Dayz Standalone - Nyöppnad 1PP 24/7 server

Permalänk

Brukar inte kommentera något på sweclockers. Men jag och tre polare till började lira på servern igår. Vi älskar den men fan vad mycket zombies det är 😂

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av psykiskanka:

Brukar inte kommentera något på sweclockers. Men jag och tre polare till började lira på servern igår. Vi älskar den men fan vad mycket zombies det är 😂

Visst ere nice? xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

Var precis inne på servern för första gången, spawnar i Stary Sobor och flickvännen i Novy Sobor. AWESOME!

Börjar promenera mot NWAF, och hör på vägen hur någon vaskar enorma mängder bly. big deal tänker vi och fortsätter eftersom vi är nyspawnade med inte mycket mer än en makarov än så länge. börjar loota baracker och hör inget mer än oss själva på några minuter.
Men ser plötsligt ett camp någon börjat bygga på ett tak så vi knallar helt sonika in för att kolla. väl inne blir tjejen skjuten av någon som sitter och campar i trapphuset på översta våningen. Jag står en våning under henne och skjuter fanskapet med hälften av mina 6 kulor rakt i skrevet. Death by castration.. nu är jag fullgearad med SVD, gunwrap och absurda mängder ammo.

Ville bara komma in och säga tack. Bästa skrattet på länge, till och med sambon som dog skrattade ihjäl sig.

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasaduras:

Var precis inne på servern för första gången, spawnar i Stary Sobor och flickvännen i Novy Sobor. AWESOME!

Börjar promenera mot NWAF, och hör på vägen hur någon vaskar enorma mängder bly. big deal tänker vi och fortsätter eftersom vi är nyspawnade med inte mycket mer än en makarov än så länge. börjar loota baracker och hör inget mer än oss själva på några minuter.
Men ser plötsligt ett camp någon börjat bygga på ett tak så vi knallar helt sonika in för att kolla. väl inne blir tjejen skjuten av någon som sitter och campar i trapphuset på översta våningen. Jag står en våning under henne och skjuter fanskapet med hälften av mina 6 kulor rakt i skrevet. Death by castration.. nu är jag fullgearad med SVD, gunwrap och absurda mängder ammo.

Ville bara komma in och säga tack. Bästa skrattet på länge, till och med sambon som dog skrattade ihjäl sig.

Fyfan va episkt, haha!

Jävligt kul med så tung action på en gång. Ni får gärna hänga med på PVP event imorgon lördag, kommer bli riktigt kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Roligt med en server! Jag och min kompis kommer lätt att spela på denna!

Tycker ni det funkar bättre med alla dessa fler Infected?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levon:

Roligt med en server! Jag och min kompis kommer lätt att spela på denna!

Tycker ni det funkar bättre med alla dessa fler Infected?

Kul med fler glada överlevare! Hoppas ni kommer med på nästa event också.

Om det funkar bättre med fler infected var en lite konstig fråga, haha. Låt mig säga som så att du avfyrar inga skott i städerna i onödan iaf, för det får man sota för. 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Current Mods on the server:

PaintIt
BleedTrail
DisableBaseDestruction
DisableUnmountBarbedWire
Classic Names & Descriptions
Camo Net Plus
Better Combination Lock
IncreasedLumens
MosinScope
Mass Overhaul Items
MoreGuns
Eternal Day

These need to be subscribed to and activated in the Dayz launcher in Steam. Then you press play in the launcher and connect to the server via the regular server browser. Or use the DZSALAUNCHER to log on.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Uppdateringen som kom nyligen har infört en massa roliga saker i spelet som vi överlevare väntat länge på! Sedanen, smershvästen, FAL!!!

Många av de mods vi hade har dock slutat fungera så nu går servern på "lifesupport" kan man säga tills modskaparna har uppdaterat sina mods.

Modlistan (tills vidare):
Bleedtrail
Disablebasedestruction
Mosinscope
IncreasedLumens
Classic Names

Modlistan uppdateras hela tiden så enklast är om ni går med i vår discord-server där modlistan uppdateras så fort något ändras!
https://discord.gg/6ZKyPM5

Ha det!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Är denna server fortfarande aktiv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyllman:

Är denna server fortfarande aktiv?

