Permalänk

Verkar fortfarande inte funka som det ska. Vissa achievments registreras direkt, t ex dom som rör webhallen-spelet, medans andra inte alls, t ex har jag gjort profilen publik och prenumererar på nyhetsbrevet och dom är fortfarande låsta. XP från supply-drops verkar heller inte registreras som dom ska, jag fick en "azure sapphire" värd 5000 xp som vad jag kan se inte har hänt nåt med. Vore ju bra om @Webhallen kunde visa lite intresse i denna tråden annars börjar vi kanske visa intresse för andra handlare..

Permalänk
Medlem

Hur låser jag upp denna ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

Troligen genom att ha köpt ett Mashed spel som fanns till xbox och ps2.
Det vill säga, inget du kan göra längre.

Permalänk
Medlem

tänkte väl det när jag googla på "mashed"

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem

Nu tog de bort kravet på antal achievements för att gå upp i Void-level (upp t o m 24). Jag låg hur länge som helst på VOID 21 eftersom jag aldrig lyckades hitta 15 till nya achievements att ta. Nu har jag hoppat upp till LV24 direkt. Däremot måste man fortfarande ha tillräckligt med achievements för lv25 (700 st(!)) men den leveln var visst bara ett easter egg och ger inget speciellt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lee_harious:

Verkar fortfarande inte funka som det ska. Vissa achievments registreras direkt, t ex dom som rör webhallen-spelet, medans andra inte alls, t ex har jag gjort profilen publik och prenumererar på nyhetsbrevet och dom är fortfarande låsta. XP från supply-drops verkar heller inte registreras som dom ska, jag fick en "azure sapphire" värd 5000 xp som vad jag kan se inte har hänt nåt med. Vore ju bra om @Webhallen kunde visa lite intresse i denna tråden annars börjar vi kanske visa intresse för andra handlare..

Har mer eller mindre lagt ner det där... väntar fortfarande på 10-20 achievements som jag saknat i 2 år efter 4-5 mails till flertalet mail-addresser och här på forumet utan någon som helst respons. Har även flertalet som jag inte ska ha (och vet andra som också fått felaktiga).

Grymt bra ide för att dra in pengar, men epic fail på support och intresse.

Permalänk

Vet någon vad man ska göra för att få årets Streamhjälpen-achievement?

Permalänk
Medlem

@Amazonite:

Sist var det att donera.

Permalänk
Medlem

A New Agent has Joined Your Team Hur får man denna ?

//Jcswe

Visa signatur

Jcswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazonite:

Vet någon vad man ska göra för att få årets Streamhjälpen-achievement?

Räcker med att man var inloggad på hemsidan under perioden streamhjälpen höll på. Men de har ej skickats ut ännu verkar det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Nu tog de bort kravet på antal achievements för att gå upp i Void-level (upp t o m 24). Jag låg hur länge som helst på VOID 21 eftersom jag aldrig lyckades hitta 15 till nya achievements att ta. Nu har jag hoppat upp till LV24 direkt. Däremot måste man fortfarande ha tillräckligt med achievements för lv25 (700 st(!)) men den leveln var visst bara ett easter egg och ger inget speciellt.

Void verkar fortfarande kräva 200 achievements för att gå från lvl 20 till 21?

Skulle vara fint att få nys om "dolda" achievements som inte står med i listan. Jag har flera stycken som inte stod med i listan, som man fått slupmässigt utan att tänka på det. Nu senast var det att lägga en beställning på nyårsafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Har också löst allt, jag tror det är slut just nu, skriver inte vakten något om att man kan köpa kläderna i en butik som öppnar senare?

/Erik

Det är rätt senare över 1 år sedan du skrev detta och guarden är fortfarande där

Permalänk
Medlem
Skrivet av UMJ:

Det är rätt senare över 1 år sedan du skrev detta och guarden är fortfarande där

Haha, har tom glömt att jag spelade detta spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo

Då får du
Originalbeloppet
+100%
+100%

Dvs 3x istället för 1x

Skickades från m.sweclockers.com

Vad händer om du har en dubbel exp bonus för 30 dagar, och man beställt en vara som finns hos leverantören och ni skickar den 5-6 veckor senare, för ni verka ju inte vara så supersnabba med att få varor från era leverantörer tror Webhallen är de enda stället jag har sätt tar veckor för få hem grejer från leverantören trotts att de finns även i lager hos leverantören, de flesta ställen bruka bara ha så där 2-3 extra dagar, är inne på 2 eller 3 veckan nu för få typ Philips Hue Color lampor som är hos leverantören, om leverantören är i Sverige så skulle de tomt gått snabbare för mig att gå i snön till leverantören och hämta den och gå tillbaka än vad de tar för dem posta den.

