Permalänk
Medlem

Gruppfoto

Nästa blir ett 40%. Började med att vilja ha en dedikerad knapp för allting. Nu låter det här med att "ta tangenterna till fingrarna istället för fingrarna till tangenterna" rätt tilltalande.

Helst skulle jag vilja kunna snickra ihop en egen "station". Lite retrofuturistiskt - tänk 2001: A Space Odyssey. Tangentbord och diverse knappar inbyggt i skrivbordet på nåt snyggt sätt.

Permalänk
Medlem

Azio RCK och RCM

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Använder mig av två stycken Ergodox. Ett hemma, DIY-kit köpt från mechmarket på reddit, gröna switchar. Klicketiklick. Och ett Ergodox EZ på jobbet med röda. Kablar från ClarkKable.com. Bytte faktiskt till de hemgjorda handledstöden att ha på jobbet då jag tycker de är bekvämare, och jobbets tangentbord används mer.

Work-dox:

Home-dox:

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem

Gick med i 9009-klubben. Lite besviken på Å och Ä som är lite längre ned på tangenten än alla andra tecken (https://i.imgur.com/oeMgnsv.jpg). Men får duga, tills vidare

Ser fram emot Enjoypbt Shuro/Kiro och GMK Oblivion v2.

Varmilo VA88M

Varmilo VB21M

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Mitt första egenbyggda tangentbord Det är ett KBD67 med smorda Gateron Yellow och Epbt BoW.

Permalänk
Medlem

@Johan321: Grymt bra layout, och snygg bräda! Är det något du saknar i den layouten?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Johan321: Grymt bra layout, och snygg bräda! Är det något du saknar i den layouten?

Inget alls faktiskt! Det har allt jag behöver och lite till. I och med att det är fullt programmerbart via QMK så går det att anpassa helt efter eget tycke och smak

Permalänk
Medlem

LZ GH v2

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Ducky - Year of the dog

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@Antte: Fick mitt Anne Pro 2 i helgen till slut. Postnord-appen glömde notifiera så jag visste inte att det var framme förrän jag manuellt uppdaterade. Däremot fick jag inga extra kostnader för hanteringen, så jag får väl vara lite nöjd ändå.

Tangentbordet är jag otroligt nöjd med, välbyggt, tungt, stabilt och snyggt!

Jag valde ett vitt AP2 med Kailh Box Browns och fick ett par cmyk-modifiers på köpet (därav magenta esc). Brädan känns stabil, brytarna och capsen är rätt tunga och låter mysiga (förutom space som har ett lite ljudligare, dovt "thunk" än de andra tangenterna. Ska se om det ändras om jag sätter o-ringar på stabilizerna). Medföljande kabel är rejäl, lång och sitter stadigt i jacket. Måste för övrigt ge props till aliexpress-säljarens transportförpackning, oerhört väl skyddat paket i en sorts bubblewrap-hylsa:

Jag drog också hem obinslabs mjukvara för programmering, den har enkelt interfejs och enkla funktioner. Jag använder tap-funktionen på det nedre högra modifier-klustret (jag använder aldrig höger alt/ctrl/shift till annat) och ska försöka lista ut hur jag får [left alt + 4] att agera [left alt + F4] då det är det enda jag saknar från större bord än så länge.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med kvalitet på både funktion och estetik, speciellt för en totalkostnad på ganska precis 800kr! Kvar är att beställa vit, trådlös mus, xxxl-musmatta och ett nytt skrivbord.

Edit: flyttade inlägget från "Vilket tangentbord ska jag köpa?"-tråden då jag insåg att det kanske passade bättre in här.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Jadu, frågan är vad jag är påväg att ge mig in på, noll budget och sugen på något "nytt"..
tanken är att värma upp lite först:
Infinity - byta ut åtminstone alphas mot quiet clicks med lite vintage alpskompatibla fulcaps.
Nerd60 - bort med alla switchar/plate.
- och går det bra så långt lutar det åt att Blåtandsmodulen+smd-komponenter från Mobiken och Switcharna från B.face flyttar eller förgörs i ett försök att få över dom på Nerd60n, som i sin tur hamnar i antingen ett Aliexpress plastcase eller det från B.Facen, som båda behöver moddas för batteri.

ett Tofu HHKB / XD64-60 HHKB / Tokyo60 / Tina-C HHKB-case och en uppsättning clears eller Zealios hade nog varit smidigare.
och varför la jag inte till blåtandskit på sidan om Nerd60n? >_<

Permalänk
Medlem

Fick till slut, efter mycket om och men, hem switchar till mitt Tada68
BOX Royals i ett TADA68-kit från kbdfans

Inte helt nöjd med mig själv då jag lyckades montera många switchar med lite rotation, vilket ser illa ut iom att tangenterna inte bildar räta linjer, men mycket trevligt att frångå de mjuka switchar som sitter i typ alla fabrikstillverkade tangentbord.

Permalänk
Medlem

Mitt första handvirade tangetbord, nu är det bara börja planera inför nästa projekt.

Visa signatur

Fractal Design R5 |Intel Core i7 4790K | Asus Z97-A | Cooler Master Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix | Evga SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 8GB | Crucial MX100 256GB | WD Green 1TB | Windows 10

Permalänk
Medlem

@Release:

Snyggt!

