Silverstone visar SFX-nätaggregat på 750 W – SFX-L kliver upp till 1 000 W

Permalänk
Melding Plague

Silverstone visar SFX-nätaggregat på 750 W – SFX-L kliver upp till 1 000 W

Tillverkaren Silverstone har profilerat sig inom marknaden för krympta komponenter, däribland nätaggregat och chassin. Nu avslöjas nätdelar med upp till 1 000 watt i formfaktorn SFX-L.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är ju imponerande minst sagt. Får en att fundera varför man ens behöver atx-stora agg idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Det är ju imponerande minst sagt. Får en att fundera varför man ens behöver atx-stora agg idag

Skickades från m.sweclockers.com

För att de kan tillverkas billigare och göras tystare?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

För att de kan tillverkas billigare och göras tystare?

Jo jag vet, det var mer en retorisk frågeställning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Jo jag vet, det var mer en retorisk frågeställning

Skickades från m.sweclockers.com

Får inte ihop detta om det var en retorisk frågeställning. Skall man då tolka det du skrev som att det faktum att man nu visar 1 kW- aggregat i SFX-L-storlek gör ATX-aggregats existens idag mer berättigad?

Eller övertänker jag nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Får inte ihop detta om det var en retorisk frågeställning. Skall man då tolka det du skrev som att det faktum att man nu visar 1 kW- aggregat i SFX-L-storlek gör ATX-aggregats existens idag mer berättigad?

Eller övertänker jag nu?

Sluta övertänk jag menade bara att det är imponerande vad man får ut ur små nätagg idag, mer än de flesta behöver, och att fullstora agg inte längre är en självklarhet.

(Ska vi vara petiga så var den retoriska delen att det så klart finns fördelar med båda och att vi antagligen kommer ha båda parallellt länge framöver. Så behöver vi inte haka upp oss på det mer)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Sluta övertänk jag menade bara att det är imponerande vad man får ut ur små nätagg idag, mer än de flesta behöver, och att fullstora agg inte längre är en självklarhet.

(Ska vi vara petiga så var den retoriska delen att det så klart finns fördelar med båda och att vi antagligen kommer ha båda parallellt länge framöver. Så behöver vi inte haka upp oss på det mer)

Skickades från m.sweclockers.com

Då är jag med! Ja båda har ju sin plats. Själv har jag faktiskt lyckats byta ut alla ATX-agg till SFX-diton. Kommer aldrig att gå tillbaka. Corsairs SF-serie kan köras helt passiva så länge man inte drar för mycket ström från dem. Underbart!

Dessa nya aggregat är även de spännande.

Permalänk
Medlem

Grymt trevlig utveckling som börjat ta fart på SFX-sidan!

Jo, så småningom så tror jag att denna marknad med mindre, men ändå kraftfulla datorer, kommer att bli en än större trend och öka i volym.

Visst, vill man ha billigast möjliga till absolut lägsta kostnad, så är inte ITX/SFX rätt val, men för de som gillar prestanda/liter så håller jag med att man kan skippa allt vad som heter ATX.

Detta är grymt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/