Permalänk
Medlem

@Videoapan: Rätt på båda

("inte riktigt färdigt" kan väl sägas om nästan alla spel som släpps nuförtiden iofs...)

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

@Videoapan: Rätt på båda

("inte riktigt färdigt" kan väl sägas om nästan alla spel som släpps nuförtiden iofs...)

Således Endless Space 😁
Är det roligt? Jag tyckte att beskrivningen till bilden visade på kvalitet, är det värt att skaffa (och lägga sin begränsade fritid på)?

Jag försöker återkomma ikväll med något "nytt"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Således Endless Space 😁

Njae, helt rätt är det inte ännu... Endless space är varken en Elite-klon eller under utveckling. Men du kanske tänker rätt ändå?

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Skrivet av Oegat:

Njae, helt rätt är det inte ännu... Endless space är varken en Elite-klon eller under utveckling. Men du kanske tänker rätt ändå?

Outpost?

Permalänk
Medlem

Jag satsar på bonuspoängen då jag tycker det ser ut som Rapadalen i Sarek. Det där berget i förgrunden har en speciell form och läge så det är ofta fotograferat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Njae, helt rätt är det inte ännu... Endless space är varken en Elite-klon eller under utveckling. Men du kanske tänker rätt ändå?

Jupp, jag skrev nog mest fel. Endless SKY kanske blir bättre (trots versaler)..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Således Endless Space 😁
Är det roligt? Jag tyckte att beskrivningen till bilden visade på kvalitet, är det värt att skaffa (och lägga sin begränsade fritid på)?

Skrivet av Videoapan:

Jupp, jag skrev nog mest fel. Endless SKY kanske blir bättre (trots versaler)..

Endless Sky är korrekt! Jag var nära att skriva att du hade rätt redan innan, men såg felet innan jag hann posta

Spelvärt och välgjort, feature-mässigt tycker jag det är färdigt men storyn skulle behöva lite fler trådar innan den kan mäta sig med t.ex. EV nova. Det är FOSS så kostar inget annat än tid att testa (finns även gratis på Steam). Jag hoppas det kommer att leva länge och vidareutvecklas.

Skrivet av Swivl:

Jag satsar på bonuspoängen då jag tycker det ser ut som Rapadalen i Sarek. Det där berget i förgrunden har en speciell form och läge så det är ofta fotograferat.

Bonuspoängen är din! Rapadalen fotad från Skierfeklippan, förmodligen en av Sveriges mest fotograferade fjällvyer.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

@Oegat:

Och här kommer nästa bild! Ett spel jag bara spelade demoversionen av, blev helt såld på men lyckades inte få tag i det / slita mig från övriga spel som då var populära.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Nu var det ett tag sedan jag lirade det, men det ser ut att vara Strife

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothdeus:

@Videoapan: Nu var det ett tag sedan jag lirade det, men det ser ut att vara Strife

Absolut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Alright! Inga minnesfel denna gången alltså.
För övrigt IMHO det överlägset bästa spelet som gjordes på Doom Engine.

Men, då var det min tur att trolla fram en bild.

Då får det bli denna andliga föregångare till X-COM:

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothdeus:

Då får det bli denna andliga föregångare till X-COM:

Jag spelade det aldrig, men har läst lite om det: är det Laser Squad månne?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag spelade det aldrig, men har läst lite om det: är det Laser Squad månne?

Det stämmer!
Jag har själv inte spelat det jättemycket heller. Gjorde "misstaget" att spela UFO och X-COM innan, så det känns förhållandevis opolerat och har ett bökigt interface.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothdeus:

Det stämmer!
Jag har själv inte spelat det jättemycket heller. Gjorde "misstaget" att spela UFO och X-COM innan, så det känns förhållandevis opolerat och har ett bökigt interface.

Nice!

Men vad ska man hitta på för spel då tro??
Ah, kom på ett

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Väldigt osäker här... finns typ en miljard spel i den där stilen, men skulle det kanske kunna vara 4x4 Evo?

Permalänk
Medlem

1nsane! Jäklar vad jag spelade det med polarna på LAN

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothdeus:

@Roger W: Väldigt osäker här... finns typ en miljard spel i den där stilen, men skulle det kanske kunna vara 4x4 Evo?

Nix! (inte vad jag vet)
Hint: codemasters.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

1nsane! Jäklar vad jag spelade det med polarna på LAN

Rätt!
Vad konstigt, jag såg inte ditt svar när jag skrev förra inlägget.. Måste slarvat.

Din tur

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Allright. Här kommer en ny

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tänkte på Wonder Boy men får inte riktigt det att matcha. Hmmm..

Permalänk
Medlem

Känner inte igen spelet alls...
Trots plattformspel och det gulliga stuket så får jag mer europeiska hemdatorvibbar än TV-spel.
Kan det vara ett CD32 spel eller liknande månne?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ett litet tips, det är till DOS

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ett litet tips, det är till DOS

Tänker typ Halloween Harry. Först Hocus Pocus men det såg annorlunda ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tänker typ Halloween Harry. Först Hocus Pocus men det såg annorlunda ut.

Ingen av dem.

Tips: Hunden har en central roll

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Doofus!

Någon annan får ladda upp ny bild istället för mig om jag har rätt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Korrekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Då lägger jag upp en bild då då :)

Vet ej om det har varit med förut men men.
Några timmars sittande framför detta
http://forumbilder.se/I5VTV/bild

//DK

Permalänk

@Da_King79: Kul att du återupplivar tråden!

Jag känner dock inte igen spelet. Något 8-bit spel med en snubbe i trenchcoat och hatt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Känner inte igen det heller... Ser ut som en blandning av Leisure suit Larry och James Bond, till C64

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Mjo C64 är det allt