Permalänk
Medlem

Brer man på den gropiga sidan vill man ju bara verka speciell. Nä, plana sidan ska det bres på.

Permalänk
Medlem

@iller: arent you fun at parties

Permalänk
Medlem

Eftersom det är defftider blir det ett tunt lager på den plana sidan. Resten av året är det bara att gå bananas och fylla ut kratrarna ordentligt (därav behovet av föregående mening).

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Plana eller gropiga sidan spelar ingen roll. Men gropiga är så klart den bästa sidan.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

@iller: arent you fun at parties

I pick battles that are more enjoyable

Skall jag tillföra något får jag säga att jag brer på båda sidorna. Men oftast på den gropiga.

Däremot äter jag delikatessknäcke utan något som helst smör eller pålägg, torrt som snack till ex. kaffe.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag har en kompromiss som jag tror kommer göra alla nöjda! Vad sägs om att vi alla slutar bre någondera sidan och istället brer längs med kanten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tja, för det första finns det fler knäckebröd än falurågrut och liknande med stora gropar.

Men ska jag äta knäcke så den med gropar såklart, ska jag äta något kalorisnålt så äter jag något roligare. Brer man på den platta sidan är man antingen fattig eller har något jävla skit som Lätta som man kräks av.

Knäckebröd behöver lite glidmedel också, torrt helvete annars.

Kör på hur mycket glidmedel på den platta sidan som du vill, vill du verkligen visa att du har pengar så är det ingen som tvingar dig att köra kräkmedel, byt till rysk kaviar (extra tjockt lager) dubbla uppsättnignar och vaska ena mackan.

Den italienska odlade varianten kostar 26.000 kr/kg

Permalänk
Medlem

äre knäckehäxan igång med en ny tråd igen?
https://www.youtube.com/watch?v=IVmVnvIZGsA

Well, det är ganska logiskt att den plana sidan är botten och den gropipa är överdelen man brer på.
givetvis väljer folk bre på den undre delen istället för mindre smör/smörsmak, men det betyder inte att man gör rätt, man är annorlunda helt enkelt.

det är okej att vara annorlunda

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Jag har en kompromiss som jag tror kommer göra alla nöjda! Vad sägs om att vi alla slutar bre någondera sidan och istället brer längs med kanten?

Vilken av de fyra kanterna eller, ve och fasa, flera av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vilken av de fyra kanterna eller, ve och fasa, flera av dem?

Vänstersidan. Folk som brer på högersidan är ju inte riktigt kloka.

Permalänk
Medlem

Alltså, om man har det man brer liggandes på rätt sida (dvs botten nedåt för de som inte vet skillnad på rätt och fel) så finns det ju bara en sida att smöra...? Och därmed bara ett svar. Enkelt. Självfallet räknas inte "sidorna" längs alla kanterna då dess area inte når över >1/3 av de andra sidorna tillsammans.

Sedan om man beter sig så illa, ociviliserat och barbariskt att man lägger det skall smöras åt fel håll bör man sättas på en busshållplats långt ute i ingenstans och skämmas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

Med en smörkniv!

Permalänk
Medlem

Ibland brer jag på ena, och ibland på andra.

Med gropar får jag små fickor av extra smak, och med plant får jag jämn fördelning.

Ett bättre sätt att kontrollera folks irrationella tankar från barndomen: vilken sida 'ska' man breda rutknäcke på?

Permalänk
Medlem

Smör är livet, finns bara en sida där allt smör får plats

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naga:

Den platta sidan är platt av en anledning, det är undersidan, som är gjord för att ligga nedåt. Givetvis brer man den gropiga sidan.
nackdel: det blir smörgropar
fördel: man gör rätt.

>Gjord för att ligga nedåt.
<Båda sidor kan ligga nedåt utan problem
>Smörklumpar är yuck

Permalänk
Medlem

Plana sidan!

Skönt att vi får denna fråga utrett.

Permalänk
Medlem

Jag tippar på att denna tråd kommer hamna på sweclockers framsida under helgen.....

Permalänk

En lördagskväll som denna skall man självklart bre på den gropiga sidan. Allt annat vore klent, fjantigt, löjligt och deprimerande!

Permalänk
Medlem

Har stört mig på detta länge faktiskt utan att säga något till någon, för mig är det självklart att bre på den plana sidan.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag brukar bre på båda sidorna

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Ovansidan.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kern:

Man brer ju på den plana sidan. Den gropiga ska ligga mot underlaget så att luft kan flöda igenom och hålla härligheten krispig och sval. Jag menar, hur svårt kan de vara...

Det finns även en studie av Bonnes-Institutet i Schweiz som kommer till slutsatsen att plana sidan är gynnsammast. Det är för övrigt samma institut som fastslagit att kön är en social konstruktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Brer på "vanliga" sidan nu för tiden men när man var yngre så var det tvärt om

Visa signatur

Ryzen
1080ti

Permalänk
Medlem

gropiga såklart, men om jag har ost så skippar jag smör

Permalänk
Medlem

@Naga: Du kränger väl knappast dina däck på bilen ut och in och kör med den plana sidan utåt/nedåt?
Men grattis, du har vunnit första pris i "Hur man INTE brer smör på en smörgås".
Avgå!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Det ultimata I-landsproblemet, vem bryr sig...

Permalänk
Medlem

Självklart den gropiga sidan. Den plana är ju undersidan - den har legat mot plåten. Serverar ni kanelbullar med botten upp också?

Ytterligare en fördel med att smöra på rätt sida är att det fastnar mer smör i groparna, så det blir mer av det goda!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag brer på gropiga sidan och vet inte om jag någonsin sett någon som brer på den andra sidan. Den andra "platta" sidan ser ju märkbart fulare ut, antagligen ska den vara neråt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Inte alls

Permalänk
Medlem

Körde på den gropiga sidan när jag var yngre, men nu är det alltid den platta.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers