Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Captain Marvel. Underhållande och kul med lite mer bakgrundshistoria till Avengers.

Men skaplig tidigt i filmen kom en rejäl tabbe. Störde mig på det igenom hela filmen..

Efter Carol slitit sig loss på rymdskeppet och har två stora metallklumpar som sitter fast på händerna och är omöjliga att få av, försvinner dom magiskt när hon ska öppna en dörr med handen. I nästa ögonblick är metallklumparna magiskt tillbaka.

Edit: Spolade tillbaka och tittade igen. Hon öppnade visst med foten. 🤡 På mig. Störde mig på det i onödan då..

Dold text
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Whitney

Vilken fantastisk film!

Permalänk
Medlem

Brightburn
Klart godkänd popcornfilm

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
Intressant för en som inte visste så mycket om Ted Bundy, många kändisar i ensamblen

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

John Wick (2014)
John Wick: Chapter 2 (2017)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

När man tröttnat på cgi och vill ha vanlig action där Keanu gör de flesta stunts'en själv
Dock är ju Parabellum lite överdriven på sina ställen bara för att visa hur man kan göra häftigare scener men det hör väl till.
Vill man se Keanu Reeves och Halle Berry tömma några magasin så är ju Parabellum klart sevärd på bio.
Här tränar Keanu inför filmen så det är ingen spoiler:

Dold text
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Sea Of Love (1989)

Helt okej (Erotisk) Thriller. Passar nog bra till dejt om man vill att det ska hetta till
Hade inte sett den innan. Lite svårt att ta filmer med John Goodman i seriöst men störde mig inte så mycket på det.

Permalänk
Medlem

Avengers: Endgame för cirka en timma sedan. Inget fel på specialeffekterna...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Captain Marvel - Helt ok Superhjältefilm. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kung Fu Hustle
En klassisk Hong Kong film av och med Stephen Chow. Humor och Kung Fu i en härlig mix.

Permalänk
Medlem

Suckerpunch, Bra musik. Actionscenerna var OK men sett flera andra jag gillat mer. Emily Browning var en del tamare än i American Gods.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Senaste filmen jag såg var Rocket Man (om Elton John). Jag tyckte den var bra men inget mästerverk.
Som med andra sådana här biografifilmer har man "putsat" lite på historien och när saker och ting,
såsom låtar och händelser skrevs eller hände. Det var också mycket musiknummer så filmen
är mer som en filmmusikal är vanlig film.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Inaktiv

Såg tillslut klart Avengers: Infinity War igår. Som någon som inte läser serier och vars igenkänningsfaktor sträckte sig till Spiderman och Tony Stark/Iron Man så blev filmen mest olika, för mig, okända superhjältar som hälsar på varandra i drygt två timmar samt en hel del häftiga scener/strider. Ingen film man hoppar in i hur som helst antar jag hehe. Men tycker nog ändå den var värd sin tid.

Permalänk
Medlem

Ghost Squad (Gôsuto sukuwaddo) från 2018. Japansk film om spöken från mordoffer som letar hämnd genom en levande människa som kan se och interagera med dessa spöken... eller något. Min egen catch-phrase under filmen var helt klart "WTF?!", vet inte hur många gånger jag sade det under filmens gång. På IMDB står det att filmen är Action och Horror men den genre som helt klart glömts bort här är komedi, jag vet inte om de helt enkelt glömt bort att lägga till komedi som en genre eller om filmen bara är så dålig att den är bra... eller inte bra men underhållande och rolig. Vill helt klart rekommendera denna med en del sprit, fått mig riktigt gott garv ikväll. Actual score: 3 or 4 out of 10 probably, adjusted score for how entertaining it was: 7ish.

Permalänk
Medlem

Brawl in Cell Block 99
Vince Vaughn hamnar i finkan. Jäkligt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

The Meg
Såg den på Netflix. Riktigt underhållande hajfilm, och var bra fram till slutet då det blev lite väl overkligt. Gillar att de faktiskt inte glömde bort de som gick åt, utan tog tid att visa lite känslor och komma ihåg sina kamrater.

https://www.imdb.com/title/tt4779682/

Permalänk
Medlem

I Am Mother " Netflix "
Tyckte denna film va riktigt bra , så den får 4/5 kapsyler.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Mission: Impossible - Rogue Nation 2015
En film som har fått toppbetyg och säkerligen är hur grym som helst.
Jag fattade ointresse direkt, brydde mig inte om vad som hände och stängde av filmen efter ha sett 1/3. Slutsats: Jag har nog tröttnat på klassiska actionfilmer som alla följer sina mönster med olika tvister, dessa filmer ger mig inget.

Permalänk
Medlem

@anon159643: Om du är sugen på action-filmer som är lite annorlunda så kan jag rekommendera Den of Thieves och Upgrade. Du kanske redan sett dom, men bägge är snygga och i varje fall lite udda, och action.

Permalänk
Medlem

Happy Death Day
Såg den på Netflix. Klassas som skräckis men egentligen inte är det. Lite blod och inte så mycket skräck heller. Baseras på "Groundhog day" temat att huvudrollspersonen återupplever samma dag. Så det är inte direkt något nytt. Men filmen är ändå sevärd, mycket på grund av Jessica Rothe i huvudrollen som är riktigt bra.

https://www.imdb.com/title/tt5308322/

Permalänk
Medlem

Ocean's Twelve

Meh... Samma grundkoncept som den föregående filmen men tyvärr är den sämre på alla sätt och vis. Sevärd om man gillar den typen av filmer men knappast en film man vill se om flera gånger.

5/10.

Skrivet av anon159643:

Mission: Impossible - Rogue Nation 2015

Slutsats: Jag har nog tröttnat på klassiska actionfilmer som alla följer sina mönster med olika tvister, dessa filmer ger mig inget.

Samma här. För stunden duger renodlade actionfilmer enbart till bäng/bakfylle-filmer. Filmerna kan vara bra men det är så tröttsamt att de flesta filmer har mer eller mindre ideniska med varandra.

Man kan förstås argumentera att alla genrer lider av att filmerna är snarlika varandra men enligt mig är klassiska actionfilmer värst av alla genrer angående detta. Förutom skräckfilmer kanske.

Skrivet av fiskebulle:

@anon159643: Om du är sugen på action-filmer som är lite annorlunda så kan jag rekommendera Den of Thieves och Upgrade. Du kanske redan sett dom, men bägge är snygga och i varje fall lite udda, och action.

Själv tyckte jag Den of Thieves var så "macho" att det blev löjligt emellanåt. Fortfarande en hyfsad bra film men inte mer än så.

Upgrade däremot tyckte jag var riktigt bra

Permalänk
Medlem

@Trunk: Den of Thieves är förvisso väldigt macho, men snyggt filmad och jag är alltid en sucker för heistfilmer. En annan snyggt filmad (och mycket bättre) action/heist-film är Hell or High Water från 2016.

Permalänk
Medlem

Hade låga förhoppningar, men blev positivt överraskad.

Brie Larsen gjorde väl inget större intryck på mig (inte dålig, bara lite...meh.)
Någon som verkligen stal showen var dock...

...Ben Mendelsohn/Talos.
Redan i början av filmen började jag känna att detta verkade vara en väldigt sympatisk skurk, och undrade halvt sarkastiskt, halvt allvarligt om man inte kunde heja på honom och hans "goblin-folk" istället.
Kan ju säga att jag blev väldigt nöjd med filmens "twist".

Dold text

Ger den 7/10. Klart sevärd.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Den nya Robin Hood filmen. Den med Taron Egerton. Verkligen speciell, de har experimenterat med mycket och ärligt talat. De lyckas! Det var en överraskning men en god en. Mycket bra, och den är fullspeckad med bra skådespelare som verkligen höjer filmen.
8/10. Skulle verkligen se den igen!!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk
Medlem

Triple Frontier 5.5/10 i betyg
Den var väl sevärd. Inget man kan klaga över men heller inget fantastiskt.
Heist film fast denna gången är det "goodguy" militärer som ångrar att dom inte tagit massa stålar under sina blackops uppdrag. Det bästa med hela filmen är att en av kändisarna blir headshottad. Avslöjar inte vem dock men han står rätt lågt på min lista om folk som bör tillåtas visa sig i filmer nuförtiden

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Hereditary
https://www.imdb.com/title/tt7784604/
Såg den på Viaplay. En skräckfilm som fått bra betyg. Riktigt bra första två tredjedelar av filmen och en krypande äcklig känsla. Bra skådespelare, speciellt mamman. Sen tappade filmen på slutet. Jag hade inget problem med deras ide bakom det, men utförandet var inte bra alls enligt mig.

Spoiler

Att se sin mamma själv såga av sig halsen svävande i rummet verkade inte påverka, men att se tre nakna feta 50 plussare stå i ett hörn och smyga fick han att kasta sig ut genom fönstret. Jag skulle nog klöst ut mig ögonen istället, så hade de följt det som visades i filmen också.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@Johan86c: Om du är sugen på action-filmer som är lite annorlunda så kan jag rekommendera Den of Thieves och Upgrade. Du kanske redan sett dom, men bägge är snygga och i varje fall lite udda, och action.

Slänger in ett tips på "Last Survivor" när det är action på tal.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Just One of the Guys (1985)

Kul rulle, definitivt en favorit i genren från den eran.

Permalänk

Började med Bitter Moon (1992) men den var lite för känslomässig tyngande så avbröt efter halva. Har sett den förr, väldigt speciell film. Sjukt välgjord men man måste liksom vara i rätt sinnesstämning från början.

Blev en annan som jag ser ibland The ICe Storm (1997)
Ett par glas whisky och denna film och jag befinner mig i ett speciellt ställe, det är en moodsetter. Det är liksom inte "storyn" som är grejen det är bara känslan precis som att viss musik kan få en att hamna i en viss sinnesstämning, precis som att som man slår på ett visst album för all lyssna slår jag på denna rulle. Vet inte riktigt vad som lockar, bara en viss känsla som är svår att sätta fingret på men som känns bra vilket är lite skumt med tanke på att det är en rätt tragisk film

Permalänk
Medlem

Skyscraper
https://www.imdb.com/title/tt5758778/

Såg den på Viaplay. Actionfilm med Dwayne Johnson och Neve Campbell. Den var inget vidare men lite underhållande ett par gånger i alla fall. Ologisk story, korkade onda skurkar och flera tidiga scener som visade områden man förstod skulle återkomma i aktionsekvenser senare. Kul att se Neve Campbell igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Hereditary
https://www.imdb.com/title/tt7784604/
Såg den på Viaplay. En skräckfilm som fått bra betyg. Riktigt bra första två tredjedelar av filmen och en krypande äcklig känsla. Bra skådespelare, speciellt mamman. Sen tappade filmen på slutet. Jag hade inget problem med deras ide bakom det, men utförandet var inte bra alls enligt mig.

Spoiler

Att se sin mamma själv såga av sig halsen svävande i rummet verkade inte påverka, men att se tre nakna feta 50 plussare stå i ett hörn och smyga fick han att kasta sig ut genom fönstret. Jag skulle nog klöst ut mig ögonen istället, så hade de följt det som visades i filmen också.

Dold text

Tack för påminnelsen, denna skall jag se igen. Tyckte mycket om den

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Hereditary
https://www.imdb.com/title/tt7784604/
Såg den på Viaplay. En skräckfilm som fått bra betyg. Riktigt bra första två tredjedelar av filmen och en krypande äcklig känsla. Bra skådespelare, speciellt mamman. Sen tappade filmen på slutet. Jag hade inget problem med deras ide bakom det, men utförandet var inte bra alls enligt mig.

Spoiler

Att se sin mamma själv såga av sig halsen svävande i rummet verkade inte påverka, men att se tre nakna feta 50 plussare stå i ett hörn och smyga fick han att kasta sig ut genom fönstret. Jag skulle nog klöst ut mig ögonen istället, så hade de följt det som visades i filmen också.

Dold text

Jag tyckte den var riktigt obehaglig den filmen..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"