Noctua lanserar processorkylare och flaggskeppsfläkten NF-A12x25 i svart

Noctua lanserar processorkylare och flaggskeppsfläkten NF-A12x25 i svart

Noctua går ifrån sina klassiska fyra nyanser av brunt på årets Computex-mässa och introducerar både processorkylare och ytterligare fläktar i den efterlängtade färgen svart.

Läs hela artikeln här

Var på tiden, allt är bättre än de som finns nu.

Rätt snygga i svart ändå
Inte lika snygga som dom bruna, men funkar helt klart.
Skickades från m.sweclockers.com

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 Äntligen

Ser precis ut som vilka andra kylare som helst. Nej, inget slår det vackra och unika Noctua-färgschemat <3

Jag kör vidare på originalfärgen. Mer sugen på deras nya D15 dock!

Ja ingen vill ha skitens färg. 🤣

Trevligt att de lyssnat på sina kunder och att vi nu får fler fläktar i fler färger så man bättre kan färgmatcha sin dator om man vill.

Själv väntar jag bara på en 140 mm variant av NF-A12x25, brun, svart eller whatever, jag vill bara ha den i 140 mm och jag byter ut varenda fläkt.

Ingen som ska titta i min dator ändå. Plus det är bättre med den bruna för då förstår de få som väl tittar i datorn att jag går hellre på kvalité.

Hur ska folk nu kunna veta om jag har lyxat till det med noctua fläktar? Tidigare var det ju så uppenbart 😂

Bästa skulle vara en svart NH-U12A med vita fläktar, DÄR skulle det bli direkt köp från mig!

Jaaaaaaaaaaa. Äntligen! (var tvungen att registrera för att skriva det där )

Jag för på brunt/grisrosa. Jag vill ju att det skall synas från månen att det är kvalitetskomponenter i burken

Väntar spänt på deras 140mm-variant. När den väl kommer får det bli ett byte till dem

Seriöst, nu har jag ju vant mig med den där bruna färgen på min NH-D15, men ändå blir jag sugen på att byta.

Högst objektiv tanke men jädrar vad mycket snyggare finish lådan skulle få med en svart när man kör tempered glass på chassit.

Väntar fortfarande på NF-A14x25

Dom svarta kylarna visades redan på förra Computex. Synonymt med Noctua förutom brunt är "evig väntan". Men jag hoppas dom dyker i upp höst.

Jaaaaa äntligen! Brunt är typ den fulaste färgen jag vet. Förlåt till er som älskar de bruna fläktarna, men detta var en välkommen nyhet för mig

Rätt dyrt med svart färg, tydligen.

Skrivet av Ryzer:

Var på tiden, allt är bättre än de som finns nu.

Skrivet av Wael:

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 Äntligen

Skrivet av Sebastian V:

Ja ingen vill ha skitens färg. 🤣

Skrivet av Svedinaren:

Jaaaaaaaaaaa. Äntligen! (var tvungen att registrera för att skriva det där )

Skrivet av riiitzzz:

Jaaaaa äntligen! Brunt är typ den fulaste färgen jag vet. Förlåt till er som älskar de bruna fläktarna, men detta var en välkommen nyhet för mig

Gott folk. Noctuas bruna & beiga färgschema är precis det som gör att de står ut från sina konkurrenter. Se på tillverkare så som Cooler Master, Be Quiet!, Corsair och många fler - alla deras fläktar är färgade med en reguljär, svart färg och ser mer eller mindre likadana. Ställ ut dessa på ett bord på Hötorget och notera hur ingen gemene man kan skilja dem åt utan att blicka på klistermärket med modellbeteckning och serienummer.

Men med Noctuas originala fläktar. Ouff. En snabb blick i ett chassi med dessa fläktar i och du vet direkt att här, ja här osar det kvalité. Går inte att ta fel på dessa, nej; de är underbart unika, de är otroligt vackra, och främst av allt - de är Noctua.

Men smaken är som baken (pun intended ).

#noctuabrownforlife

Skrivet av Icte:

Men smaken är som baken
#noctuabrownforlife

Kunde inte sagt bättre

FÖR HELVETE....! Köpte 7x bruna för en månad sedan....

Skrivet av Aje:

Tänkte skriva, vafaaaaan! Jag köpte ju en A12 för ett par veckor sedan, sedan läste jag din. Tycker inte så synd om mig längre...😂

Skrivet av Icte:

Gott folk. Noctuas bruna & beiga färgschema är precis det som gör att de står ut från sina konkurrenter. Se på tillverkare så som Cooler Master, Be Quiet!, Corsair och många fler - alla deras fläktar är färgade med en reguljär, svart färg och ser mer eller mindre likadana. Ställ ut dessa på ett bord på Hötorget och notera hur ingen gemene man kan skilja dem åt utan att blicka på klistermärket med modellbeteckning och serienummer.

Men med Noctuas originala fläktar. Ouff. En snabb blick i ett chassi med dessa fläktar i och du vet direkt att här, ja här osar det kvalité. Går inte att ta fel på dessa, nej; de är underbart unika, de är otroligt vackra, och främst av allt - de är Noctua.

Men smaken är som baken (pun intended ).

#noctuabrownforlife

NF-A12x25 ser ju dock rätt unik ut även som svart/grå. Både till formgivningen men även till färgen den får.

Men, men, men... brun?

För min del hade det räckt om de hade bytt färg på fläktarna, varför inte använda färgschemat från deras Redux-serie tillsammans med de silvriga metallflänsarna/heatpipesen?

Ironiskt att de kallar serien Chromax... borde den inte heta Chromin med tanke på att de tar bort färg snarare än lägger till?

Skrivet av Aje:

Svarta IPC fläktar fanns ju redan då. Men du kanske ville ha vita.

Skrivet av employed:

Svarta IPC fläktar fanns ju redan då. Men du kanske ville ha vita.

Inte A12...

@employed: Vad är det för fläktar?

Skrivet av Aje:

@employed: Vad är det för fläktar?

Noctuas svarta industrifläkt, inte A12orna...