Skicka feedback på fel i nyheter

Permalänk
Medlem

Skicka feedback på fel i nyheter

Råkade precis läsa en artikel på wikichip (mer specifikt denna), och längst ner såg jag följande text:

Citat:

Spotted an error? Help us fix it! Simply select the problematic text and press Ctrl+Enter to notify us.

För bra för att vara sant! tänkte jag. Scrollade genast upp och testade med ett litet fel jag såg tidigare i artikeln, och efter 5 sekunder var det gjort. Rekommenderar starkt att något liknande implementeras även här (och helst överallt!).

Man markerar alltså en del av texten. Ett eller flera ord eller vad som helst. Tryck ctrl+enter, och få en pop-up-ruta: den visar den text man markerat i rött, samt lite text runtomkring, plus en ruta där man kan skriva egen kommentar på vad som är fel och varför.

För att undvika spam kan man kanske ge detta bara till medlemmar, för det är nästan lite för enkelt för vem som helst att göra.

edit: Vet att man kan skicka feedback här också, men den knappen är långt ner och faktiskt lite förvirrande i samma ruta med kommentarerna istället för själva artikeln. Poängen här är att göra det så enkelt att man faktiskt gör det, dessutom medan man läser och inte nån gång efteråt när man redan glömt det. Allt för att göra tröskeln så liten som möjligt.

Permalänk
Skrivmaskin

@ajp_anton: Hej! Jag tror att tillägget "Better SweClockers" skulle kunna vara något av intresse för dig. Det är skapat av medlemmen Alling, och innehåller bland annat ett annat gränssnitt för att skicka in rättelser. Jag har inte stenkoll på exakt hur detta alternativa gränssnitt ser ut, men jag misstänker att en omdaning av den befintliga rättelse-funktionen inte är högst upp på "att göra"-listan.

Teknik-teamet ska dock få din feedback, men tills vidare kanske ovanstående tillägg kan fungera

Länk till tråden kring tillägget: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1541641-better-swecloc...

Mvh
wittwang