Cooler Master MM710 är spelmus med vikt på ynka 55 gram

Permalänk
Medlem

När fasen ska man ha nytta av 32 000 DPI.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

Är inte skakig men spänner mig lätt om jag använder mig av för lätta möss sen gillar jag inte känslan heller.

Tvivlar på att alla som inte är "skakiga" föredrar en jätte lätt mus, det är fortfarande en smaksak.

Finns mycket folk som föredrar saker som inte är bättre, en lättare mus gör att det krävs mindre kraft för att flytta den, vilket ökar precisionen.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@frong din idé med fläkt vet jag logitech testade på handkontroller så det fungerar nog. Kolla upp logitech chillstream. Det är inte jag som har ”sjuk handsvett” mina händer är torra när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Den har jag aldrig sett förut, ser ju magisk ut. Verkar dock inte finnas att köpa... Finns det något liknande? Antingen mus eller spelkontroll, spelar med båda och har handsvett som fasen oavsett

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

...högpresterande sensor med ett maximalt DPI-värde på 16 000. Genom Cooler Masters mjukvara kan det värdet dubbleras till 32 000 DPI om så skulle önskas.

Hur då? Flytta två pixlar per steg istället för ett?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Tycker hålen på knapparna sitter lite för långt ut, annars ser den bra ut.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Finns mycket folk som föredrar saker som inte är bättre, en lättare mus gör att det krävs mindre kraft för att flytta den, vilket ökar precisionen.

javisst, du kan intala dig det.
Du måste ju ha väldigt lågutvecklad muskulatur om du inte klarar av att flytta några gram mer

Permalänk
Medlem

Gör en helgjuten mus utan skarvar i kolfiber istället, denna kommer vara ett helvete att göra rent. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

javisst, du kan intala dig det.
Du måste ju ha väldigt lågutvecklad muskulatur om du inte klarar av att flytta några gram mer

Handlar inte om det, utan ökad precision vid snabba rörelser. Om vi drar det till extremen, skulle du hellre spela med en mus på 1 Kg eller 1 gram?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Fan vad mycket guck det kommer att fastna i de perforeringarna.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Handlar inte om det, utan ökad precision vid snabba rörelser. Om vi drar det till extremen, skulle du hellre spela med en mus på 1 Kg eller 1 gram?

Betvivlar fortfarande din teori och det va ett jäkla exempel.
Är lite större skillnad mellan ett gram och ett kilo än vad det är mellan en normal mus och en "lättad mus"

Ska man tro dig så va alla gamla CS veteraner odugliga i jämförelse med de idag som spelar med en mus som väger några gram mindre.
Antar att du byter dina glides och musmatta ofta med för det är dem som skapar mest friktion om de är slitna.

Kan ju vara så med att de som ständigt köper nya grejor för att bli bättre rent av försöker kompensera för att de är urkassa på FPS spel man spelar med det man trivs bäst med då spelar man bäst sen om det råkar vara en mus som väger 50 gram eller 100 gram har garanterat väldigt lite betydelse.

Du kanske inte kommer ihåg det att ett tag va det populärt att vikta mössen med mer vikt, följde med varenda gaming mus förr, det va svin coolt när g5an kom.
Fanns garanterat folk likt dig som påstod att man blev bättre om man hade sin mus viktad rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

Betvivlar fortfarande din teori och det va ett jäkla exempel.
Är lite större skillnad mellan ett gram och ett kilo än vad det är mellan en normal mus och en "lättad mus"

Ska man tro dig så va alla gamla CS veteraner odugliga i jämförelse med de idag som spelar med en mus som väger några gram mindre.
Antar att du byter dina glides och musmatta ofta med för det är dem som skapar mest friktion om de är slitna.

Kan ju vara så med att de som ständigt köper nya grejor för att bli bättre rent av försöker kompensera för att de är urkassa på FPS spel man spelar med det man trivs bäst med då spelar man bäst sen om det råkar vara en mus som väger 50 gram eller 100 gram har garanterat väldigt lite betydelse.

Du kanske inte kommer ihåg det att ett tag va det populärt att vikta mössen med mer vikt, följde med varenda gaming mus förr, det va svin coolt när g5an kom.
Fanns garanterat folk likt dig som påstod att man blev bättre om man hade sin mus viktad rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag minns dom mössen, och avskydde dom ren då.

Försök att pendla mellan några targets så snabbt du kan så får du se skillnad utan och med vikter, (mät tiden det tar att flytta siktet mellan targets)

Du byter ämne genom att antyda om att jag är en som kompenserar, håll dig till ämnet.

Kör själv med teflon under musen 😎

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ventilerad yta är ju mumma!

När det gäller vikten föredrar jag en lite tyngre mus och låg friktion mot underlaget.

Skrivet av Nikodemous:

Så hur gör man rent musen från diverse hudfragment å damm som hamnar nere i hålen?

Lär ju vara ett mindre tekniskt problem nu än då mössen använde kula och det samlades guck på rullar och sensorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jag minns dom mössen, och avskydde dom ren då.

Försök att pendla mellan några targets så snabbt du kan så får du se skillnad utan och med vikter, (mät tiden det tar att flytta siktet mellan targets)

Du byter ämne genom att antyda om att jag är en som kompenserar, håll dig till ämnet.

Kör själv med teflon under musen 😎

Haha jag antyder ingenting men köper man massa mumbojumbo för att bli bättre så är det förmodligen sådan man är!
Köper man bara för det är kul med prylar så är det en annan femma!

Visst vi kan göra ett test, du och din lätta mus vs mig och min standard mus.
Det bästa du kan göra om du oroar dig för sådana saker är väl att bygga upp explosiviteten i din armar, det vinner du ju garanterat mer på än att köpa en mus som är 50 gram lättare men det känns som du gräver ner dig i för mycket överkurs som antagligen inte gör någon nytta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

Haha jag antyder ingenting men köper man massa mumbojumbo för att bli bättre så är det förmodligen sådan man är!
Köper man bara för det är kul med prylar så är det en annan femma!

Visst vi kan göra ett test, du och din lätta mus vs mig och min standard mus.
Det bästa du kan göra om du oroar dig för sådana saker är väl att bygga upp explosiviteten i din armar, det vinner du ju garanterat mer på än att köpa en mus som är 50 gram lättare men det känns som du gräver ner dig i för mycket överkurs som antagligen inte gör någon nytta

Jag köper prylar enligt vad jag använder mest och uppskattar mest, jag spelar mycket FPS så jag skaffade en Logitech Wireless Pro, för den är den lättaste trådlösa musen med en av de bästa sensorerna.

Explosivitet är mitt mellannamn, tränade och tävlade sprint tills jag var 19, gymmar regelbundet.

Men du byter ämne, du vill inte diskutera fysiken bakom mina argument, det att med samma kraft flyttar du musen snabbare om den är lättare...det kan du inte motsätta dig. Visst, när vi börjar gå under säg 30-40 gram börjar det bli meningslöst för själva handen väger ju typ 300-400 gram så då blir musen en relativt obetydlig del av vikten i snabba rörelser.

Ett enkelt test, testa att röra handen så snabbt du kan (säg 20 cm) fram och tillbaka över musmattan utan mus, sen gör samma med. räkna frekvensen och jämför.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Men du byter ämne, du vill inte diskutera fysiken bakom mina argument, det att med samma kraft flyttar du musen snabbare om den är lättare...det kan du inte motsätta dig. Visst, när vi börjar gå under säg 30-40 gram börjar det bli meningslöst för själva handen väger ju typ 300-400 gram så då blir musen en relativt obetydlig del av vikten i snabba rörelser.

Du blir snabbare, men det betyder inte nödvändigtvis mer precision.
Olika människor föredrar ju tex väldigt olika känslighetsinställningar. Kör man mer relativt hög DPI kanske man vi ha en lite tyngre mus för stabiliteten.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jag köper prylar enligt vad jag använder mest och uppskattar mest, jag spelar mycket FPS så jag skaffade en Logitech Wireless Pro, för den är den lättaste trådlösa musen med en av de bästa sensorerna.

Explosivitet är mitt mellannamn, tränade och tävlade sprint tills jag var 19, gymmar regelbundet.