Ja servern är uppe men vi tampas med pop-problem. Tänkte testa lite grejer i helgen för att se om folk kan börja dras till servern återigen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Ja servern är uppe men vi tampas med pop-problem. Tänkte testa lite grejer i helgen för att se om folk kan börja dras till servern återigen.

Skickades från m.sweclockers.com

Se där ja, suveränt 👍🏻 försökt komma in men blir bara bad version. Antar att jag måste ta hem några mods är det genom Dayz Launcher?

Permalänk
Medlem

Detta låter ju kul. kanske får köpa DayZ och kolla in eran server

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gyllman:

Se där ja, suveränt 👍🏻 försökt komma in men blir bara bad version. Antar att jag måste ta hem några mods är det genom Dayz Launcher?

.. jepp, använd launchern.. den tankar ner allt automagiskt. Om det är någon som skulle vilja köra tillsammans så skicka PM eller lägg till mig på steam (samma namn). Har inte spelat på länge nu för det var typ aldrig någon inne och spelade, men skulle gärna teama upp och försöka bygga någon bas, osv..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Låter intressant.. Kan tänka mig att testa spelet för första gången på ett par år... Men jag verkar ha blivit gammal och trög.. Förstår inte riktigt hur launchern fungerar. Får jag igång det kan jag gärna tänka mig att teama upp om någon vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Claes:

Låter intressant.. Kan tänka mig att testa spelet för första gången på ett par år... Men jag verkar ha blivit gammal och trög.. Förstår inte riktigt hur launchern fungerar. Får jag igång det kan jag gärna tänka mig att teama upp om någon vill.

Vi har gått tillbaka till vanilla nu så du borde hitta server I in-game browsern. Vi gjorde det valet då innehållet blivit så pass bra i spelet, modsen ger bara huvudvärk just nu.

Gå med i vår discord så hjälper vi dig gärna att komma igång 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Till alla som skrivit:

Vi har gått över till vanilla nu och kommer fortsätta tweaka servern till våra preferenser. Det är mer loot, mer zombies och förhoppningsvis mer folk snart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Kom igen o börja spela nu 👍🏻 inge roligt att spela och aldrig stöta på någon 👌🏻🤘🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyllman:

Kom igen o börja spela nu 👍🏻 inge roligt att spela och aldrig stöta på någon 👌🏻🤘🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Jag och tre andra lirar väldigt ofta och har redan smällt upp en stor bas 😉

Har sett ett gäng ryssar lira på servern och ett par finnar och norrmän också. Man får hoppas på att folk hittar in på servern helt enkelt.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tekanna218:

Jag och tre andra lirar väldigt ofta och har redan smällt upp en stor bas 😉

Har sett ett gäng ryssar lira på servern och ett par finnar och norrmän också. Man får hoppas på att folk hittar in på servern helt enkelt.

Jaha se där ja 👍🏻 tror jag sprungit igenom alla militär ställen, sprungit från kamenka till berezhino utan att stöta på någon till och med varit på alla airfield

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ansökte om att få joina idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Ansökte om att få joina idag

Du behöver inte ansöka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyllman:

Du behöver inte ansöka

Skickades från m.sweclockers.com

Nja vi har satt upp discordservern så man måste aktivt ansöka om tillgång till voice kanalerna och så. Vi har gjort så för att undvika irriterande botar och spammers.

Men själva dayzservern är alltid online och tillgänglig för alla!

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

Hej alla,
länge sedan jag postade på sweclockers.

Jag har kört på servern i några dagar, skönt att vara tillbaka i Chernarus efter 1,5 år.
Tycker servern rullar på bra, lite segt ibland att den inte har så många samtidigt spelande. Men har i alla fall träffat på en på NWAF som inte sköt mig, samt några som raidade bas mitt i natten. Spännande att ligga och titta i buskarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlMarklund:

Hej alla,
länge sedan jag postade på sweclockers.

