Cooler Master MM710 är spelmus med vikt på ynka 55 gram

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master MM710 är spelmus med vikt på ynka 55 gram

Det senaste bolaget att ge sig in i kampen om världens lättaste spelmus är Cooler Master, som visar upp pekdonet MM710 på hela 55 gram, komplett med högpresterande sensor under skalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så hur gör man rent musen från diverse hudfragment å damm som hamnar nere i hålen? Jag hoppas verkligen det finns en möjlighet att plocka isär den för detta ändamål, annars ser det ut som en riktigt trevlig mus 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Den verkar inte vara lika LÄTT att rengöra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag som har extra vikter i mina g502 ser ingen användning av en 55grammare 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Såg en på reddit modda sin g Pro wireless med massa hål ner till 46 gram. Nu får logitech släppa g Pro wireless mesh eller liknande för att sätta andra på sin plats

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Liknar ju en Foppatoffel.
Blir säkert en del mysigt som samlas i denna med alla dess hål

Permalänk
Medlem

Instant förbokning när den släpps.
Glorious och FM är lite för stora för min smak, denna är lite mindre så perfekt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av infigo:

Såg en på reddit modda sin g Pro wireless med massa hål ner till 46 gram. Nu får logitech släppa g Pro wireless mesh eller liknande för att sätta andra på sin plats

Det är väl @Doorfen som gjorde det?
#17735899

Permalänk
Inaktiv

ser ut som nåt man kan ladda ned på Thingiverse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Jag som har extra vikter i mina g502 ser ingen användning av en 55grammare 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Bytte till en 80 grammare, och fan vilket glid i FPS spel, tunga möss är för MMRPG eller strategispel.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det är väl @Doorfen som gjorde det?
#17735899

Var med extrem än den
https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/MouseReview/com...
Borrade knappar och chassi backbone

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Snusfri

Jag som har en MX Master skulle ju kasta iväg denna varje gång man lyfter på handen..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det är väl @Doorfen som gjorde det?
#17735899

Japp stämmer :). Ryktas om att Finalmouse ska släppa en mus på 44g.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Bytte till en 80 grammare, och fan vilket glid i FPS spel, tunga möss är för MMRPG eller strategispel.

Det där är ju en smaksak, själv gillar jag inte för lätta möss

Permalänk
Medlem

Denna lär inte bli populär bland folk med lite värre grad av trypophobia

Själv tycker jag lagom är alltid bäst och man måste se lite till musens storlek osv. För en mellanstor mus är ungefär 90g lagom, för en större mus tycker jag runt 100g är lagom osv. För lätt mus känns inte bra heller för min smak så runt 80-100g beroende på musens storlek.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Nja, jag gillar min mus som den är. Gummi runt om och den uppmuntrar inte till penetrering och nedsmutsande av hål.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En form som Steelseries Rival och det hade varit ett givet köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kozmos:

Det där är ju en smaksak, själv gillar jag inte för lätta möss

Tja, om är skakig i handen kan ett tungt möss absorbera det lite, men för vanliga händer passar lätta möss ☺️

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Usch, hoppas inte alla tillverkare hoppar på den här trenden nu

Det ser inte vackert ut, det kan inte vara så skönt att hålla i, och det måste ju (som nämnts redan) vara opraktiskt med allt skräp som kommer ramla ner i musen!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tja, om är skakig i handen kan ett tungt möss absorbera det lite, men för vanliga händer passar lätta möss ☺️

Är inte skakig men spänner mig lätt om jag använder mig av för lätta möss sen gillar jag inte känslan heller.

Tvivlar på att alla som inte är "skakiga" föredrar en jätte lätt mus, det är fortfarande en smaksak.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Doorfen:

Japp stämmer :). Ryktas om att Finalmouse ska släppa en mus på 44g.

Har sett det också. Ska bli intressant ifall dom lyckas med det, och hur den ens kommer se ut då

Permalänk
Medlem

Kanske lite gött för oss med sjuk handsvett också?

Pilla in en liten fläkt under hålen så är jag hemma

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Så hur gör man rent musen från diverse hudfragment å damm som hamnar nere i hålen? Jag hoppas verkligen det finns en möjlighet att plocka isär den för detta ändamål, annars ser det ut som en riktigt trevlig mus 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Tryckluft bör fungera bra för att få bort dammet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Kanske lite gött för oss med sjuk handsvett också?

Pilla in en liten fläkt under hålen så är jag hemma

Hur många liter handlar det om för svett och elektronik går oftast inte bra ihop och denna hjälper ju svetten att rinna ner på kretskortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur många liter handlar det om för svett och elektronik går oftast inte bra ihop och denna hjälper ju svetten att rinna ner på kretskortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar du svettas så det rinner om händerna när du spela då?
Pröva måla kretskortet med liquidtape annars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur många liter handlar det om för svett och elektronik går oftast inte bra ihop och denna hjälper ju svetten att rinna ner på kretskortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha, tror inte vi snackar om litervis handsvett i alla fall Så mycket handsvett att det droppar har jag nog inte, hoppas jag...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong din idé med fläkt vet jag logitech testade på handkontroller så det fungerar nog. Kolla upp logitech chillstream.

Skrivet av kozmos:

Brukar du svettas så det rinner om händerna när du spela då?
Pröva måla kretskortet med liquidtape annars!

Det är inte jag som har ”sjuk handsvett” mina händer är torra när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Denna lär inte bli populär bland folk med lite värre grad av trypophobia

Jag har gåshud och en början på ångestattack i kroppen sedan jag såg bild...

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@frong din idé med fläkt vet jag logitech testade på handkontroller så det fungerar nog. Kolla upp logitech chillstream. Det är inte jag som har ”sjuk handsvett” mina händer är torra när jag spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha sorry, missuppfattade