Antar väl att Webhallen sitter vänta med beställa den från leverantören så ens dubbel exp hinner löpa ut innan ni skickar den

Permalänk
Webhallen

@UMJ: Vi får dagligen leveranser, och de flesta leverantörer har vi produkter från inom någon dag eller vecka. Dock händer det förstås att en del produkter är restnoterade och då kan det i vissa fall dröja. Om man handlar med någon form av dubbel XP eller liknande så taggar vi din beställning med detta. På så vis spelar det ingen roll om ordern går iväg samma dag, eller några veckor senare. Vi kan inte "vänta ut" tiden på ens dubbla XP, på så sätt
I de få fall kunder har hört av sig och påpekat att något gått snett med deras dubbla XP (eller motsvarande) har vi alltid löst det!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Gäller detta även om man förhandsbokar något på en dag med multipel XP?

Permalänk
Webhallen

@Boombaaz: Ja, man kan säga att din order "taggas" med en Multipel XP, eller andra applicerbara bonusar

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@Boombaaz: Ja, man kan säga att din order "taggas" med en Multipel XP, eller andra applicerbara bonusar

Är det inte dags för en dubbel XP weekend snart? Har lite inköp planerade som inte är bråttom med så tänkte vänta till någon rea eller XP boost etc.

Helt sjukt att jag ”går på” detta haha, men kul är det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen

@cracko: Jag tar och lyfter det till marknadsavdelningen, men jag kan inte lova något!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hallå! Är det jag som är blind, eller är går det inte att bli vän med andra medlemmar längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Har också väntat på att få achievement länge. För 4 veckor sedan valde jag hemleverans med BEST transport och har fortfarande inte fått achievementen "What Impulse Control? 2500 XP
Fått hemleverans med Best Transport". Börjat trötta på detta systemet nu och handlar mer och mer hos andra butiker.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Har också väntat på att få achievement länge. För 4 veckor sedan valde jag hemleverans med BEST transport och har fortfarande inte fått achievementen "What Impulse Control? 2500 XP
Fått hemleverans med Best Transport". Börjat trötta på detta systemet nu och handlar mer och mer hos andra butiker.

det går att skicka direkt medalande ang achivements på webhallen så blir det ordnat rätt snabbt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av zojjz:

Hallå! Är det jag som är blind, eller är går det inte att bli vän med andra medlemmar längre?
Skickades från m.sweclockers.com

Du är inte blind! Funktionen är inte portad från gamla sidan ännu, men det är på att göra-listan.

Skrivet av Trazer:

Har också väntat på att få achievement länge. För 4 veckor sedan valde jag hemleverans med BEST transport och har fortfarande inte fått achievementen "What Impulse Control? 2500 XP
Fått hemleverans med Best Transport". Börjat trötta på detta systemet nu och handlar mer och mer hos andra butiker.

Om en cheevo inte låses upp inom 0-24 timmar har vi troligtvis dykt på en bugg, snarare än att det är en fördröjning på så sätt. Om du mailar till medlemssystem@webhallen.com går det säkert att lösa snabbt som attan!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har en del perks, bland annat en hel drös med "skilling Banco" som ska ge fri frakt.
Men jag begriper inte hur jag gör för att använda dem.
Eller går de inte att använda på det sättet?

Jag är rätt dåligt påläst på hela systemet men har nu 159090 poäng så jag "levlar" snart upp. Tänkte det kunde vara kul att komma över det där steget någon gång.
Men om jag nuhar möjlighet att få gratis frakt så vore det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rospigg:

Hej!
Jag har en del perks, bland annat en hel drös med "skilling Banco" som ska ge fri frakt.
Men jag begriper inte hur jag gör för att använda dem.
Eller går de inte att använda på det sättet?

Jag är rätt dåligt påläst på hela systemet men har nu 159090 poäng så jag "levlar" snart upp. Tänkte det kunde vara kul att komma över det där steget någon gång.
Men om jag nuhar möjlighet att få gratis frakt så vore det bra.

Du får valet att använda en "token" eller betala för frakten i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Du får valet att använda en "token" eller betala för frakten i kassan.

GAAHHHH!
Tack för det.
Jag rullade liksom inte ner och kollade... *SUCK*. Ibland alltså,,, känner man sig inte så ,,, ja,,,

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med XP på förhandsbokningar? Får man den direkt eller när produkten väl hämtats/skickats?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

Fan vad dåliga ni har blivit Webhallen. En massa XP som fortfarande inte syns på profilen. Något svar från medlemssystem@webhallen.com får man inte heller. Handlar någon annan stans i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hur fungerar det med XP på förhandsbokningar? Får man den direkt eller när produkten väl hämtats/skickats?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får XP när ordern är uthämtad

Skrivet av anon52343:

Fan vad dåliga ni har blivit Webhallen. En massa XP som fortfarande inte syns på profilen. Något svar från medlemssystem@webhallen.com får man inte heller. Handlar någon annan stans i fortsättningen.

Maila kundtjänst, de löser XP och cheevos numer också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Håller ni på att plocka bort VIP-kön i butikerna? Sist jag var in så sa personalen åt mig att ta en kölapp som alla andra, medans Webhallen på Facebook sa att VIP-kön fortfarande skall vara aktiv.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3