Köpte faktiskt själv också ett Anne pro 2 härom dagen och fick hem det igår.

Överlag är jag nöjd, men det var ett par småsaker som jag inte riktigt gillade, till exempel att en skruv föll ur tangentbordet då jag jag lyfte upp det samt att usb pluggen sitter snett i lådan så det kräver en del vridande och vändande för att få inkopplat usb.

Men förutom det så är jag som sagt mycket nöjd

Nästa steg är väl att i något skede försöka sig på att bygga ihop ett eget tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antte:

@Release:

Snyggt!

Köpte faktiskt själv också ett Anne pro 2 härom dagen och fick hem det igår.

Överlag är jag nöjd, men det var ett par småsaker som jag inte riktigt gillade, till exempel att en skruv föll ur tangentbordet då jag jag lyfte upp det samt att usb pluggen sitter snett i lådan så det kräver en del vridande och vändande för att få inkopplat usb.

Men förutom det så är jag som sagt mycket nöjd

Nästa steg är väl att i något skede försöka sig på att bygga ihop ett eget tangentbord.

Verkar vara ganska mycket lotto när det kommer till Anne Pro beroende på vilken säljare man köper av, köpte mitt Anne Pro från Banggood och där var usbporten sne somfan så fick löda om det men med mitt Anne Pro II från AliExpress så har jag inga klagomål alls!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@Antte: wtf? Mitt är superfräscht, allt sitter där det ska och det nästan sjunger när jag skriver på det. Jag vet inte varifrån du beställde, jag valde en säljare på Aliexpress med gott om goda omdömen och de verkar ha varit seriösare.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Fick hem ett GMMK Compact (https://www.pcgamingrace.com/products/the-glorious-gmmk-compa...) som jag hade tänkt använda för att testa lite switchar. Det är "hotswappable" (första tangentbordet någonsin i iso som är det?). Men nu är jag förvånad över hur välgjort tangentbordet är. Känns... väldigt, väldigt bra. Stabilt. Ganska tugnt. Lite inkörningsproblem pga dålig manual men nu är enda minuset att en del tangenter blir lite snea..

Många av deras mappningar är lite märkliga, så jag rekommenderar verkligen att man köper en usb till usb konverterare (https://geekhack.org/index.php?topic=69169.0) så man får lite ordning på det med hjälp av tmk.

Undrar vad de tänkte när man kan byta plats på FN och Caps Lock men inte Control och Caps Lock..

Kör Kailh Box White just nu. Tror jag gillar dom. Ska prova olika switchar nån vecka i taget och sen investera i någonting riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Plockade upp ett Keyboardio häromdagen:

Regnbågsspya var ju intressant...

Jag hade ett ErgoDox för några år sedan, men kom aldrig riktigt överens med det. Framförallt då jag tyckte det var för stort för mina händer, jag hade helt enkelt svårt att nå utan att flytta händerna - inte riktigt tanken med layouten. Att skippa bottenraden känns så här i början som en vinst, men i övrigt är jag inte riktigt såld ännu. Cherrys G80-5000 är fortsatt min favorit bland delade tangentbord.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett litet paket idag

Ett Norbatouch Alu case i Enigma Grey ifrån omgång 3.1415

Nu ska mitt dämpade Novatouch TKL strax få nytt hem och ska bara bestämma vilka caps som ska sitta på det hela nu.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fick hem min nya leksak från Kina idag. Nöjd som tusan med denna bräda, även om jag skulle klara mig utan macropaden till vänster på den vänstra halvan.

Permalänk
Avstängd

Riktigt nöjd med mitt nya Vortex Pok3r RGB White med cherry mx brown.

Permalänk
Skrivet av Khers:

Plockade upp ett Keyboardio häromdagen:

https://i.imgur.com/Uw8l3SB.jpg

Regnbågsspya var ju intressant...

Jag hade ett ErgoDox för några år sedan, men kom aldrig riktigt överens med det. Framförallt då jag tyckte det var för stort för mina händer, jag hade helt enkelt svårt att nå utan att flytta händerna - inte riktigt tanken med layouten. Att skippa bottenraden känns så här i början som en vinst, men i övrigt är jag inte riktigt såld ännu. Cherrys G80-5000 är fortsatt min favorit bland delade tangentbord.

Ser riktigt nice ut! Vad fick du betala? Jag kom _aldrig_ överrens med ErgoDox, kör Matias Ergo Pro som daglig driver idag men man kan aldrig ha för många tangentbord. Skicka gärna uppdatering när du använt det ett tag..

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7-6700K
GPU: Nvidia RTX 2080 Ti
RAM: 32 GB

Permalänk
Medlem

Köpte en "grab bag" från PimpMyKeyboard och lyckades få ihop en "full" layout! (bytt några caps som var fel dock, men annars är det som synes på bilden). Om någon råkar sitta och trycka på en SA ISO enter-cap så hojta till.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Blev lite nya caps då jag märkte att jag inte klarar av annat än Cherry profil nuförtiden.

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett par SA ISO keycaps!

Finally complete, tack vare @Quicken !

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Schysst! Vilka keycaps är detta?