Jag har kört på servern i några dagar, skönt att vara tillbaka i Chernarus efter 1,5 år.
Tycker servern rullar på bra, lite segt ibland att den inte har så många samtidigt spelande. Men har i alla fall träffat på en på NWAF som inte sköt mig, samt några som raidade bas mitt i natten. Spännande att ligga och titta i buskarna

Trevligt med nya själar som strosar runt. Vi hade en rätt bra turnout nu när det var långhelg. 15 Pers i ett antal timmar vilket var roligt!

Fortsätt spela på så lär det komma in fler och fler. Lycka till där ute!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Medlem

Hejsan! Lirat en hel del i veckan... Vart länge sedan jag spelat Dayz. Vart tyvärr en bugg idag så ett tält jag släpat på en bra bit gick plötsligt inte att ta upp, det sammanföll med att dörrar o andra prylar jag hittade inte gick att ta upp.

Annars har det rullat på ok, haft lite svårt att hitta vatten tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Hejsan! Lirat en hel del i veckan... Vart länge sedan jag spelat Dayz. Vart tyvärr en bugg idag så ett tält jag släpat på en bra bit gick plötsligt inte att ta upp, det sammanföll med att dörrar o andra prylar jag hittade inte gick att ta upp.

Annars har det rullat på ok, haft lite svårt att hitta vatten tycker jag.

Det lät konstigt. Var det i samband med en serverkrasch eller så? Vatten finns i de flesta städer i sådana klassiska brunnar. Finns utmärkta på kartan 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk

Vad är generella inställningen på folk på servern, är det KOS eller är folk generellt vänliga?

Använder någon ingame radio eller kör alla via discord? (har ansökt)
Tex om man vill trada eller något (har tex stort tält jag gärna byter mot mindre)

Kan man se när servern startar om? Så man inte sätter sig i bilen och börjar åka (och tappar bort bilen)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlMarklund:

Vad är generella inställningen på folk på servern, är det KOS eller är folk generellt vänliga?

Använder någon ingame radio eller kör alla via discord? (har ansökt)
Tex om man vill trada eller något (har tex stort tält jag gärna byter mot mindre)

Kan man se när servern startar om? Så man inte sätter sig i bilen och börjar åka (och tappar bort bilen)

Skickades från m.sweclockers.com

Först och främst så har vi inga restarts. Servern kraschar till och från men är olika hur ofta det händer. Ibland när servern är tom så kan jag köra en manuell omstart bara för att.

Trading är på eget bevåg och blir man lurad så blir man.

Den generella mentaliteten på servern är väl vänlig. Men jag tror inte många vågar hälsa på folk som håller vapen i händerna. Men överlag rätt balanserat med vänlighet och banditeri.

Tror de flesta kör discord men det är fritt fram att använda in-game coms och radio. Textchatten är dock off limits.

Visa signatur

“You don’t fear death, you welcome it. Your punishment must be more severe.”
- Bane

Permalänk
Skrivet av Tekanna218:

Först och främst så har vi inga restarts. Servern kraschar till och från men är olika hur ofta det händer. Ibland när servern är tom så kan jag köra en manuell omstart bara för att.

Trading är på eget bevåg och blir man lurad så blir man.

Den generella mentaliteten på servern är väl vänlig. Men jag tror inte många vågar hälsa på folk som håller vapen i händerna. Men överlag rätt balanserat med vänlighet och banditeri.

Tror de flesta kör discord men det är fritt fram att använda in-game coms och radio. Textchatten är dock off limits.

Ok, jag var på NW och plötsligt fick jag no message recieved här om dagen, var runt kl 0020. Så tänkte om det fanns en timer runt 12 slaget.

Ja, vet riskerna med trading, tänkte om alla var KOS så är det ingen idé att ens försöka. Får väl ropa Dormamu, i have come to bargin så får vi se vad de säger

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Tekanna218: Jo var nog en serverkrash för då jag logga ut o senare in igen så funkade det som vanligt. Men kläderna jag hade på mig var betydligt sämre skick än innan konstigt nog? Att vatten brunnarna vart utsatta på kartan har jag inte tänkt på...