Half-Life inspirerat VR spel - Boneworks

Permalänk
Medlem

Half-Life inspirerat VR spel - Boneworks

Ser ut som en liten återuppväckning av VR är på G
Hittade inte mycket om detta i forumet, men skickar med en länk till tuben om någon missat Boneworks

https://www.youtube.com/watch?v=352Hmh0b3Ps

PS. Finns fler och längre videos med mer ingående info.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Förstår inte hypen med detta "spel", har spelat en hel del VR spel och denna titeln ser ut och falla i facket, "Coolt spel som är roligt i 1,5 timma". Men hoppas jag har fel

Permalänk
Medlem

Nybliven Rift S-ägare här som har lirat nån timme nu. Sjukt coolt spel, däremot så tog det stopp då jag upplevde "motion sickness" för första gången. Är nog på grund av ren ovana så måste väl nöta lite nu innan Alyx släpps.

Ska bli riktigt kul att spela igenom det men jag kommer nog vänta lite då jag hört att checkpoint-systemet ska vara rätt kasst. Får hoppas att detta fixas, Brandon Latsch verkar iallafall lyssna på fansen och tar in all feedback han kan.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Förstår inte hypen med detta "spel", har spelat en hel del VR spel och denna titeln ser ut och falla i facket, "Coolt spel som är roligt i 1,5 timma". Men hoppas jag har fel

Jag kan säga att redan nu så känns det som ett next gen VR-spel. Sättet hur man interagerar med saker känns ground breaking på något sätt. Har förvisso bara lirat en handfull VR-spel innan men inget kommer i närheten av detta.

Sen är väl animationer och annat lite småbuggigt ibland, men vafan det är en studio på några få grabbar som levererar ett spel som detta. Det märks att dom jobbat väldigt hårt på det.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Nybliven Rift S-ägare här som har lirat nån timme nu. Sjukt coolt spel, däremot så tog det stopp då jag upplevde "motion sickness" för första gången. Är nog på grund av ren ovana så måste väl nöta lite nu innan Alyx släpps.

Ska bli riktigt kul att spela igenom det men jag kommer nog vänta lite då jag hört att checkpoint-systemet ska vara rätt kasst. Får hoppas att detta fixas, Brandon Latsch verkar iallafall lyssna på fansen och tar in all feedback han kan.

Om du får motion sickness så sluta spela direkt och spela inte på hela dagen.
Jag har hört att försöker man kämpa sig genom enda så riskerar man att bli permanent "allergisk" mot VR.
Så ta det lugnt så växer "vr-benen" ut till slut

Ett tips, jag brukar gå/jogga på stället då jag rör mig i vr spel där det är "free locomotion" på så sätt stimulerar man balanssinnet i örat så man inte får åksjukan.

Ska köpa det här spelet till helgen.
Jag har bara ett Lenovo explorer headset och det var problem med wmr headset en vid release

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Om du får motion sickness så sluta spela direkt och spela inte på hela dagen.
Jag har hört att försöker man kämpa sig genom enda så riskerar man att bli permanent "allergisk" mot VR.
Så ta det lugnt så växer "vr-benen" ut till slut

Ett tips, jag brukar gå/jogga på stället då jag rör mig i vr spel där det är "free locomotion" på så sätt stimulerar man balanssinnet i örat så man inte får åksjukan.

Ska köpa det här spelet till helgen.
Jag har bara ett Lenovo explorer headset och det var problem med wmr headset en vid release

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipsen, ska absolut tänka på det nästa gång.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Har kört detta spelet ca 11 timmar. Tog mig runt 7 timmar att klara spelet. Man kan nog klara det snabbare än vad jag gjorde dock. Kan precis som andra också påpeka att detta spelet orsakar en del åksjuka jämfört med andra spel. Så man får pausa lite då och då.

Inte ett perfekt spel, men jag känner att det defenitivt är värt priset. Klättra med crowbar ftw.