Corsair lanserar Elgato Stream Deck XL med 32 stycken anpassningsbara knappar

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar Elgato Stream Deck XL med 32 stycken anpassningsbara knappar

Det numera Corsair-ägda företaget Elgato introducerar ett nytt tillskott i Stream Deck-familjen, som mer än fördubblar antalet tillgängliga knappar jämfört med föregångaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De som är intresserade av denna produkt hinner inte kommentera nyheten då de har fullt upp med att streama 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Händig produkt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd

Blir ett köp om man kan få tillgång till deras api så att man kan koda egna lösningar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

I grund och botten är det ju ett flexibelt tangentbord med små LCD-skärmar. Max 1200 kr inkl. moms för en sån tycker jag, imho.

Det här måste ju vara ett enkelt projektarbete för valfria tekniska datavetenskapsstudenter på KTH.

EDIT: Btw, den går att köpa på Thomann för 2686 kr inkl. moms+frakt om 1-2 veckor.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

I grund och botten är det ju ett flexibelt tangentbord med små LCD-skärmar. Max 1200 kr inkl. moms för en sån tycker jag, imho.

Det här måste ju vara ett enkelt projektarbete för valfria tekniska datavetenskapsstudenter på KTH.

EDIT: Btw, den går att köpa på Thomann för 2686 kr inkl. moms+frakt om 1-2 veckor.

Eller bara genomskinliga knappar på en 10" skärm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

De som är intresserade av denna produkt hinner inte kommentera nyheten då de har fullt upp med att streama 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Den är användbar för annat också, t.ex. flygsimulatorer där det ofta är många knappar att hålla reda på

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Blir ett köp om man kan få tillgång till deras api så att man kan koda egna lösningar.

https://developer.elgato.com/documentation/stream-deck/sdk/ov...

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oyes:

Den är användbar för annat också, t.ex. flygsimulatorer där det ofta är många knappar att hålla reda på

Jo, jag har funderat på det också, men ett billigare alternativ måste väl ändå vara att köpa ett tangentbord till där man kan sätta små etiketter på med bilder eller färger på.

Det var dessutom nån som la upp på försäljning egentillverkade knappar med valfritt motiv på Sweclockers försäljningsavdelning för nåt halvår sen. Typ 20 kr knappen nåt sånt. Allt är ju möjligt om man har en 3d skrivare ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

@AplAy: Så sant. Men man får också tänka på hur många de måste sälja för att det ska vara lönsamt och för att de ska kunna sätta ett lägre pris. Men samtidigt så kanske de sätter lite högre pris då de är själva med en sådan här produkt vad jag vet..?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Blir ett köp om man kan få tillgång till deras api så att man kan koda egna lösningar.

Typ nån analog broms / gaspedal som styr hur många ggr per sekund som man säger "what's up guys".

Btw, hur fungerar de knapparna. Är det kopplade macro till eller kan man göra fler saker? Som interproc calls eller webapi-anrop, etc?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

Ska undersöka det.

Skrivet av kelthar:

Typ nån analog broms / gaspedal som styr hur många ggr per sekund som man säger "what's up guys".

Btw, hur fungerar de knapparna. Är det kopplade macro till eller kan man göra fler saker? Som interproc calls eller webapi-anrop, etc?

När jag kolla lite snabbt på deras api så verka det som man kan göra en egen modul som sen deras program kan läsa in.

Jag hade tänkt att koda så att jag kan se om tex min web server är nere, och kodar vidare min mammakoll program så tex en knapp kan tala om när min mamma är nära, tänkte försöka koda så att en knapp tala om när min bästa kompisar är vid dator.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Velat ha en stream deck för produktivitet mer flera knappar ett bra tag nu, har använt autohotkey i ett antal år men det är rätt så jobbigt att hålla reda på alla olika tangentkombinationer.
Blir ett självklart köp, funderar på att köpa en till jobbet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jo, jag har funderat på det också, men ett billigare alternativ måste väl ändå vara att köpa ett tangentbord till där man kan sätta små etiketter på med bilder eller färger på.

Det var dessutom nån som la upp på försäljning egentillverkade knappar med valfritt motiv på Sweclockers försäljningsavdelning för nåt halvår sen. Typ 20 kr knappen nåt sånt. Allt är ju möjligt om man har en 3d skrivare ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är en anti 3d printer i dagsläget, visst man kan göra en hel del saker som fungerar i amatörprinters men det mesta har en förjävlig finish 😂

Är väl perfektionist, ska jag göra något ska det vara hundra procent annars köper jag hellre det

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Velat ha en stream deck för produktivitet mer flera knappar ett bra tag nu, har använt autohotkey i ett antal år men det är rätt så jobbigt att hålla reda på alla olika tangentkombinationer.
Blir ett självklart köp, funderar på att köpa en till jobbet också.

Fast den gamla med 15knappar har i princip ett oändligt antal knappar med dom mjukvaruuppdateringar som gjorts

Men med det sagt, jag kommer nog också köpa en när den kommer (det finns såklart ett värde i att ha flera hela tiden synliga knappar)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Fast den gamla med 15knappar har i princip ett oändligt antal knappar med dom mjukvaruuppdateringar som gjorts

Men med det sagt, jag kommer nog också köpa en när den kommer (det finns såklart ett värde i att ha flera hela tiden synliga knappar)

Skickades från m.sweclockers.com

Bra att veta, tack för informationen!