Noctua lanserar processorkylare och flaggskeppsfläkten NF-A12x25 i svart

Permalänk
Melding Plague

Noctua lanserar processorkylare och flaggskeppsfläkten NF-A12x25 i svart

Noctua går ifrån sina klassiska fyra nyanser av brunt på årets Computex-mässa och introducerar både processorkylare och ytterligare fläktar i den efterlängtade färgen svart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var på tiden, allt är bättre än de som finns nu.

Permalänk
Medlem

Rätt snygga i svart ändå
Inte lika snygga som dom bruna, men funkar helt klart.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 Äntligen

Visa signatur

AMD 3900x @4,5 GHZ || Asus ROG 2080 ti OC || Asus ROG x570-f || Samsung 960 500GB || Seagate Firecuda 2TB || Phanteks Enthoo 719 ||

Permalänk
Medlem

Ser precis ut som vilka andra kylare som helst. Nej, inget slår det vackra och unika Noctua-färgschemat <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag kör vidare på originalfärgen. Mer sugen på deras nya D15 dock!

Permalänk
Medlem

Ja ingen vill ha skitens färg. 🤣

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Trevligt att de lyssnat på sina kunder och att vi nu får fler fläktar i fler färger så man bättre kan färgmatcha sin dator om man vill.

Själv väntar jag bara på en 140 mm variant av NF-A12x25, brun, svart eller whatever, jag vill bara ha den i 140 mm och jag byter ut varenda fläkt.

Permalänk
Geeks Gaming

Ingen som ska titta i min dator ändå. Plus det är bättre med den bruna för då förstår de få som väl tittar i datorn att jag går hellre på kvalité.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Hur ska folk nu kunna veta om jag har lyxat till det med noctua fläktar? Tidigare var det ju så uppenbart 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa skulle vara en svart NH-U12A med vita fläktar, DÄR skulle det bli direkt köp från mig!

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk

Jaaaaaaaaaaa. Äntligen! (var tvungen att registrera för att skriva det där )

Permalänk
Medlem

Jag för på brunt/grisrosa. Jag vill ju att det skall synas från månen att det är kvalitetskomponenter i burken

Väntar spänt på deras 140mm-variant. När den väl kommer får det bli ett byte till dem

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Seriöst, nu har jag ju vant mig med den där bruna färgen på min NH-D15, men ändå blir jag sugen på att byta.

Högst objektiv tanke men jädrar vad mycket snyggare finish lådan skulle få med en svart när man kör tempered glass på chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på NF-A14x25

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Dom svarta kylarna visades redan på förra Computex. Synonymt med Noctua förutom brunt är "evig väntan". Men jag hoppas dom dyker i upp höst.

Permalänk
Medlem

Jaaaaa äntligen! Brunt är typ den fulaste färgen jag vet. Förlåt till er som älskar de bruna fläktarna, men detta var en välkommen nyhet för mig

Permalänk

Rätt dyrt med svart färg, tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Var på tiden, allt är bättre än de som finns nu.

Skrivet av Wael:

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 Äntligen

Skrivet av Vangen:

Ja ingen vill ha skitens färg. 🤣

Skrivet av Svedinaren:

Jaaaaaaaaaaa. Äntligen! (var tvungen att registrera för att skriva det där )

Skrivet av riiitzzz:

Jaaaaa äntligen! Brunt är typ den fulaste färgen jag vet. Förlåt till er som älskar de bruna fläktarna, men detta var en välkommen nyhet för mig

Gott folk. Noctuas bruna & beiga färgschema är precis det som gör att de står ut från sina konkurrenter. Se på tillverkare så som Cooler Master, Be Quiet!, Corsair och många fler - alla deras fläktar är färgade med en reguljär, svart färg och ser mer eller mindre likadana. Ställ ut dessa på ett bord på Hötorget och notera hur ingen gemene man kan skilja dem åt utan att blicka på klistermärket med modellbeteckning och serienummer.

Men med Noctuas originala fläktar. Ouff. En snabb blick i ett chassi med dessa fläktar i och du vet direkt att här, ja här osar det kvalité. Går inte att ta fel på dessa, nej; de är underbart unika, de är otroligt vackra, och främst av allt - de är Noctua.

Men smaken är som baken (pun intended ).

#noctuabrownforlife

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Men smaken är som baken
#noctuabrownforlife

Kunde inte sagt bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

FÖR HELVETE....! Köpte 7x bruna för en månad sedan....

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av Aje:

FÖR HELVETE....! Köpte 7x bruna för en månad sedan....

Tänkte skriva, vafaaaaan! Jag köpte ju en A12 för ett par veckor sedan, sedan läste jag din. Tycker inte så synd om mig längre...😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Gott folk. Noctuas bruna & beiga färgschema är precis det som gör att de står ut från sina konkurrenter. Se på tillverkare så som Cooler Master, Be Quiet!, Corsair och många fler - alla deras fläktar är färgade med en reguljär, svart färg och ser mer eller mindre likadana. Ställ ut dessa på ett bord på Hötorget och notera hur ingen gemene man kan skilja dem åt utan att blicka på klistermärket med modellbeteckning och serienummer.

Men med Noctuas originala fläktar. Ouff. En snabb blick i ett chassi med dessa fläktar i och du vet direkt att här, ja här osar det kvalité. Går inte att ta fel på dessa, nej; de är underbart unika, de är otroligt vackra, och främst av allt - de är Noctua.

Men smaken är som baken (pun intended ).

#noctuabrownforlife

NF-A12x25 ser ju dock rätt unik ut även som svart/grå. Både till formgivningen men även till färgen den får.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Men, men, men... brun?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Inaktiv

För min del hade det räckt om de hade bytt färg på fläktarna, varför inte använda färgschemat från deras Redux-serie tillsammans med de silvriga metallflänsarna/heatpipesen?

Permalänk
Medlem

Ironiskt att de kallar serien Chromax... borde den inte heta Chromin med tanke på att de tar bort färg snarare än lägger till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

FÖR HELVETE....! Köpte 7x bruna för en månad sedan....

Svarta IPC fläktar fanns ju redan då. Men du kanske ville ha vita.

Permalänk
Skrivet av employed:

Svarta IPC fläktar fanns ju redan då. Men du kanske ville ha vita.

Inte A12...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@employed: Vad är det för fläktar?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Skrivet av Aje:

@employed: Vad är det för fläktar?

Noctuas svarta industrifläkt, inte A12orna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision