Unreal Tournament 2004 ger endast 40-50 bildrutor oavsett inställningar per sekund på en Asus ROG GR6

Permalänk

Unreal Tournament 2004 ger endast 40-50 bildrutor oavsett inställningar per sekund på en Asus ROG GR6

Fattar verkligen inte problemet. Det är min kompis dator och den kör senate Windows 10 (1903) och senaste drivarna från Nvidia och Intel (datorn är som en stationär laptop med Intel HD 5500 och Nvidia GeForce 960M med 2 GB VRAM. Spelar över HDMI-anslutingen i 1920 x 1080.

Den har dickbara 4 GB RAM, men för ett gammalt spel som UT2004 borde det inte vara ett problem och det borde inte heller spela så stor roll vilket grafikkort som används även om jag tvingat spelet att använda Nvidia-koret i Nvidias inställnigar. Har testat avaktivera "reduce mouse lag" för musen inne i spelet och ändra från Direct3D till OpenGL för spelet. Inget verkar hjälpa.

Något förslag?

Har även testat gamla Halo Combat Evolved och det flyter på hur bar som helst (inte för att ett så gammalt spel borde annat på denna datorn).

Edit:
Aha, verkar finns en 64-bitarsversion av spelet for Windows som kan hjälpa en hel del. Ska kolla runt lite mera…

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma