Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@ODDNAME Det här kittlade nördhjärtat så mycket att det fick bli en publicering på SweClockers framsida. Keep it up!

Känner mig ärad Trodde jag aldrig!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Följer med stor spänning, ser riktigt lovande ut!

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

vi har många fina byggne här på sweclockers, men detta lär vara bland toppen av dom. Riktigt snyggt och vilken själ som läggs ner i detta.

Keep it up.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Får vibbar av MBX MKII, på ett bra sätt!
Börja serietillverka och tjäna $$$!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@ODDNAME Det här kittlade nördhjärtat så mycket att det fick bli en publicering på SweClockers framsida. Keep it up!

Skrivet av Zemlan:

Detta vill man ju se resultatet av. Följer!

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer med ovan, jättetrevligt att följa detta. Passar också på att fråga; går det att följa en tråd utan att kommentera den?

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mansion:

Instämmer med ovan, jättetrevligt att följa detta. Passar också på att fråga; går det att följa en tråd utan att kommentera den?

Hej! Det går, tryck på "Följ tråden" under fältet "Snabbsvar"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina ord, även om jag inte förstår dem

V2 kommer ha lite smärre ändringar. Måtten är det stora just nu. Vill minimera synliga skruvar med, de som håller plåten blir svåra att bli av med ska 3Dprinta 2 uppsättningar fästen till både front fläkt samt radiator.
Största problemet jag hade var att montera den, då jag fick först skruva på den på sidan, sen sidan på lådan.

Då får jag iallafall lite mer likvärdiga skruvpositioner som ger en bättre helhet.

Tanken är nu att fästena kommer hålla den mellan profilerna på långsidan, så när sidostycket är av så sitter radiatorn kvar i chassi :).
Fästerna kommer även medge att man kan flytta radiatorn upp och ner och därmed kunna påverka utrymme där man vill meka.

Har fått mina nya profiler och skulle byggt ihop ramen igår men det som satte käppar i hjulen var så enkelt som att jag inte hade gängtappen hemma, så shame on me! Men idag så!

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hej! Det går, tryck på "Följ tråden" under fältet "Snabbsvar"

Där ja! Stort tack (Sorry för OT)

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Detta träffar mig mycket hårdare i hjärtat än de flesta andra custom mods. Industriellt, funktionellt, effektivt och "rått". Vackra material som talar för sig själva. Simpelt, men komplext.

Underbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Med upphämtad gängtapp skruvade jag ihop v2 av ramverket idag.
Bilden visar de båda varianterna sida vid sida, känns ändå mycket mindre irl iallafall

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Grymt läckert, snyggt jobbat!
Tror det skulle se bättre ut med försänkta skruv dock(mf6s) till plåtarna, eller vad tror du?
Förstör lite när det buktar ut skruvskallar ”överallt” på en i övrigt ganska slät look.
Risken kanske dock blir att det blir för slätt... Svårt det där

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Har funderat på det men hittar bara försänkt M5x8, och risken är stor att skruven bottnar i profilen innan den hinner spänna mot spårmuttern då :/

Detta blev kompromissen, detta är inga kullriga skruvar utan hyffsat platta när de väl ligger på. Men skulle jag hitta kortare M5 försänkt ska jag testa.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Aha, det var så kinkigt med längden... Ja då är det inte mycket att göra om du inte har lust att korta skruvarna en och en :/

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Ev att jag fräser bort 0.5mm runt hålet så det ändå redan tunna huvudet försänks. Det är en lösning, men ska se hur det hela slutar

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Saker händer, men det är mer teoretiska saker just nu

Funderar på hur jag kan försänka på bästa sätt, om jag helt enkelt ska plocka bort spårmuttrarna och bara borra ett hål och gänga rakt in i profilerna, detta skulle då medge försänkta skruvar.

Samt så sitter jag med funderingen om jag skulle minimera antalet plåtar samt skruvar och göra en gammal klassiskt design där topp och sidor är en enda del, upp och nervänt U

Snabb rendering nedan, en klassiker helt enkelt

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ODDNAME:

Saker händer, men det är mer teoretiska saker just nu

Funderar på hur jag kan försänka på bästa sätt, om jag helt enkelt ska plocka bort spårmuttrarna och bara borra ett hål och gänga rakt in i profilerna, detta skulle då medge försänkta skruvar.

Samt så sitter jag med funderingen om jag skulle minimera antalet plåtar samt skruvar och göra en gammal klassiskt design där topp och sidor är en enda del, upp och nervänt U

Snabb rendering nedan, en klassiker helt enkelt

https://i.imgur.com/bKU3J8X.jpg

Sådär så de första Tower chassina som man skruvade i, ut. (Varm nostalgi sprider sig i kroppen). Snyggt blir det också tack vare avsaknaden av skarvar där sidoplåtar och topp annars hade mötts. Men däremot är det ganska opraktiskt om man vill in i chassiet lite snabbt och meka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Där håller jag iofs med dig har en idé till och ska jag ändå försänka spelar 2 extra skruvar på varje sida ingen roll ändå

Fast det ska inte behövs öppna och och mekas snabbt, när maskinen är klar är den klar, inget som ska behöva bytas etc så det får bli en avvägning mellan mina 2 idéer, ska rita upp sen ikväll och köra en liten omröstning om folk ens orkar välja

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Version 2, lösa sidor men ändå lite "inbakade med toppen"

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade själv föredragit 6 lösa sidor som alla hade skruvar på sig. Ska du pulverlacka eller ska du behålla metallen som den är?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@kelthar:

Det blir nog enligt senaste bilden, så 6 sidor i slutändan för att slippa skruva ner allt för att komma åt om det skulle behövas.

Antingen pulverlacka om någon kan göra det billigt, sen har vi även möjligheten att kanske eloxera. Och det sista blir spraymåla.
Har en sjysst primer och en svart färg som brukar fästa rätt bra. Så får se om det går här med.

Just nu velar jag lite över luftgenomsläppet, tycker inte om mönstret som det är just nu, försöker hitta något sjysst mönster som ser bra ut med 3mm frässtål

Sen inväntar jag även en nyinvestering, en liten plåtbock som jag hoppas ska kunna bocka till detta, tröttnade på biltemabocken och köpte en lite kraftigare från amazon med utbytbara fingrar. så kan jag även bocka de små fästerna lätt. (I teorin )

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

2 förslag på hålbild, först som jag kallar tri-tip eller triangel med runda hörn

Båda fungerar i mitt huvud, ska försöka ge dem känslan att vara lite mer random med bara.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ODDNAME:

https://i.imgur.com/jlEWTsL.jpg

2 förslag på hålbild, först som jag kallar tri-tip eller triangel med runda hörn

Båda fungerar i mitt huvud, ska försöka ge dem känslan att vara lite mer random med bara.

Jag skulle säga att den vänstra var snyggast. Men det är såklart bara min åsikt och i slutändan är det ditt bygge. Båda ser bra ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ja att bestämma sig var inte lätt och att försöka återskapa allt med lite mer random-känsla var massa jobb så där har jag inte kommit någonstans.

Men fick en leksak idag!

Funderar ni på plåtbock undvik biltemas och liknande, satsa på något i denna stilen, lite dyrare men så oerhört mycket mer för pengarna

Steglöst justerbara fingrar så man kan bocka de små bitarna mitt på en större bit.

Hade lite spillmaterial, och bockningen ska man absolut inte klaga på, detta blir finfint.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

@ODDNAME: Snyggt! Ja, jag funderar minst sagt! Dock har jag en granne/kompis som är delägare i en stor plåtslagar firma, så jag räknar lite med att få låna deras verkstad vid tillfälle när jag väl kommit dit i mitt projekt.

Mycket spännande att följa!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Gårdagens bockningstest blev väldigt lyckat vill jag säga.
Standardvärdet i solidworks fungerade förträffligt med 1.5mm alu och min bock.

Uttrycket "som handen i handsken" känns passande med denna testbit

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Även om bygget har stått still när jag påbörjat en kompis till denna har jag haft detta i baktankarna hela tiden.
Har fått lärdomar jag tänker ta med i denna.

Det som jag numera vet;

-Hur jag ritar upp så att bocken blir precis där jag vill ha den och perfekt bockas.

-Bockningsradien på bitarna har inga problem med själva profilernas kantradier alls.

-Plåten sägs vara anodiseringsvänlig, så ska slutföra båda projekten och sedan lämna in på anodisering, svart givetvis

Börjat rita upp "final" version nu, tack vare jag bestämt mig för hur hålbilderna ska se ut, kör samma på båda byggena.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz