fick du ge?