Men du byter ämne, du vill inte diskutera fysiken bakom mina argument, det att med samma kraft flyttar du musen snabbare om den är lättare...det kan du inte motsätta dig. Visst, när vi börjar gå under säg 30-40 gram börjar det bli meningslöst för själva handen väger ju typ 300-400 gram så då blir musen en relativt obetydlig del av vikten i snabba rörelser.

Ett enkelt test, testa att röra handen så snabbt du kan (säg 20 cm) fram och tillbaka över musmattan utan mus, sen gör samma med. räkna frekvensen och jämför.

Jag byter inte ämne jag tycker bara du har banala påstående och verka tro dig veta vad som passar andra bäst och att andra personer skulle bli bättre och mer precisa av att använda sig av dina preferenser och att de som tar en vanlig mus över lättvikt på något sätt väljer det pga fysiska hinder eller för att de är för dumma för att veta bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

Jag byter inte ämne jag tycker bara du har banala påstående och verka tro dig veta vad som passar andra bäst och att andra personer skulle bli bättre och mer precisa av att använda sig av dina preferenser och att de som tar en vanlig mus över lättvikt på något sätt väljer det pga fysiska hinder eller för att de är för dumma för att veta bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Och man kan tycka att det är konstigt att du inte kan motargumentera mina argument istället för att ifrågasätta min expertis...

Ett exempel på hur konstigt det vore om tunga möss vore bättre: Skriver du bättre med en tung penna? Nej, lätta pennor är minst lika bra, men är du skakig på handen kanske en tyngre penna gör att små skakningar inte syns i texten.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Och man kan tycka att det är konstigt att du inte kan motargumentera mina argument istället för att ifrågasätta min expertis...

Ett exempel på hur konstigt det vore om tunga möss vore bättre: Skriver du bättre med en tung penna? Nej, lätta pennor är minst lika bra, men är du skakig på handen kanske en tyngre penna gör att små skakningar inte syns i texten.

Litar inte på din "expertis" har särskillt svårt att lita på folk som titulerar sig själva som expert på ett allmänt forum.
Har aldrig sagt vilket som är bättre då det fortfarande är en smaksak men du verkar ju vara för smart för att förstå det.

Hur snabbt du flyttar på musen från punkt a till punkt b är irrelevant om du inte trivs med den, finns hur mycket som helst du kan justera efter personliga preferenser för att bli bättre och bekvämare som exempelvis vikt och viktfördelning form, storlek, friktion, grepp, sens.

Själv så nördar jag inte ned mig i sådant utan kör på känsla vad jag tycker känns bäst och då spelar JAG bäst.
Det är den sista meningen som sticker i dina ögon bara för jag inte håller med dig och har en annan erfarenhet om vad som passar mig, förmodligen extra mycket eftersom jag varken är darrhänt eller förkastar saker som är bättre

Det är helt okej för mig om du tycker en lätt mus är bättre för dig, jag tycker inte det är det för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

Litar inte på din "expertis" har särskillt svårt att lita på folk som titulerar sig själva som expert på ett allmänt forum.
Har aldrig sagt vilket som är bättre då det fortfarande är en smaksak men du verkar ju vara för smart för att förstå det.

Hur snabbt du flyttar på musen från punkt a till punkt b är irrelevant om du inte trivs med den, finns hur mycket som helst du kan justera efter personliga preferenser för att bli bättre och bekvämare som exempelvis vikt och viktfördelning form, storlek, friktion, grepp, sens.

Själv så nördar jag inte ned mig i sådant utan kör på känsla vad jag tycker känns bäst och då spelar JAG bäst.
Det är den sista meningen som sticker i dina ögon bara för jag inte håller med dig och har en annan erfarenhet om vad som passar mig

Använde ordet expertis men kunde ha använd kunskap eller andra ord, men det hör inte till ämnet. Jag har inte sagt att jag är expert på nånting.

Att trivas med att använda ett objekt består av ergonomi, muskelminne (erfarenhet av objektet) och prestanda. Byter du ut objektet mot ett som du inte har muskelminne med, men har högre prestanda så kommer vissa att tro att det är sämre, när det de facto är bättre bara du tränar in användningen av det i muskelminnet.

Självdiagnostik är populärt hos många, men det kräver att man inser sina egna brister i sin analys, dvs du måste felkontrollera dig själv, vilket inte många klarar av.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...