Phanteks populära Eclipse P400 får uppdaterad frontpanel för bättre luftflöde

Permalänk
Melding Plague

Phanteks populära Eclipse P400 får uppdaterad frontpanel för bättre luftflöde

Luftflöde står i fokus när Phanteks uppdaterar storsäljaren Eclipse P400 med en finmaskig mesh-panel i fronten, samtidigt som suffixet "A" och valbart RGB-utförande adderas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Luftflödet verkade vara väldigt restriktivt innan, så det här borde vara ett steg i rätt riktning.
En sak dock, från nyheten:

Citat:

Frontpanelen ackompanjeras inte av ett separat dammfilter utan denna funktion ska skötas genom panelens finmaskiga karaktär. Detta uppges ha mindre negativ påverkan på luftflödet, än en ett mesh-galler med större öppningar i sällskap av ett dedikerat dammfilter.

Hmm, nuvarande meshpanelen kanske påverkar flödet mindre än grövre meshgaller och dammfilter...
Men jag sätter pengar på att panelen inte heller fångar upp ens i närheten av lika mycket damm.
Så för den som verkligen vill ha så dammfritt som möjligt så gissar jag det här inte är bästa lösningen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Här är det lätt att bli lurad vid förata anblick, men Inget slår riktiga dammfilter och personligen tycker jag det är värt det sämre luftflödet.
Ofta kan man hitta fractal designs lite mer kvalitativa modeller för 700-800:- på rea och jag tycker inte p400 känns särskilt mycket mer kvalitativa än chassin i 500 kronors klassen. Absolut inga dåliga chassin däremot, men njaej... jag är lite för kräsen, även i prisklassen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jahapp, då finns ytterligare en kandidat inför studande chassiköp

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Luftflödet verkade vara väldigt restriktivt innan, så det här borde vara ett steg i rätt riktning.
En sak dock, från nyheten:
Hmm, nuvarande meshpanelen kanske påverkar flödet mindre än grövre meshgaller och dammfilter...
Men jag sätter pengar på att panelen inte heller fångar upp ens i närheten av lika mycket damm.
Så för den som verkligen vill ha så dammfritt som möjligt så gissar jag det här inte är bästa lösningen.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Här är det lätt att bli lurad vid förata anblick, men Inget slår riktiga dammfilter och personligen tycker jag det är värt det sämre luftflödet.
Ofta kan man hitta fractal designs lite mer kvalitativa modeller för 700-800:- på rea och jag tycker inte p400 känns särskilt mycket mer kvalitativa än chassin i 500 kronors klassen. Absolut inga dåliga chassin däremot, men njaej... jag är lite för kräsen, även i prisklassen.

Korrekt. Det där är inget dammfilter, det är en perforerad plåt/plast. Så vill man ha en dammfylld dator så är det såklart superbra.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Köpa eller ej? Jag ska vänta in Gamers Nexus cynisk recension först.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Har p400s och är nöjd men jag skulle gärna vilja köp fronten lös kommer det alternativet finnas

Skickades från m.sweclockers.com