Permalänk
Medlem

Hitbox/hitreg 2019...

Och det är samma sak även när man kör lokalt mot botar i 128 tick. Fortfarande ett av de spel jag spelar och gillar mest men ibland känns det mer som lotto...och Valve verkar mest ägna sig åt kosmetiska förändringar.

Ska man våga hoppas på att Valve någonsin ger CS GO lite kärlek igen med en ny motor osv? Det är ju inte så konstigt i sig om ett spel från typ 2012 uppvisar lite åldertecken 7-8 år senare.

(Videon i sig har 2 är på nacken men inget verkar har förändrats sen dess vad jag märkt).

Permalänk
Medlem

Du verkar ha det tungt med cs =D Vill minnas att du har en riktigt lång rant-tråd sedan tidigare!

Edit: För att hålla mig till tråden lite iaf: Jag struntar i grejer som dålig hitbox för jag tycker det är så pass sällan jag känner att det faktiskt märks. Jag skyller i första hand på mig själv om jag missar eftersom annars anser jag att det är svårt att bli bättre.

Edit: Som du påpekar själv är videon några år gammal. Det har sedan dess kommit en update som benämns som "Major hitbox update". Vad den innehåller har jag inte full koll på däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Du verkar ha det tungt med cs =D Vill minnas att du har en riktigt lång rant-tråd sedan tidigare!

Edit: För att hålla mig till tråden lite iaf: Jag struntar i grejer som dålig hitbox för jag tycker det är så pass sällan jag känner att det faktiskt märks. Jag skyller i första hand på mig själv om jag missar eftersom annars anser jag att det är svårt att bli bättre.

Edit: Som du påpekar själv är videon några år gammal. Det har sedan dess kommit en update som benämns som "Major hitbox update". Vad den innehåller har jag inte full koll på däremot.

Vad jag minns var det nog mest rant från dom som med emfas hävdar att spelet är perfekt och alltid varit det

Jag har aldrig riktigt förstått det där med religiös övertygelse när det gäller spel (eller i största allmänhet) och att något inte bara kan vara bra utan måste vara perfekt och att dom som inte tycker det på något sätt blir fiender. Har inga illusioner om att vara nån stjärna på CS GO, men ibland blir rätt rätt uppenbart att det blev fel. Jag får mer känslan av att hela motorn verkar hacka oavsett om FPS räknaren befinner sig på 400-500 FPS.

Frågeställningen här var dock mer om vi ska hoppas på någon ny version av spelet i framtiden. Att Valve utvecklat minst en ny version av hela spelmotorn sen CS GO gjordes är väl i sig en antydan om att dom själva ansåg att det fanns utrymme för förbättringar

Edit:

Rimligtvis blir det lika ofta fel när någon skjuter på mig som när jag gör det på andra så totalt sett jämnar det säkert ut sig, men samtidigt förtar det lite av grejen då detta känns som det mer ska vara ett skicklighetsbaserat spel och inte något partyspel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När man spelar märker man kanske av det någon enstaka gång ibland. I de allra flesta fall är det man själv som failar. Tycker inte det är något jätteproblem och tycker det främst är de som ännu inte hunnit bli bra på spelet som säger sig ha problem. Tror det mest handlar om att de inte vill ta på sig skulden för att det går dåligt.

Visst bör de jobba för att fixa alla problem men i realiteten är det inget stort problem.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att CSGO har bland dom bästa hitreg av spelen där ute idag. Känns det lotto så känns det lika mycket lotto för dom andra också.
Tur väl det

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|