Be Quiet visar chassit Pure Base 500 – instegsmodell i budgetklassen

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet visar chassit Pure Base 500 – instegsmodell i budgetklassen

Be Quiet är inte kända för billiga chassin, men lanserar nu instegschassit Pure Base 500 som ska lägga sig på en lägre prisnivå än tidigare modeller från tillverkaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Fastnade verkligen för det här chassit, Be Quiet har haft förvånansvärt hög byggkvalitet på senare tid och detta ser ut att kunna bli en riktig rival till Fractal Design Define C sett till formfaktorn, men är samtidigt bra mycket stiligare i mitt tycke.

Den silvergråa versionen är extra intressant, ser fram emot en recension i framtiden.

Prisuppgifter enligt en tidigare rapportering ger att den svarta modellen i grundutförande börjar på €70, vit och silver ökar priset med €5, och en härdad glaspanel ytterligare €10. Så runt €85 för toppmodellen innan moms, antar jag.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut, ett chassi till någorlunda låg budget men som känns väldigt påkostat med många fina lösningar, vill ha känslan är stor.
Om Be Quiet kunde göra en version av detta med sin fläkthub/fläktstyrning och glassida så skulle det vara en väldigt stark kandidat till mitt nästa chassi.

Fråga, kommer det verkligen bara plats en 240mm kylare i taket, tycker det ser ut att vara plats nog för en 280mm? Kanske att en 280mm är för bred så den tar i moderkortet?

Jonas, vill väldigt gärna se ett test av detta chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Fastnade verkligen för det här chassit, Be Quiet har haft förvånansvärt hög byggkvalitet på senare tid och detta ser ut att kunna bli en riktig rival till Fractal Design Define C sett till formfaktorn, men är samtidigt bra mycket stiligare i mitt tycke.

Den silvergråa versionen är extra intressant, ser fram emot en recension i framtiden.

Jepp, kan bara hålla med om att det känns som en klart intressant Define C klon (och Corsair Carbide 400 som de flesta verkar glömt ) och håller även med att den grå inte ser dum ut!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gillar också designen på det här chassit. Ser gärna en krympning ner mot itx-format.