SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Kör min daily driver, en Seiko Prospex på läder-zulu

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Jag har några olika klockor för olika tillfällen. Bla annat köpte jag också en sån där för att ha som billig "tål-allt-slit-och-släng klocka" som man kan ha när man är ute på diverse semesteräventyr. (bara det att "lumen" lyser konstant är ju guld värt)
Dock tänkte jag mig inte riktigt för och badade med den några gånger... Varning... Armbandet pajjar så det sjunger om det om man badar med det(klantigt av mig men jag trodde dom preppat lädret så man skulle kunna bada lite givet klockans äventyrs-branding) .
Bytte ut armbandet mot svart gummi från ngn tysk sajt. Blev riktigt najs!

Tack för varningen! Har läst att några av deras läderband är märkta "water resistant" och har blivit behandlade för att tåla vatten bättre. Mitt band har dock ingen sådan märkning och jag lär hålla mig från att bada med den. Kan också tänka mig att ha ett band av gummi, får kolla upp det.

@glemmy Haha jag tänkte samma sak! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

@Woaini: Lagom när man räknar en klocka för nästan 9000 för billig "tål-allt-slit-och-släng klocka"

Haha. Ja kanske lite slarvigt formulerat. Jag har den enklare varianten som är billigare. (har dag & datum).

Hur som, tycker det är en grymt bra klocka rent funktionellt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte precis en Seiko SRPB69J1. Present till mig själv då jag snart tar examen.

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem

Jasså, det handlar alltså inte om klockfrekvenser på ARM-processorer...
😢

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Medlem

Nytt

Det blev en Grand Seiko.
SBGA375G

Permalänk
Medlem

@KaZZoA: Snygg!
Lutar åt en snowflake ... men är lite tveksam om jag verkligen behöver den

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem

@MrWIB:

Valet stod mellan snowflake och denna. Jag valde denna då jag redan har en titanium baby snowflake
Färgen på denna är helt galen, och spring drive är otroligt att se på!

Permalänk
Medlem

Casio GA-110TS

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet, Glycine Combat Sub Bronze.
Blir till att experimentera lite med armbandet, försöka hitta något som passar bra med bronsfärgen och det rödbruna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

Det blev en Grand Seiko.
SBGA375G

https://i.imgur.com/HC9OoUQl.jpg

Grattis! Planerar att min nästa klocka ska bli en SBGV223

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Grattis! Planerar att min nästa klocka ska bli en SBGV223

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Jag provade faktiskt champagne-versionen av den! Blir bra val

Permalänk

Jag gillar färgade urtavlor och särskilt blå. Hade sparat till Submariner ett tag men så mellanlandade jag i Zürich en gång och gick runt i butiker, såg en Tissot i en monter och blev såld.

Ref: T086.407.11.041.00

Den har allt jag vill, stilren, i mitt tycke vansinnigt snygga vävda detaljer på sidorna av boetten, automatisk och blå. Dessutom inte så fasligt dyr, ca 6-7k hos gråhandlare men jag gav strax under 8 hos en auktoriserad. Nästa köp är en ultraljudstvätt..

Permalänk
Avstängd

Rockar tudor som vanligt.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Kör för tillfället en Seiko SKX009 på ett crafter blue gummit. Riktigt nöjd måste jag säga, funkar till allt.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Min första automatiska och även min första mekaniska klocka i vuxen ålder. Den är kanske lite malplacerad bland alla fina klockor här men på grund av priset en klocka som man vågar experimentera med.

Den fortade sig ungefär 30 minuter på ett dygn när jag fick den! Nu har jag fått ner den till drygt en minut så det börjar bli bättre. Jag har polerat upp den lite så de värsta skavankerna försvann. Armbandet är verkligen ingen höjdare så det blir till att byta ut den framöver.

Jag har inte lyckats hitta någon tillförlitlig information om modellen och har ingen aning om årgång. Det enda jag hittade var att den kan vara från slutet av 70-talet eller början av 80-talet men det käns som att det kan vara vad som helst. Om någon har bättre koll så skulle det vara kul att höra.

Permalänk
Medlem

Fin retro, skulle sitta fint med er stålarmband känner jag. Kanske ett elastiskt t.o.m. https://www.bazaargadgets.com/se/18mm-siliver-farg-elastisk-r...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

@glemmy: Bra idé!
En sån får det nog bli för det borde väl passa den eran och klockor med dolda skänklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swivl:

@glemmy: Bra idé!
En sån får det nog bli för det borde väl passa den eran och klockor med dolda skänklar.

Obs det verkar vara en halvseriös sida, finns bättre återförsäljare. Såhär i efterhand skulle länkat endast bilden 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Casio AE-1400WH-1AVEF

Permalänk
Medlem

Ingen just nu då batteriet är slut, inte orkat lämna in den och känner samtidigt för att köpa en ny men har fan inte råd

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Casio A178WGA-1A

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ny nato band till min Omega Seamaster Diver 300M. Blev fint tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Livsnjutare 😎

Blev en uppgradering till ny Apple Watch.

Hoppar upp till serie 4 på 40mm i rostfritt stål tillsammans med en rostfri milanesisk loop, för att matcha look'en.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Kör en vad jag skulle kalla "små-retro" modeklocka. Extremt trevlig och lättsam klocka som fått ovanligt mycket komplimanger gentemot de andra klockorna jag kör med!

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Casio B640WD-1AVEF

Permalänk
Medlem

Casio Pro Trek PRG-240-1ER

Permalänk

Garmin Forerunner 245 Music

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Medlem

Casio A168WG-9
Casio F91W-1
Antima ...

Den svarta F91W-1 är tydligen populär bland terrorister
https://en.wikipedia.org/wiki/Casio_F-91W