Vad hoppas du på inför E3 2019?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@kaput: när FFVII släpptes var de turordningsbaserade striderna en naturlig fortsättning på vad som använts på SNES-tiden. Det var ingen större vidareutveckling ens då, och Materia-systemet gjorde ju att man kunde bygga alla karaktärer mer eller mindre exakt likadant. Det spelmekaniska var inte det storslagna med FFVII, snarare var det mer same-same, men berättandet, karaktärerna, musiken och framför allt temposättningen var bättre än något annat (och är det än idag).

Därför skulle det kännas väldigt föråldrat om de förde vidare ett system som inte ens var modernt och nyskapande ens då. Det jag vill ha är den fantastiska handlingen, temposättningen och musiken stöpt i en modern spelmotor där spelmekaniken har utvecklats. Jag säger inte att Square Enix actionfokuserade stridssystem måste bli bra bara för att det är modernt, men jag hoppas att de lyckas få till ett system som fungerar bra.

Det jag är fundersam över är temposättningen i och med det episodbaserade formatet. Temposättningen i FFVII är verkligen fenomenal, från att kastas in i sprängningen av makoreaktorer i tron om att man är en del i en motståndsgrupp som ska rädda planeten från giriga företag till experiment som skapar monster till världens undergång ... det finns än idag inget som kommer i närheten av det. När spelupplevelsen delas upp i delar är jag rädd att just den storheten i FFVII kan gå förlorad. Men i och med att det är samma fantastiska berättelse som berättas kommer det bli sjukt bra, det återstår bara att se var på awesome-skalan det blir

Nu spinner jag iväg lite mycket kanske, men jag hoppas också på att Square Enix passar på och inkluderar innehåll från spelen runt FFVII i Remake. Prolog-händelserna från Crisis Core får gärna vara med i första episoden, likaså får fördjupandet i Vincent Valentines och Lucretias historik från Dirge of Cerberus gärna vara med i senare episoder.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@kaput: när FFVII släpptes var de turordningsbaserade striderna en naturlig fortsättning på vad som använts på SNES-tiden. Det var ingen större vidareutveckling ens då, och Materia-systemet gjorde ju att man kunde bygga alla karaktärer mer eller mindre exakt likadant. Det spelmekaniska var inte det storslagna med FFVII, snarare var det mer same-same, men berättandet, karaktärerna, musiken och framför allt temposättningen var bättre än något annat (och är det än idag).

Därför skulle det kännas väldigt föråldrat om de förde vidare ett system som inte ens var modernt och nyskapande ens då. Det jag vill ha är den fantastiska handlingen, temposättningen och musiken stöpt i en modern spelmotor där spelmekaniken har utvecklats. Jag säger inte att Square Enix actionfokuserade stridssystem måste bli bra bara för att det är modernt, men jag hoppas att de lyckas få till ett system som fungerar bra.

Det jag är fundersam över är temposättningen i och med det episodbaserade formatet. Temposättningen i FFVII är verkligen fenomenal, från att kastas in i sprängningen av makoreaktorer i tron om att man är en del i en motståndsgrupp som ska rädda planeten från giriga företag till experiment som skapar monster till världens undergång ... det finns än idag inget som kommer i närheten av det. När spelupplevelsen delas upp i delar är jag rädd att just den storheten i FFVII kan gå förlorad. Men i och med att det är samma fantastiska berättelse som berättas kommer det bli sjukt bra, det återstår bara att se var på awesome-skalan det blir

Nu spinner jag iväg lite mycket kanske, men jag hoppas också på att Square Enix passar på och inkluderar innehåll från spelen runt FFVII i Remake. Prolog-händelserna från Crisis Core får gärna vara med i första episoden, likaså får fördjupandet i Vincent Valentines och Lucretias historik från Dirge of Cerberus gärna vara med i senare episoder.

Åhå, då fattar jag nog vad du är ute efter, och det är väl ungefär det jag snackar om också i termer av spelmekanikjusteringar, dock tycker jag väl att ombyggnad till rent action-RPG är att ta i lite väl Personligen tycker jag inte att man heller måste vara så nyskapande hela tiden, det räcker med att polera något som funkar. Diablo 3 är generalexemplet, man skulle vara nyskapande till varje pris, och dumpade det som funkade så jäkla bra i D2 till förmån för något som bara blev askonstigt.

Jo, delar dina farhågor. FFIV är ett sånt spel man bara ska toknöta från början till slut, utan ett halvårs break eller vad det blir mitt i. Gillar i övrigt också det där konceptet, att det inte är vad det ser ut att vara i början. Deus Ex gjorde också det så förbannat bra, och är nog tillsammans med Chrono Trigger mitt absoluta favoritspel nånsin.

Hehe, nu är jag ju inte så insatt i FFVII-universat att jag vet exakt vilka händelser du är inne på, men när du snackar spinoffer så går tankarna till det för PSP, som var ett ARPG, och rätt kass om du frågar mig

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Räknar verkligen med att vi får se mer av Beyond Good and Evil 2 under Ubisoft's sändning. Gärna en längre gameplay-snutt

Äsch, det glömde jag. Du har rätt där, men jag är jäkligt nervös med tanke på det företag Ubisoft är i dagsläget. En fransk version av Activision där man vågar ta lite fler risker, men också väller ur sig smått förbättrade versioner av samma spel.

Jag tror Microsoft kommer vara lite försiktigare med konsolsnack i år. Inför Xbox One hade man enorma hål i sin marknadsplan, där fem intervjuer gav fem olika svar på samma fråga. För att inte tala om den lanseringshybris från framgången med Xbox 360, som matchade Sonys attityd inför släppet av Playstation 3. Dessutom har man sålt betydligt färre konsoler än Sony denna generation; Microsoft är nog sugna på att producera lite bättre vibbar och visa potential.

Permalänk
Medlem

Inget.

(okej, kanske Half Life 3 då, men har aldrig kännt mycket hype för dessa mässor annars )

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Håller på att spela The Witcher 3 nu och som följd av det känner jag mig väldigt nyfiken på Cyberpunk, så hoppas på information om det, kanske lite mer gameplay och information om när det släpps.

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid hoppas på Diablo 4

Permalänk
Medlem

@Pinkaywr: Det visas på Blizzcon i så fall.

Permalänk
Medlem

Hoppas på ett redigt AFPS-spel och HL3. Men det är väl inte speciellt troligt.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Hylve:

Hoppas på ett redigt AFPS-spel och HL3. Men det är väl inte speciellt troligt.

Just HL3 skulle jag inte hålla andan om..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Cyperpunk 2077 och Last of Us 2 framförallt!

Men kanske också lite mer info om Outer Worlds, Mount & Blade: Bannerlord och varför inte ett nytt (och bättre denna gång) Mass Effect.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hylve:

Hoppas på ett redigt AFPS-spel och HL3. Men det är väl inte speciellt troligt.

jo jag vet, men man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

- Cyberpunk 2077 släppdatum.
- Red Dead Redemption 2 till PC.
- Demon Souls Remaster till PC.
- Final Fantasy 7 Remake detaljer, datum, anything!
- Nytt From Software spel

Permalänk
Medlem

@emilakered: Varför kommer det sig, tror du, att E3-intresset början svalna?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Psyc:

@emilakered: Varför kommer det sig, tror du, att E3-intresset början svalna?

Du tänker på HL3? Även om det skulle vara på gång tror jag inte Valve vill göra något sådant där. De är tillräckligt dominanta för att skapa sitt eget rampljus.

Om E3 i allmänhet, skulle säga det går upp och ned. I år verkar onekligen bli en svacka, men.. vi får se. E3 har förändrats med, som allt annat. Mer fokus på de som är på själva mässan nu, inte så mkt på de som tittar på distans.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Du tänker på HL3? Även om det skulle vara på gång tror jag inte Valve vill göra något sådant där. De är tillräckligt dominanta för att skapa sitt eget rampljus.

Om E3 i allmänhet, skulle säga det går upp och ned. I år verkar onekligen bli en svacka, men.. vi får se. E3 har förändrats med, som allt annat. Mer fokus på de som är på själva mässan nu, inte så mkt på de som tittar på distans.

Tacksam för svar. Var i allmänhet jag tänkte, i och med att du beskrev det som att det tappat sin glans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett Sims 5 med uppiffad grafik och nya funktioner hade varit kul. Dagdrömmer även om hur Blizzards svar på Pokémon GO kommer se ut. Hoppas vi får se något av det på E3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett Fallout 5 med upphottad grafikmotor vore inte dumt. Alltid älskat Fallout, men 76 var jag aldrig ens sugen på att testa. 4an blev jag besviken på grafiken/grafikmotorn som borde ha pensionerats för länge sedan.

Ghost Recon: Breakpoint ser intressant ut då jag älskade Wildlands. Riktigt kul spel att lira tillsammans med en kompis.

Sen får de gärna överraska oss!

Vill även se mer av Last of us 2 (Men Sony är ju inte på plats..) och nya Pokémon-spelen

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vore kul att se något nytt Rainbow 6 med någon form av kampanj. Tyckte att Siege var sådär men lirar fortfarande en hel del Vegas 2. Något liknande det vore ju hur gött som helst.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Streamdog:

Ett Fallout 5 med upphottad grafikmotor vore inte dumt. Alltid älskat Fallout, men 76 var jag aldrig ens sugen på att testa. 4an blev jag besviken på grafiken/grafikmotorn som borde ha pensionerats för länge sedan.

Ghost Recon: Breakpoint ser intressant ut då jag älskade Wildlands. Riktigt kul spel att lira tillsammans med en kompis.

Sen får de gärna överraska oss!

Vill även se mer av Last of us 2 (Men Sony är ju inte på plats..) och nya Pokémon-spelen

Kanske lite OT, men jag tänkte bara berätta att det är Pokémon Nintendo Direct nästa onsdag 5/6 med mer info om nästa generations spel (Shield och Sword). Vi lär därför inte få se mycket mer (om ens något) under E3. Samt en Pokémon-presskonferens inatt som ska visa någonting, kanske det nya mobilspelet (jag har inte så höga förväntningar på detta dock).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Kanske lite OT, men jag tänkte bara berätta att det är Pokémon Nintendo Direct nästa onsdag 5/6 med mer info om nästa generations spel (Shield och Sword). Vi lär därför inte få se mycket mer (om ens något) under E3. Samt en Pokémon-presskonferens inatt som ska visa någonting, kanske det nya mobilspelet (jag har inte så höga förväntningar på detta dock).

Aha najs Visste att Nintendo Direct brular vara i anslutning till E3, men inte att det var nästa onsdag. Tack för tipset. Då får man se ifall något visas upp där.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Streamdog:
Det är alltså en specifik Pokémon direkt den 5/6. Sen har Nintendo även en generell E3 direkt den 11:e om jag inte missminner mig.
Så antagligen mindre Pokémon då och mer Animal Crossing och dylikt, så mycket att se fram emot nu!

Permalänk
Avstängd

Väntar på RDR2 till PC och hoppas på lite info om detta, gärna reales snart😀
Skulle drömma våta drömmar om vi också fick se ett nytt Sid Meiers Pirates.
GTA VI och The Witcher 4 är också sånt man väntar på men inte räknar med så mycke info om förutom någon kort video kanske.

Cyberpunk är inte min typ av spel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nu är det inte långt kvar! I videon nedan snackar @Callemedskägget och allas vår @emilakered om deras förväntningar inför E3. Jag ser personligen väldigt mycket fram mot att Microsoft ska prata om nästa generations Xbox-konsol, att Square Enix ska visa upp Final Fantasy VII Remake, gameplay från Star Wars Jedi: Fallen Order, och andra finfina JRPG-nyheter. Känner på mig att det blir ett bra E3 detta.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

Mer info om xCloud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

AoE 4, Cyberpunk, Total War Warhammer 2 DLC eller Total War Warhammer 3, något mer kul strategispel, Något Bloodborne/Dark Souls liknanade som Code Vein, Vermintide 2 Expansion, Mer om nytt Elders Scroll, AMD Ryzen 2, Mammabrädor till föregående.

Är ganska nöjd med detta.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mest av allt är det cyberpunk 2077. Helt klart!

Sedan hoppas jag på lite nya större VRspel. Ska ju komma nya headsets nu på flerafronter och då kanske det kommer lite nya lir också?

Skickades från m.sweclockers.com

CyberPunk 2077 ftw !!! jag lyssnar dessutom på cyberpunk musik jävligt sköna låtar där.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har ju redan fått Baldurs gate 3 och ett nytt Vampire på kort tid så nu saknas bara något sci-fi att ta upp tomrummet efter Mass Effect trilogin.

Permalänk
Medlem

jag vill se ny Dead island spel uppföljare till riptide typ. Alien Blackout tikl pc skulle jag vilja se med grymt bättre än Alien isolation

https://www.youtube.com/watch?v=GaZ85mhc2ds

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ingenting

Permalänk

Nästa Total War? ;P Annars Elder Scrolls 6 helt klart. Mest av allt är jag intresserad av att få se mer av navi och zen 2. Förhoppningen är att uppgradera för första gången på 7 år nu i sommar

Visa signatur

Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI | AMD Ryzen 5 3600 | EK-AIO Basic 240 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | Corsair 2x8GB DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance | Samsung 970 EVO PLUS NVMe 500GB | Samsung 860 QVO 1TB | Corsair SF600 600W 80+ Platinum | Louqe Ghost S1 Limestone + Ghost S1 MK3 - TopHat L Limestone | AOC AGON 24" LED FreeSync AG241QX |