Cooler Master SK851 är tunt tangentbord med brytare från Omron

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master SK851 är tunt tangentbord med brytare från Omron

Cooler Master fortsätter att visa upp nyheter på Computex. Bland dessa syns ett tunt tangentbord med trådlös anslutning och lågprofilsbrytare från Omron.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

"sexy" Varför, Cooler Master?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

"sexy" Varför, Cooler Master?

Skickades från m.sweclockers.com

Nyfiken på vem som kan finna tangentbord sexiga... Och om de som nu gör det är tillräckligt många för att ha det som säljargument haha

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

@NisseG91: Låt mig berätta om Reddit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

"sexy" Varför, Cooler Master?

Skickades från m.sweclockers.com

Reagerade också på det, kändes aningen malplacerat

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oh, detta vill jag verkligen känna på.
Dessa "lågprofil" mekaniska är allt annat än lågprofil i mina ögon, detta ser mysigt ut.
Kul att prova omron switchar på tangentbord också.

Däremot, BT4.0 = laggfest.
Så hoppas att det går att faktiskt driva det med USB-C kabeln för att få bort all form utav delay.

Permalänk
Medlem

Kan vi få TKL-modell också plz!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ser väldigt stilrena ut, skulle nog inte tveka att byta ut mitt äldre Sidewinder X4 mot ett sånt här. Trött på högljudda T-bord.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Var det inte deras KB från förra årets mässa som blev bortimot totalslaktade nu när dom äntligen blev tillgängliga? 621,650 och 630. Har iofs bar sett 5 tester av dom, men alla råkade mer eller mindre slakta dom.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Smått intresserad, men det ska vara med kabel i så fall.
Misstänker saftig prislapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag som är noob vad gäller häftiga brytare etc. och enda kunskapen jag har är att det låter KLAKETI-KLAKETI-KLACK alternativt som ett maskingevär när brorsan kör med sitt; låter lågprofilsbrytare också så (dvs, det är något samtliga mekaniska har mer eller mindre beroende på höjd(?)) eller är det bara de höga (?) mekaniska brytarna som låter så?

Tangentbordet såg trevligt ut i varje fall, gillar låga laptopsliknande tangentbord men aldrig i mitt liv att jag kommer sitta med maskingevärslåtande tangentbord, även om jag möjligtvis skulle skriva lite snabbare på de än mitt befintliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Var det inte deras KB från förra årets mässa som blev bortimot totalslaktade nu när dom äntligen blev tillgängliga? 621,650 och 630. Har iofs bar sett 5 tester av dom, men alla råkade mer eller mindre slakta dom.

Har ett SK630 som jag är nöjd med, men det passar absolut inte alla med lågprofil tangenter. Skulle inte säga att det är ett bra tangentbord för någon som skriver mycket men för programmering, surfande och spelande så gillar jag det skarpt. Mycket bättre för det än mitt förra med bruna brytare i samma prisklass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt fräscht! Trött på höga, högljudda tangenter och hade verkligen velat skaffa ett sådant. Dock hoppas jag innerligen inte att det blir dyrt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Liknar Logitech craft

Gillade craft men var dyrt! så lämnade tillbaka köpte ett Logitech G613 istället.

Permalänk
Medlem

Hometangenten verkar sitta lite snett på bilderna

Skulle vara intressant att prova då jag brukar kunna gilla lågprofilbrädor...
Men trådlöst med bluetooth går bort.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Detta i TKL och med sladd *dregel*. CM make it happen!